Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Margreet97
Level 1

Standaard pincode 0000 onjuist

Mijn nieuwe Next mini geeft aan bij terugzetten naar fabrieksinstellingen of zender achter pincode en het invoeren van 0000:pincode onjuist". Pincode gereset in mijn ziggo en  door klantenservice. Heeft niet geholpen. Foutmelding blijft.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Dankjewel voor jouw gegevens, @Margreet97

Het resetten van de pincode is nog niet zo makkelijk. Dit blijkt ook wel uit jouw eerdere ervaring. 

Voor het resetten zijn er een tweetal voorwaarden: 

- De ontvanger moet aan staan.
- Er moet beeld zijn.

Daarnaast moet je rekening houden met de volgende dingen:
Zowel de pin- als ook de betaalcode zal worden gereset. 
Na het resetten duurt het maximaal 24 uur voor de pincode is aangepast

Vervolgens mag je inloggen in Mijn Ziggo en de volgende stappen uitvoeren:

Klik bij Mijn producten op  Televisie
Bij Jouw digitale ontvanger(s) klik je op Zenders en pincode herstellen
Onder het tabblad Reset Mediabox pincode staat de knop om de pincode te resetten
De Pincode wordt nu gereset naar 0000

Binnen 24 uur moet alles helemaal hersteld zijn. Wil je dit eens proberen en laten weten of het gelukt is?

Bekijk in context

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hoi @margreet
Bedankt voor je update. Ik zie je aanvraag voor de nieuwe pincode hier ook terug dus dit lijkt helemaal goed te komen 🙂 De box hoeft niet meer aan op de zender, je kunt hem op stand-by zetten. 

Bekijk in context

0 Kudos
9 Reacties 9
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Dag @Margreet97 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens (net als u) ook gewoon klant ben. Dit is een euvel waar een Ziggo-moderator mogelijk meer hulp kan bieden en hij of zij komen vandaag of morgen langs in dit topic. 

Zorg wel dat uw postcode en huisnummer dan in uw profiel staan, dan weten Ziggo-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor Ziggo-moderators. Uw profielpagina vind u hier.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Margreet97. Welkom hier. 

Oeps, dat gaat niet goed!  Wil je je postcode en huisnummer in je profiel opnemen? Dan ga ik op ontdekkingstocht!

0 Kudos
Margreet97
Level 1
Topicstarter

Postcode en huisnummer ingevoerd.

0 Kudos
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Dankjewel voor jouw gegevens, @Margreet97

Het resetten van de pincode is nog niet zo makkelijk. Dit blijkt ook wel uit jouw eerdere ervaring. 

Voor het resetten zijn er een tweetal voorwaarden: 

- De ontvanger moet aan staan.
- Er moet beeld zijn.

Daarnaast moet je rekening houden met de volgende dingen:
Zowel de pin- als ook de betaalcode zal worden gereset. 
Na het resetten duurt het maximaal 24 uur voor de pincode is aangepast

Vervolgens mag je inloggen in Mijn Ziggo en de volgende stappen uitvoeren:

Klik bij Mijn producten op  Televisie
Bij Jouw digitale ontvanger(s) klik je op Zenders en pincode herstellen
Onder het tabblad Reset Mediabox pincode staat de knop om de pincode te resetten
De Pincode wordt nu gereset naar 0000

Binnen 24 uur moet alles helemaal hersteld zijn. Wil je dit eens proberen en laten weten of het gelukt is?

0 Kudos
Margreet97
Level 1
Topicstarter

Stappen uitgevoerd. Vraagje kan de ontvanger ( Next mini) daarna uitgezet worden?

0 Kudos
Buurman
Level 15

@Margreet97 De pincode gebruikt in de oude mediabox blijft ook van kracht in de nieuwe mediabox die je aansluit. 
Ik ben van een Next en Humax 5300 overgestapt naar 2 Next Mini boxen en de gebruikte pincode werden automatisch ook actief op de beide nieuwe boxen.

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hoi @margreet
Bedankt voor je update. Ik zie je aanvraag voor de nieuwe pincode hier ook terug dus dit lijkt helemaal goed te komen 🙂 De box hoeft niet meer aan op de zender, je kunt hem op stand-by zetten. 

0 Kudos
Margreet97
Level 1
Topicstarter

Dag Jocola,

Dank voor je reactie, maar bij mij is dat niet zo. Ik ben niet overgestapt naar de mini, maar gebruik beide apparaten. De Humax om op te nemen. Pincode op de Humax nog steeds 0000. De mini gereset, moet binnen 24 uur in orde zijn. Ik wacht het af.....

0 Kudos
Margreet97
Level 1
Topicstarter

Pincode staat na de wachttijd van 24 uur weer op 0000. Opgelost dus. Dank voor de ondersteuning. 

0 Kudos