Mijn nieuwe Next mini geeft aan bij terugzetten naar fabrieksinstellingen of zender achter pincode en het invoeren van 0000:pincode onjuist". Pincode gereset in mijn ziggo en door klantenservice. Heeft niet geholpen. Foutmelding blijft.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dankjewel voor jouw gegevens, @Margreet97
Het resetten van de pincode is nog niet zo makkelijk. Dit blijkt ook wel uit jouw eerdere ervaring.
Voor het resetten zijn er een tweetal voorwaarden:
- De ontvanger moet aan staan.
- Er moet beeld zijn.
Daarnaast moet je rekening houden met de volgende dingen:
Zowel de pin- als ook de betaalcode zal worden gereset.
Na het resetten duurt het maximaal 24 uur voor de pincode is aangepast
Vervolgens mag je inloggen in Mijn Ziggo en de volgende stappen uitvoeren:
Klik bij Mijn producten op Televisie
Bij Jouw digitale ontvanger(s) klik je op Zenders en pincode herstellen
Onder het tabblad Reset Mediabox pincode staat de knop om de pincode te resetten
De Pincode wordt nu gereset naar 0000
Binnen 24 uur moet alles helemaal hersteld zijn. Wil je dit eens proberen en laten weten of het gelukt is?
Hoi @margreet,
Bedankt voor je update. Ik zie je aanvraag voor de nieuwe pincode hier ook terug dus dit lijkt helemaal goed te komen 🙂 De box hoeft niet meer aan op de zender, je kunt hem op stand-by zetten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @Margreet97
Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens (net als u) ook gewoon klant ben. Dit is een euvel waar een Ziggo-moderator mogelijk meer hulp kan bieden en hij of zij komen vandaag of morgen langs in dit topic.
Zorg wel dat uw postcode en huisnummer dan in uw profiel staan, dan weten Ziggo-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor Ziggo-moderators. Uw profielpagina vind u hier.
Hey @Margreet97. Welkom hier.
Oeps, dat gaat niet goed! Wil je je postcode en huisnummer in je profiel opnemen? Dan ga ik op ontdekkingstocht!
Postcode en huisnummer ingevoerd.
Dankjewel voor jouw gegevens, @Margreet97
Het resetten van de pincode is nog niet zo makkelijk. Dit blijkt ook wel uit jouw eerdere ervaring.
Voor het resetten zijn er een tweetal voorwaarden:
- De ontvanger moet aan staan.
- Er moet beeld zijn.
Daarnaast moet je rekening houden met de volgende dingen:
Zowel de pin- als ook de betaalcode zal worden gereset.
Na het resetten duurt het maximaal 24 uur voor de pincode is aangepast
Vervolgens mag je inloggen in Mijn Ziggo en de volgende stappen uitvoeren:
Klik bij Mijn producten op Televisie
Bij Jouw digitale ontvanger(s) klik je op Zenders en pincode herstellen
Onder het tabblad Reset Mediabox pincode staat de knop om de pincode te resetten
De Pincode wordt nu gereset naar 0000
Binnen 24 uur moet alles helemaal hersteld zijn. Wil je dit eens proberen en laten weten of het gelukt is?
Stappen uitgevoerd. Vraagje kan de ontvanger ( Next mini) daarna uitgezet worden?
@Margreet97 De pincode gebruikt in de oude mediabox blijft ook van kracht in de nieuwe mediabox die je aansluit.
Ik ben van een Next en Humax 5300 overgestapt naar 2 Next Mini boxen en de gebruikte pincode werden automatisch ook actief op de beide nieuwe boxen.
Hoi @margreet,
Bedankt voor je update. Ik zie je aanvraag voor de nieuwe pincode hier ook terug dus dit lijkt helemaal goed te komen 🙂 De box hoeft niet meer aan op de zender, je kunt hem op stand-by zetten.
Dag Jocola,
Dank voor je reactie, maar bij mij is dat niet zo. Ik ben niet overgestapt naar de mini, maar gebruik beide apparaten. De Humax om op te nemen. Pincode op de Humax nog steeds 0000. De mini gereset, moet binnen 24 uur in orde zijn. Ik wacht het af.....
Pincode staat na de wachttijd van 24 uur weer op 0000. Opgelost dus. Dank voor de ondersteuning.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.