Pieter_Ehv

Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

State of Happiness (Lykkeland) tweede seizoen: geen ondertitels!

 

 

Wij zijn begonnen aan de serie State of Happiness (Lykkeland) op Ziggo.

Een hele leuke, Noorse serie.

Seizoen 1 onlangs beeindigd.

Gisteren begonnen met de eerste aflevering van seizoen twee.

Maar helaas, zowel op de Apple TV4 als op de iPad (ZiggoGO app) kan ik geen ondertitels meer kiezen! In seizoen 1 kon dat gelukkig wel.

Mijn Noors is niet zo goed dat ik deze serie zonder ondertitels kan volgen.

 

Verzoek: kan hier iets aan gedaan worden svp?

 

Groeten uit Eindhoven.

20 Reacties 20
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Pieter_Ehv 

Bedankt voor de tip. Dit is vast en serie die ik wil zien, maar zonder ondertitels gaat dit ook voor mij niks worden. 

Ik zal in elk geval een Ziggo-moderator attenderen om dit door te zetten naar de afdeling die gaat over de content. Hopelijk komt er ook een terugkoppeling.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag @Pieter_Ehv en een warm welkom op de Community,

Een hele uitdaging om een Noorse serie te volgen zonder ondertiteling! Ik heb de serie zelf ook even getest op meerdere apparaten en zie inderdaad dat wanneer ik State of Happiness (Seizoen 2) via Ziggo GO op iOS devices kijk er geen ondertiteling beschikbaar is. Op Android devices en via www.ziggogo.tv zie ik de ondertiteling overigens wel. Ik heb dit probleem in iedergeval doorgegeven aan de afdeling die dit op kan lossen. Bedankt voor het signaleren! 

Pieter_Ehv
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hoi Paul,

 

Bedankt voor je bericht, en voor de bevestiging van het probleem. En Wim ook bedankt!

 

Ik heb nog even geprobeerd via www.ziggogo.tv in Safari op de iPad (dus niet de iPad app). Die topzware webapp trekt mijn al wat oudere iPad 6 niet meer. Ook nog een iets nieuwere iPad Air 3 hier in huis. Daar kon ik wel de ziggogo.tv in Safari openen. Maar ook daar helaas geen ondertitels.

 

Hopelijk kunnen jullie achter de schermen vinden welk "vinkje" er ontbreekt om de ondertitels ook in seizoen 2 te laten zien. Ik wacht geduldig af. 🙂

 

Groeten uit Eindhoven

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Pieter_Ehv Er wordt actie op ondernomen. 😉 Mijn collega's doen hun best om dit zo spoedig mogelijk op te lossen. 

Pieter_Ehv
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hoi Paul,

 

Ziggo heeft ook een Zweedse serie, The Restaurant, in de lijst.

Seizoen 1 (eerste aflevering) heeft géén ondertitels.

Seizoen 2 en 3 (eerste aflevering) hebben wél ondertitels.

 

De State of Happiness is dus niet de enige serie die last heeft van dit euvel.

 

Groeten uit Eindhoven.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Pieter_Ehv daar heeft u natuurlijk niks aan, maar The Restaurant (Vår tid är nu) loopt met vier seizoenen ook op Netflix.

Pieter_Ehv
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hoi Paul,

 

Is er achter de schermen nog iets gebeurd de afgelopen week, om de ondertitels aan te kunnen zetten bij deze serie?

 

 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Pieter_Ehv . Nog geen update, helaas. Ik verwacht dat het volgende week verholpen wordt! 

MarcV

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wij maken geen gebruik meer van de eettop-box, maar uitsluitend nog AppleTV's, iPhones en iPads.

Geen settopboxen meer met een coax-kabel en een eigen (vrij hoog) stroomverbruik in stand-by.

 

Ook hier dus de missende ondertiteling van het 2e seizoen.

Wanneer ik zoek op Ziggo - Geen ondertiteling blijkt dit bij Ziggo heel vaak voor te komen (zo ook bij bijvoorbeeld de serie Seal Team).

Wat mij tegenvalt is dat Ziggo bij issues steeds erg veel tijd nodig heeft om iets opgelost te krijgen.

 

 

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@MarcV we snappen dat dit zuur en balen is. Het proces rondom een ondertiteling is complex en neemt nogal wat tijd in beslag. 

Wij houden een vinger aan de pols, de voorbeelden zijn bij de juiste afdeling. Wordt vervolgt! 

Pieter_Ehv
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hoi Paul, Lycke, Jacob,

 

We zijn inmiddels 3 weken verder.

 

Ik had verwacht dat het zetten van het ondertitel-vinkje in de metadata van het tweede seizoen van de serie State of Happiness (voor Apple TV en iPad gebruik) binnen een week opgelost zou zijn.

 

Ik vraag me af of er überhaupt iets gebeurt.

 

Bij wie moet ik zijn om dit probleem op te laten lossen? Kan ik ergens heenbellen?

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Het spijt me @Pieter_Ehv , een definitieve oplossing is er op dit moment nog niet. De issue is nog steeds onder onze aandacht en in onderzoek. Ik vermoed dat je via een mediabox of de browserversie van Ziggo GO wel de ondertiteling kunt zien.

Pieter_Ehv
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hoi Renata,

 

Ik heb geen mediabox.

 

Via de browser heb ik al geprobeerd (zie eerdere posts in dit draadje). Ook daar geen ondertitels.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Ah, wat jammer zeg! Het spijt me, maar dan kan ik op dit moment niet meer voor je doen dan extra geduld vragen @Pieter_Ehv 

Pieter_Ehv
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

We zijn nu inmiddels een maand verder. Er is nog geen drol gebeurd. We mogen wel zeggen: Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Wat een waardeloze club. 😞

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Pieter_Ehv  schreef:

We zijn nu inmiddels een maand verder. Er is nog geen drol gebeurd. We mogen wel zeggen: Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Wat een waardeloze club. 😞


Uit de mijn laatste mij bekende informatie leek het probleem opgelost, maar blijkbaar dus niet. Ik ga nogmaals aan de :community_meldingen: trekken.

MarcV

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dit probleem speelt voor veel meer series. Bijvoorbeeld ook voor STHLM REQUIEM seizoen 2 (Hostage). 
Verstandig om een permanent item te openen voor ontbrekende vertalingen per gebruikt eco-systeem (Apple, Google Chrome, Microsoft Windows). Dan is snel de omvang van dit gedoe duidelijk en verwacht ik een meer serieuze en structurele aanpak. Dat is in het belang van de klant en in het belang van de reputatie van Ziggo.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Oef, ik snap de teleurstelling @Pieter_Ehv en ik begrijp ook dat het lijkt alsof er niets met je feedback gedaan wordt, maar ik kan je garanderen dat het absoluut onderzocht wordt en we hopen snel een blijvende oplossing te hebben.

In eerste instantie leek het probleem verholpen te zijn, maar het bleek toch minder rooskleurig dan verwacht helaas. We zijn dit opnieuw aan het onderzoeken. Mocht je voorbeelden tegenkomen die nog niet in dit topic vermeld zijn dan verneem ik het graag (naam serie + betreffende episode(s)).

 

En mocht je een mediabox beschikbaar hebben; de ondertiteling werkt daarop.

Pieter_Ehv
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Inmiddels twee maanden verder, en... niets gebeurd.

Klanten worden niet serieus genomen bij Ziggo.

Teleurstellend. 😞

Uitgelicht topic