jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Status melding Mediabox Next

Hallo,

Ik had even een vraag over meldingen die rechtsboven in de hoek verschijnen van de Mediabox Next.

Tot begin dit jaar heb ik de Next altijd met Devolo DLAN 1200+ adapters bekabeld aangesloten. Eigenlijk nooit geen rare meldingen gehad.
Na een topic over problemen met de ConnectBox, monteursbezoek, wissel van ConnectBox uiteindelijk de UBEE1318 gekregen icm een eigen router.

Afgelopen dagen vaak bij doorspoelen het "momentje" gehad wat hier ook al vaker voorbij is gekomen. Maar ook een melding in de trant van: "stop met streamen op een ander apparaat via wifi, want het internet is te traag'  Deze had ik nog nooit gezien. Vervolgens ga je testen via diagnostiek en zie je dat de internet snelheid wisselt van Traag/Gemiddeld/Hoog.
@tobiastheebe  zei me al ooit een keer dat DLAN apparaten rare dingen kunnen doen. Met de Cockpit software zag ik dat de snelheid van de adapters erg fluctueert. Daarom testen gedaan met een kabel.
Tot nu lijkt het allemaal goed te gaan.

In diagnostiek wordt de verbinding met de ziggo servers genoemd. Als er dus iets over de internetsnelheid gezegd wordt... gaat het dan altijd over mijn eigen verbinding of kan dit ook komen door dat het op de servers van Ziggo druk is?

Wie heeft hier ervaring mee of kan me er meer over vertellen. Ik wil het "probleem" leren begrijpen om zo ook andere kennissen en mensen hier op het forum ermee te kunnen helpen.

Gr. Marcel

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jansmarcel
Topicstarter
Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Ik heb overigens sinds maandag avond de Next nu permanent met kabel aangesloten en niet meer het beruchte "momentje" gezien. Het enige wat ik nog moet doen is de kabel netjes wegwerken.

Bekijk in context

8 Reacties 8
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

dat is de snelheid die vanaf de server van ziggo gemeten wordt

bij een storing of drukte op de server kan die ook aangeven dat de snelheid laag is

 

de melding momentje geduld rechts bovenin komt de laatste tijd wel vaker voor

ik heb het idee dat het met firmware 4,35 of 4,36 is gekomen maar het zou ook toeval kunnen zijn 

en dat het komt doordat steeds meer gebruikers (klanten) een next hebben waardoor de server meer belast zijn

jansmarcel
Topicstarter
Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@anoniemforum  begrijp ik goed dat je zegt dat het eigenlijk richting een capaciteitsprobleem gaat en dat we er als klant niet heel veel aan kunnen doen? Overigens ik zit nu rechtstreeks bekabeld (met tussenkomst van TP-link gigabit switch na mijn eigen router) te kijken en 'momentje" heb ik nog niet gezien. (voorlopig ben ik al blij dus)

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

ik heb de melding al een paar keer voorbij zien komen

 

ik vermoed dat het iets met capaciteit te maken heeft maar durft dat niet met 100 % zekerheid te zeggen

misschien dat een moderator dat kan uitzoeken

 

mochten er meerdere gebruikers zijn die de zelfde melding rechts bovenin het scherm krijgen dan graag in dit topic melden

 

mocht er een capaciteitsprobleem zijn dan verwacht ik wel dat ze het uiteindelijk oplossen 

 

jansmarcel
Topicstarter
Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Ik heb overigens sinds maandag avond de Next nu permanent met kabel aangesloten en niet meer het beruchte "momentje" gezien. Het enige wat ik nog moet doen is de kabel netjes wegwerken.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

mooi

een utp kabel is indien mogelijk altijd wel aanbevolen

 

fijne feestdagen

Marev

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb ook die melding gekregen.

Er wordt ook niet gestreamd. 
Op het netwerk zitten twee telefoons en 1 tv.

??????

 

jansmarcel
Topicstarter
Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Marev  ik zie dat je op een oud topic van mijzelf reageert. Ik ben zelf inmiddels wat verder gegaan en heb nu de Next niet meer rechtstreeks met een kabel aangesloten maar er zit een accesspoint tussen. Ook hier zie ik zelden of eigenlijk nooit het befaamde "momentje"

Je geeft aan dat er niet gestreamd wordt.

Om welke next gaat het? De gewone waar een coax kabel in gaat of de mini die of via wifi of kabel van signaal wordt voorzien om tv te kijken.
Bij de gewone Next kun je bij live televisie dus eigenlijk het "momentje" niet tegen komen, tenzij live tv een hele poos wordt gepauzeerd en daarna hervat wordt. Bij deze komt het vooral voor bij het kijken van opnames. Bij de mini zijn er meerdere momenten waarop je het fenomeen "momentje" tegen kunt komen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Marev . Kunnen we nog helpen? 🙂 

Uitgelicht topic