jansmarcel
Expert
Expert
  • 671Posts
  • 37Oplossingen
  • 321Likes

Status melding Mediabox Next

Hallo,

Ik had even een vraag over meldingen die rechtsboven in de hoek verschijnen van de Mediabox Next.

Tot begin dit jaar heb ik de Next altijd met Devolo DLAN 1200+ adapters bekabeld aangesloten. Eigenlijk nooit geen rare meldingen gehad.
Na een topic over problemen met de ConnectBox, monteursbezoek, wissel van ConnectBox uiteindelijk de UBEE1318 gekregen icm een eigen router.

Afgelopen dagen vaak bij doorspoelen het "momentje" gehad wat hier ook al vaker voorbij is gekomen. Maar ook een melding in de trant van: "stop met streamen op een ander apparaat via wifi, want het internet is te traag'  Deze had ik nog nooit gezien. Vervolgens ga je testen via diagnostiek en zie je dat de internet snelheid wisselt van Traag/Gemiddeld/Hoog.
@tobiastheebe  zei me al ooit een keer dat DLAN apparaten rare dingen kunnen doen. Met de Cockpit software zag ik dat de snelheid van de adapters erg fluctueert. Daarom testen gedaan met een kabel.
Tot nu lijkt het allemaal goed te gaan.

In diagnostiek wordt de verbinding met de ziggo servers genoemd. Als er dus iets over de internetsnelheid gezegd wordt... gaat het dan altijd over mijn eigen verbinding of kan dit ook komen door dat het op de servers van Ziggo druk is?

Wie heeft hier ervaring mee of kan me er meer over vertellen. Ik wil het "probleem" leren begrijpen om zo ook andere kennissen en mensen hier op het forum ermee te kunnen helpen.

Gr. Marcel

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jansmarcel
Expert topicstarter
Expert
  • 671Posts
  • 37Oplossingen
  • 321Likes

Ik heb overigens sinds maandag avond de Next nu permanent met kabel aangesloten en niet meer het beruchte "momentje" gezien. Het enige wat ik nog moet doen is de kabel netjes wegwerken.

Bekijk in context

5 Reacties 5
anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 7281Posts
  • 460Oplossingen
  • 1516Likes

dat is de snelheid die vanaf de server van ziggo gemeten wordt

bij een storing of drukte op de server kan die ook aangeven dat de snelheid laag is

 

de melding momentje geduld rechts bovenin komt de laatste tijd wel vaker voor

ik heb het idee dat het met firmware 4,35 of 4,36 is gekomen maar het zou ook toeval kunnen zijn 

en dat het komt doordat steeds meer gebruikers (klanten) een next hebben waardoor de server meer belast zijn

jansmarcel
Expert topicstarter
Expert
  • 671Posts
  • 37Oplossingen
  • 321Likes

@anoniemforum  begrijp ik goed dat je zegt dat het eigenlijk richting een capaciteitsprobleem gaat en dat we er als klant niet heel veel aan kunnen doen? Overigens ik zit nu rechtstreeks bekabeld (met tussenkomst van TP-link gigabit switch na mijn eigen router) te kijken en 'momentje" heb ik nog niet gezien. (voorlopig ben ik al blij dus)

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 7281Posts
  • 460Oplossingen
  • 1516Likes

ik heb de melding al een paar keer voorbij zien komen

 

ik vermoed dat het iets met capaciteit te maken heeft maar durft dat niet met 100 % zekerheid te zeggen

misschien dat een moderator dat kan uitzoeken

 

mochten er meerdere gebruikers zijn die de zelfde melding rechts bovenin het scherm krijgen dan graag in dit topic melden

 

mocht er een capaciteitsprobleem zijn dan verwacht ik wel dat ze het uiteindelijk oplossen 

 

jansmarcel
Expert topicstarter
Expert
  • 671Posts
  • 37Oplossingen
  • 321Likes

Ik heb overigens sinds maandag avond de Next nu permanent met kabel aangesloten en niet meer het beruchte "momentje" gezien. Het enige wat ik nog moet doen is de kabel netjes wegwerken.

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 7281Posts
  • 460Oplossingen
  • 1516Likes

mooi

een utp kabel is indien mogelijk altijd wel aanbevolen

 

fijne feestdagen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Alles over de Next Mini

Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...

Geplaatst in Tips van Ziggo