1
Vraag
2
Reageer en help mee
tazzmaniac

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Steeds meer storingen digitale tv

Sinds enige tijd (paar maanden) komt het steeds vaker voor dat zenders slecht beeld geven. En dan bedoel ik blokken, geluid onderbroken e.d. Vooral zenders op draaggolf van 322 Mhz. En de laatste tijd ook zenders op andere draaggolf

En ja al reeds andere ontvanger geprobeerd, zelfde verhaal. Ja ook gekeken naar INFO. signaal goed, geen errorcorrectie te zien. 

Ook reeds doorgegeven aan ziggo, maar die weten natuurlijk weer nergens van. Conclusie ziggo is altijd, ligt aan uw apparatuur. Zelfde als met internet, hele wijk ligt plat en ziggo weet nergens van. 

Laats hier onderhoud geweest en een probleem verschuift van een cluster van zenders op een draaggolf naar een andere cluster op andere draaggolf

Heb zo het vermoeden dat het netwerk langzaam maar zeker degenereert doordat er geen fatsoenlijk onderhoud gepleegd wordt. Hier is meer dan 1,5 jaar, volgens ziggo zelf, geen onderhoud geweest. 

Mooiste is, monteur hier geweest (3 verschillende) niets kunnen constateren, laatste gaf aan dat bij mij intern alles goed was, moest buiten liggen. En wat krijg ik te horen bij volgende melding: monteur heeft genoteerd dat u een oude ontvanger heeft. 

Dus liegen ook nog eens. 

Locatie is Kerkrade/Heerlen. Zijn er mensen uit andere locaties die eenzelfde slechte aanlevering van signaal ondervinden? 

22 Reacties 22
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9758Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

via wat kijk je tv co module of mediabox?

welke mediabox heb je?

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) splitter en versterker maken

tazzmaniac
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste, zoals ik al in post vermeld heb. Monteurs hier aan huis gehad. Alles prima hier in orde.

Heb getest met Samsung en Humax ontvanger. En ja ook de tv in kantoor met ci++ module is het effect ook zichtbaar. 

Het toevoegen van foto's heeft na controle van monteurs en goedbevinden van hun dus geen toegevoegde waarde. 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@tazzmaniac Dit antwoord zien wij vaker.. En vaak zien wij alsnog dingen die verbeterd kunnen worden.. Ondanks dat monteur is geweest etc etc. Vandaar altijd de vraag van mede klanten om een beter inzicht te krijgen een foto. Zodat advies gericht gegeven kan worden.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@tazzmaniac Even een aanvulling op mijn vorige reactie: Als ik je klacht zo door lees gaat mijn 1e gedachte naar een instralingstoring. Iets is dan niet goed af beschermd in het coax netwerk. Dit kan zijn splitter/connectoren verouderde coax aop splitter en zelf aop zelf. Vandaar ook de vraag hoe alles is aangesloten, met welk materiaal. Een foto maakt alles een stuk duidelijker. de  goede uitleg die je gaf  helpt. Maar met foto nog meer feedback

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
tazzmaniac wrote:

Het toevoegen van foto's heeft na controle van monteurs en goedbevinden van hun dus geen toegevoegde waarde. 

Dan heeft het posten op het forum ook geen waarde, het signaal kan dan  door ons (medeklanten) niet verbeterd worden

tazzmaniac
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
robbo wrote:

@tazzmaniac Even een aanvulling op mijn vorige reactie: Als ik je klacht zo door lees gaat mijn 1e gedachte naar een instralingstoring. Iets is dan niet goed af beschermd in het coax netwerk. Dit kan zijn splitter/connectoren verouderde coax aop splitter en zelf aop zelf. Vandaar ook de vraag hoe alles is aangesloten, met welk materiaal. Een foto maakt alles een stuk duidelijker. de  goede uitleg die je gaf  helpt. Maar met foto nog meer feedback

Beste Robbo,

 

