1
Vraag
2
Reacties
Goos_Loch

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Standaard instelling laatste bekeken of beluisterde zender

Als ik mijn mediabox opstart, staat hij afgesteld op de laatst bekeken TV-zender, terwijl ik meer radio luister (zonder beeld, rechtstreeks op mijn versterker) dan tv kijk. Hoe kan ik de mediabox zo instellen dat hij automatisch met de laatst geselecteerde zender opstart, ongeacht of dit een radio of tv-zender was. Standaard opstarten met de laatst beluisterde radio zender is ook een betere optie dan ik nu heb.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Goos_Loch Radio is via een app en die start niet automatisch op bij het opstarten van de Next.

Ik zet de radio zender dan altijd aan met de stem commando's b.v. radio omroep Brabant of radio 1 enz.

 

@Steefb Ik snap het ondergeschoven kindje niet, de radio werkt hier prima met 102 zenders op de Next en hier ook op een Humax 5300c met een smartcard die via optisch op een versterker is aangesloten.

 

Alleen nog de radio zenders terug op de kanalen vanaf 800 met de Next, dat zou nog iets handiger zijn.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat kan niet, radio is een ondergeschoven kindje bij de next.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Goos_Loch Radio is via een app en die start niet automatisch op bij het opstarten van de Next.

Ik zet de radio zender dan altijd aan met de stem commando's b.v. radio omroep Brabant of radio 1 enz.

 

@Steefb Ik snap het ondergeschoven kindje niet, de radio werkt hier prima met 102 zenders op de Next en hier ook op een Humax 5300c met een smartcard die via optisch op een versterker is aangesloten.

 

Alleen nog de radio zenders terug op de kanalen vanaf 800 met de Next, dat zou nog iets handiger zijn.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

En met de kanaal nummers terug is ook het opstarten met een radiostation weer mogelijk.

Het hele idee van die app, geeft het idee dat radio maar een bijzaak is. Met de Humax 5300C kan het wel wat @Goos_Loch wenst.

jenson

Level 10
  • 440Posts
  • 35Oplossingen
  • 169Likes

In een ander topic staat een stemopdracht voor de XITE Music radio zenders.

"XITE Radio"

Je ziet plaatjes van alle 40 XITE zenders.

Bij een geselecteerde zender staan links en rechts van het plaatje

het actuele en het volgende nummer (Now/Next uit de EPG).

 

En de laatst gekozen zender start meteen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic