Billie

Liefhebber
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Steeds storing Ziggo sport bij Formule 1

Hallo,

 

hoe komt het toch dat ik met regelmaat storing krijg op Ziggo sport en dan alleen wanneer ik Formule 1 kijk? De zender hapert en valt vervolgens uit. Is dat omdat de zender overbelast raakt omdat veel mensen Verstappen willen zien rijden??

 

Hebben meer mensen dat?

 

Resetten of aan/uit helpt niet.

Ik heb een mediabox HD

 

Groet Billie

 

8 Reacties 8
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51031Posts
  • 3192Oplossingen
  • 11587Likes

Welke mediabox heb je precies in gebruik?

Ik lees dit zelden op dit forum, dus het is geen algemeen probleem.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de mediabox op aangesloten zit?

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15967Posts
  • 685Oplossingen
  • 3861Likes

Ik heb sinds kort nieuwe AOP en een Technetix Coax Signaal versterker  (Gekocht via de webshop van Ziggo)

 

En op alle TV's en media spelers geen probleem meer, maar als je even de foto's zoals @Bert  gevraagd hebt wil posten, en ook Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 

Kunnen we je beter helpen en een Ziggo medewerker inschakelen indien nodig die weer een monteur afspraak kan inplannen.

Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 1793Posts
  • 260Oplossingen
  • 362Likes

Dag @Billie! Natuurlijk wil iedereen Verstappen zien rijden maar dat mag niet de oorzaak zijn van de problemen die je iedere race ervaart 😉 Ik verwacht dat we de oorzaak moeten zoeken in het signaal dat mogelijk niet optimaal binnenkomt op je mediabox. Omdat er nog een aantal races op de kalender staan en het ontzettend spannend is wie kampioen gaat worden lijkt het mij verstandig dit zo snel als mogelijk verder te onderzoeken!

 

@Bert en @Dave! hebben je al verzocht om informatie over je aansluitingen thuis. Het zou mooi zijn als je hier meer over zou kunnen vertellen en eventueel wat foto's kunt aanleveren zodat we eens met je mee kunnen kijken. Misschien zien we dan direct waar het mogelijk spaak loopt en kunnen we dat vervolgens aanpakken. Hoe dan ook, we horen graag van je! 

Billie
topicstarter
Liefhebber
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Hallo allemaal,

@Dave! @Bert 

 

weekend, dus nu tijd voor de gevraagde foto's. 

Wat betreft de Scart kabel (op foto) ipv HDMI, met HDMI werkt de ontvangst niet. Na eerder lang onderzoek en adviezen via deze community hoe dat komt is er geen aanwijsbare oorzaak gevonden. De tv werkt prima via HDMI bij een vriend van mij die geen Ziggo heeft.

 

Het enige beletsel dat ik nu kan fysiek waarnemen w.b het huidige probleem met Ziggo Sport kan naar mijn idee de extra verbinding van 2 coax stekkertjes zijn. Maar waarom dan alleen bij Ziggo sport?

 

Ik ga dit weekend weer kijken omdat er weer GP op tv is, en eens zien of de storing zich weer voordoet. Dan maar ik er een kort filmpje van, kan ik hier eventueel wel delen.

Eigenlijk gebruik ik Ziggo sport alleen voor GP en als het probleem niet eenvoudig op te lossen is dan kijk ik in vervolg wel via mijn laptop. 

 

Dank jullie wel voor het mee denken!

 

Groet Billie

 

19B970E5-9698-4439-885D-B8FE3886DC46.jpg47A6EF24-30AC-48D3-9818-706AB37E0FC6.jpg52E68135-59AD-4F36-AFF3-828137B9A9EF.jpgEC65657A-1A20-4F3E-81C5-8A704C172C02.jpg

 

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51031Posts
  • 3192Oplossingen
  • 11587Likes

Dan zit er precies op dat kanaal een storing, die hoeft niet op alle kanalen te zitten.

 

@Billie Wat de HDMI betreft zou een Ziggo moderator eens mee kunnen kijken of er iets aan het apparaat niet goed is.

 

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

 

Kun je deze stappen eens volgen om mogelijk het signaal te verbeteren?

 

Billie
topicstarter
Liefhebber
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Dank je @Bert 

 

de postcode klopt 😉

Ik heb nu het kapje op de splitter verwijderd, ik ga morgen kijken of dat goed werkt.

 

Fijn weekend!

 

Billie
topicstarter
Liefhebber
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Hallo samen,

 

zoals ik eerder meldde zou ik na bovenstaande aanpassingen meer info geven of het probleem opgelost zou zijn bij de eerstvolgende keer dat ik Ziggo sport GP1 keek.

'Helaas' bleef ik bij een vriend van mij plakken om GP1 te kijken. Dus zodra ik thuis weer gekeken heb meld ik mij weer.

 

Groet Billie

Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 1793Posts
  • 260Oplossingen
  • 362Likes

Hey @Bilie! Fijn dat je er hier op terugkomt zodra je het thuis hebt kunnen checken 😉 Wat betreft de HDMI aansluiting die niet werkt: heb je al eens een andere HDMI kabel getest? Zo ja, en het probleem blijft ondanks dat dezelfde HDMI-poort op de televisie elders wél werkt kan het probleem natuurlijk ook in de decoder zelf zitten. In dat geval komen we al gauw op een vervangende decoder uit ben ik bang.

 

Overigens kan ik je ook nog kosteloos een vervangende coaxkabel en splitter toesturen mocht je dat willen proberen. Ik zie dat je momenteel een driewegsplitter hebt terwijl er maar twee kabels aangesloten zijn. Een tweewegsplitter zou dan een betere optie zijn. Laat gerust weten of je hier interesse bij hebt!

Uitgelicht topic