Ik ben zelf IT-er en afgestudeerd in vak telecom. Voordat ik iets doorgeef heb ik zelf altijd alles eerst gecontroleerd, daarbij al mijn aansluitingen zijn reeds vervangen door monteurs van ziggo, vorig jaar. Mijn kabels zijn van de betere kwaliteit en ook de connectoren zijn van metaal. Verder heeft betreffende monteur, gemeten, gekeken, getest. Alles goed hier intern. Ook is het zo dat ik bij buren ben gaan vragen of deze het effect ook hebben. En hun antwoord : JA!. En daarbij ook nog eens het commentaar van monteur: dan moet het dieper in netwerk liggen. En even ter informatie: Als er problemen zouden zijn met instraling zal je in de info zien dat de ontvanger steeds bezig is met errorcorrectie oftewel de BER is hoger dan 0. En dat is bij die storingen dus niet het geval. De conclusie wat ik trek dan is dat er ergens wat mis is op het punt waar men digitaal signaal verwerkt. En dan niet eens op het punt waar digitaal op analoog wordt gemoduleerd. Want ja, communicatie over coax gaat nog altijd over analoog signaal (draaggolf). Het betreft een draaggolf en daarop wordt weer een signaal gemoduleerd. Maar het netwerk wordt qua tv overdracht steeds slechter. Ziggo antwoord : Corona. Ja maar wat heeft dat ermee te maken als deze naar wijkpunten of straatpunten moeten? Niets dus. Alles wordt nu afgedaan als effect van corona. Maar wat zal ziggo ervan zeggen als mijn betaling in een keer de helft wordt en aan geef dat ik door corona de betaling niet volledig kan doen? En sinds het ontstaan van @HOME en het daarna Ziggo worden en nu Vodafone/Ziggo is het altijd zo geweest bij het melden van een klacht: Het ligt aan u. Wij hebben geen storing. Ik kan niets zien. Uw apparatuur is niet goed. En wat ik hier op de community ook altijd merk, altijd dezelfde vragen, terwijl men al weet dat het niets brengt. Steeds ook weer dezelfde vragen stellen terwijl antwoord erop al in post staat. Ik heb een stuk van vodafone/ziggo servicedesk meegekregen ivm werk. Je wil niet weten welke domme antwoorden je krijgt. U moet de internetkabel vervangen, internetkabel? Die bestaat niet. Het is een netwerkkabel of een utpkabel. cat5 cat5e cat6 of soms zelfs een glasvezel. Ja sorry hoor maar de kennis op de servicedesk van hun is minimaal. Weten niet eens wat een dhcp verkregen adres is. laat staan dat ze weten wat dns is. Of : uw router staat in bridge. En dan? Frustratie over het niet echt willen oplossen van een probleem terwijl ze weten dat het gewoon te wijten is aan het steeds slechter wordende netwerk.  

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Als het inderdaad de buitenkast is, dan is idd Ziggo aanzet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Ik ben benieuwd hoe dat binnenkomend en uitgaand signaal eruit ziet.

Wil je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-292... 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Zonder beeld van de situatie, dit geeft nogal eens problemen met TV beeld.

 

 


Niet van toepassing

Maar als er niets aan de hand is met het signaal,  monteur zet er niet voor niets heen verouderd apparatuur.

Dit is waarschijnlijk  eigen apparatuur en u wil natuurlijk geen kosten hebben. Maarrrr het kan ook zijn dat de tuners van u digitale ontvanger niet meer goed zijn. Dit veroorzaakt dezelfde storingen die u aangeeft.  

Op de 322mhz zit geen interferentie. Een chromecast kan wel storen op een CI module. 

Dit zie je vooral bij verouderde samsung en humax 5200 serie voorbij komen.

 

Wilt u zeker weten waar het aan ligt kan u het volgende eens proberen.

Koop een CI module op marktplaats en plaats de kaart in de module en installeer dit volgens ziggo protocol.  

Is het dan weg? Is u apparatuur aan vervanging toe. Zo niet, moeten we even verder op onderzoek gaan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@tazzmaniac Woon je dicht bij een Kazerne of iets anders van Defensie?

322 MHz wordt gebruikt door Defensie voor mobiele communicatie.

tazzmaniac
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Steefb wrote:
tazzmaniac wrote:

Het toevoegen van foto's heeft na controle van monteurs en goedbevinden van hun dus geen toegevoegde waarde. 

Dan heeft het posten op het forum ook geen waarde, het signaal kan dan  door ons (medeklanten) niet verbeterd worden

Beste, onder aan de post staat de vraag. Wie er nog meer last van heeft, met name Kerkrade/Heerlen. Begin post is inleidend stuk. En het is de bedoeling om hier klanten te vinden die dit ook ondervinden en dan gezamenlijk een klacht in te dienen bij ziggo. Zodat het wordt gemarkeerd als blokstoring en dat niet elke individuele melder weer wordt weggezet als onnozel en gek zijnde en dat het bij de klant zelf ligt.  


Niet van toepassing

Die ga je niet vinden als het aan je eigen apparatuur ligt! 

Monteur gaat echt niet liegen, ze mogen wel hun bevindingen noteren! 

 

Succes ermee!

tazzmaniac
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
PeterH2020 wrote:

Die ga je niet vinden als het aan je eigen apparatuur ligt! 

Monteur gaat echt niet liegen, ze mogen wel hun bevindingen noteren! 

 

Succes ermee!

Ik zal het nog eens vertellen, mijn apparatuur is prima in orde. Dat is door monteur(s) geconstateerd. Alleen de laatste vertelde me dus ook : “hier bij u binnen is alles in orde, moet buitenshuis liggen ik geef het verder” Bij een volgend contact met servicedesk van ziggo bleek dat die monteur in zijn rapport (wat je niet krijgt ter ondertekening) had vermeld dat het aan mijn ontvanger zou liggen. Deze was te oud volgens hem. Ik heb inmiddels 2x samsung (2 verschillende firmwares) humax en ci++ nagekeken. Allemaal exact dezelfde fouten. BER=0, dus geen errorcorrectie omdat ontvanger(s) een goed signaal binnen krijgen. De enige conclusie is dat het signaal dat van digitaal (binnenkomend) op de modulatoren voor coax (analoog transmissie) ergens buitenshuis niet goed zijn. Ook het feit dat het gaat om specifieke draaggolven waar het voorkomt, zijn twee units (draaggolven met elk 4 kanalen QAM dus). Dus niet bij de klant, mij, ligt. Die manier van iedere keer verantwoordelijkheid afschuiven moet eens stoppen. Ik heb geleerd door mijn meer dan 30 jaar ervaring. Ben eerlijk tegen de klant! Is er een fout zeg het gewoon. Lieg niet. De klant prikt er doorheen en wordt alleen maar boos. 

 


Niet van toepassing

Als je hele BHI keurig is, dan komt er dus goed signaal vanuit ziggo bij jou binnen. Hoe kun je dan nog steeds gaan afschuiven op ziggo?

 

3 monteurs verder maar hebben de verstoring dus niet gezien tijdens hun bezoek.

Heb je filmpjes van de verstoring die jij ziet??

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

Hallo @tazzmaniac. Dit probleem en jouw uitleg komt mij ook bekend voor. Bij klant van ons 2 keer monteur bij  geweest en het zou liggen een de (nieuwe) loewe oled tv. Erg raar, maar goed, het toestel is opgestuurd nieuw moederboard enz enz. Toestel terug naar klant en wat denk je zelfde probleem. Ik heb toen gebeld namens onze winkel om een puls test. Had gelukkig de juiste persoon aan de lijn, die wist waar ik het over had. Pulsetest is gedaan en wat blijkt, zit er toch een boomwortel te klieren. Kabel een stuk vervangen, probleem opgelost.

Ik zou persoonlijk eens vragen om een "ziggo” monteur om te laten pulsen.

Komt er toevallig een dikke kabel bij je binnen die overgaat in de normale dikte?? Dit koppelstuk wil ook wel eens ellende veroorzaken, vooral als men hem indertijd bij het aanleggen van de kabel in de grond heeft weggemoffeld.

 

Teun.

tazzmaniac
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Teun wrote:

Hallo @tazzmaniac. Dit probleem en jouw uitleg komt mij ook bekend voor. Bij klant van ons 2 keer monteur bij  geweest en het zou liggen een de (nieuwe) loewe oled tv. Erg raar, maar goed, het toestel is opgestuurd nieuw moederboard enz enz. Toestel terug naar klant en wat denk je zelfde probleem. Ik heb toen gebeld namens onze winkel om een puls test. Had gelukkig de juiste persoon aan de lijn, die wist waar ik het over had. Pulsetest is gedaan en wat blijkt, zit er toch een boomwortel te klieren. Kabel een stuk vervangen, probleem opgelost.

Ik zou persoonlijk eens vragen om een "ziggo” monteur om te laten pulsen.

Komt er toevallig een dikke kabel bij je binnen die overgaat in de normale dikte?? Dit koppelstuk wil ook wel eens ellende veroorzaken, vooral als men hem indertijd bij het aanleggen van de kabel in de grond heeft weggemoffeld.

 

Teun.

Teun, de beste reactie tot nu toe. De andere zijn echt typisch ziggo medewerkers reacties ook al zeggen ze dat ze het niet zijn. We weten beter. Ik krijg nu bezoek van monteur. Gevraagd om eentje die zowel ICT en Telecom kan. Ik ben benieuwd. Maar eerlijk gezegd. Van al die zogenaamde specialisten hier online, buik van vol. Niet een die echt een oplossing heeft, steeds weer zelfde vragen, keer op keer. En ja zijn medewerkers van ziggo onder andere naam. Google is wel behulpzaam dan. Ik heb met meer dan 30 jaar ervaring in ICT en Telecom meer ervaring dat hun. Zelfs meer dan die monteurs. Er wilde eentje zelfs bij mij in dienst komen omdat ie meer had geleerd in 1 uur tijd dan maanden bij ziggo. En laat ik zo zeggen. Die hele vodafone/ziggo club. pffffff. Heb meer ervaring dan iedereen daar bij elkaar maar wat zegt HR manager Vodafone: NEE. gezien je leeftijd.  Daar begon het mee. Alsof je daar klanten mee helpt. pffff. ZIEK. Maastricht VODAFONE. 

 

tazzmaniac
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Teun wrote:

Hallo @tazzmaniac. Dit probleem en jouw uitleg komt mij ook bekend voor. Bij klant van ons 2 keer monteur bij  geweest en het zou liggen een de (nieuwe) loewe oled tv. Erg raar, maar goed, het toestel is opgestuurd nieuw moederboard enz enz. Toestel terug naar klant en wat denk je zelfde probleem. Ik heb toen gebeld namens onze winkel om een puls test. Had gelukkig de juiste persoon aan de lijn, die wist waar ik het over had. Pulsetest is gedaan en wat blijkt, zit er toch een boomwortel te klieren. Kabel een stuk vervangen, probleem opgelost.

Ik zou persoonlijk eens vragen om een "ziggo” monteur om te laten pulsen.

Komt er toevallig een dikke kabel bij je binnen die overgaat in de normale dikte?? Dit koppelstuk wil ook wel eens ellende veroorzaken, vooral als men hem indertijd bij het aanleggen van de kabel in de grond heeft weggemoffeld.

 

Teun.

Betreffende kabel. die hebben ze iets van 5 jaar geleden vervangen. er kwam een te dikke kabel binnen volgens hun. Nou laat ik zo zeggen. Uit mijn ervaring: hoe dikker de kabel hoe beter signaal/ruisverhouding. Maar goed., alles is okay volgens hun hier binnen. ja als ontvanger bij storing aangeeft dat BER: 0 is dan komt signaal goed aan, en is storing al aanwezig in het systeem. 

 

tazzmaniac
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
PeterH2020 wrote:

Als je hele BHI keurig is, dan komt er dus goed signaal vanuit ziggo bij jou binnen. Hoe kun je dan nog steeds gaan afschuiven op ziggo?

 

3 monteurs verder maar hebben de verstoring dus niet gezien tijdens hun bezoek.

Heb je filmpjes van de verstoring die jij ziet??

Je snap het dus niet. Als signaal goed aan komt. dan moet de storing dus al ingemengd zijn op het signaal. Hebben jullie mensen ooit wel eens iets van telecom gedaan of zo? Is er ook maar een vorm van kennis hier ? of is het gewoon toch een ziggo bijeenkomst onder andere namen?  Serieus. Hoe is het mogelijk dat men specifieke zaken betreffende de technologie wat er wordt gebruikt niet kent? Zo moeilijk is het niet. Maar ja. meer dan 30 jaar ervaring en kennis is natuurlijk niets tegenover een ziggo medewerker die het weer beter weet. 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic