1
Vraag
2
Reageer en help mee
KrijnVB71

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Stel Analoog naar Digitaal voor ouderen uit i.v.m. Corona

Ik ontving gisteren een e-mail van mijn ouders (ca 90 jaar) dat Ziggo van digitaal naar analoog gaat. U kunt zich voorstellen dat wij in deze Corona-tijd zo min mogelijk naar onze ouders toe willen om e.e.a. in te stellen / te configureren. De TV is cruciaal voor ouderen in deze tijd. 

Dat zou Ziggo dus niet nu moeten doen, of gratis service-aan-de deur bieden (op eigen risico voor het personeel). Als ik de community lees, is een vorige overgang ook uitgesteld.

Ik zou het waarderen als Ziggo de overgang Analoog naar Digitaal uitstelt tot het 4e kwartaal, en iedereen is ingeënt. 

Nu overgaan lijkt me niet verantwoord.

4 Reacties 4
Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Het is al een aantal jaar duidelijk dat Ziggo hiermee bezig is. 

Ziggo kan er ook niks aan doen dat klanten wachten tot het laatste moment. 

De leeftijd heeft van de klant erbij halen, zou discriminatie op leeftijd zijn. 

Ziggo kan ook niet iets uit gaan stellen omdat een aflever adres dit graag zou willen. 

Ziggo bied al 10+ jaar digitale tv als basis, eigenlijk heeft de klant dus al jaren geen gebruik gemaakt voor hetgene deze betaald.

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ziggo heeft dit begin dit jaar gedaan.

Ziggo uitstel uitschakeling analoge tv heeft gevolgen HD | Totaal TV

 

Ik vermoed dat opnieuw uitstellen te veel vertraging geeft voor andere projecten.

 

Ziggo gaat verder met uitzetten analoge tv | Totaal TV

KrijnVB71
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat heb ik inderdaad gelezen en was -wat mij betreft- ook toen al de enige juiste reactie.

 

Er zijn heel veel ouderen, met oudere TV's. Die zitten niet te wachten op decoders of mensen die op bezoek komen en het virus langsbrengen. 

KrijnVB71
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Template wrote:

Het is al een aantal jaar duidelijk dat Ziggo hiermee bezig is. 

Ziggo kan er ook niks aan doen dat klanten wachten tot het laatste moment. 

De leeftijd heeft van de klant erbij halen, zou discriminatie op leeftijd zijn. 

Ziggo kan ook niet iets uit gaan stellen omdat een aflever adres dit graag zou willen. 

Ziggo bied al 10+ jaar digitale tv als basis, eigenlijk heeft de klant dus al jaren geen gebruik gemaakt voor hetgene deze betaald.

 

Dat klopt Template, zoals heel veel ouderen blijven plakken aan oude abonnementen. Ik vind het prima dat Ziggo op een gegeven moment stopt, maar niet op het moment dat dit (letterlijk) levensgevaarlijk is.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic