HEA

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Spraakgestuurd radio stations kiezen

Ik wil graag via de mediabox next radio luisteren zonder de TV aan te zetten. Dat doe ik spraakgestuurd en dat werkt voortreffelijk met bv. het commando 'Radio 5'. Maarrr:

wanneer ik bv. zeg 'Xite franse chansons' dan springt de mediabox naar TV zenders. Ook met het commando 'Omroep Venlo'' (is zowel radio als TV station) springt hij naar de TV zender.

Graag een oplossing!

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Begin met het commando met b.v: radio Omroep Brabant voor de radio en Omroep Brabant voor de TV.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@HEA welkom op de Ziggo Community!

En inderdaad, het komt soms wel even precies qua spraakopdracht. De tip van @Bert is een hele handige! Hoe werkt dit? 

HEA
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dat had ik al geprobeerd, maar werkt niet altijd, afhankelijk van de zender.

In ieder geval, en dat is voor mij het belangrijkste: ik krijg nooit de Xite radiostations te pakken.

Zaterdag ga ik de tip van Bert (dank!!) nogmaals voor alle zekerheid proberen, en ik laat het resultaat weten.

Groet, Hay

Hay End Audio

Architect_Kev

Level 7
  • 140Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes

uit mijn eigen ervaring heeft het spraakgestuurd zoeken af en toe en ook moeite met engelse woorden of woorden die veel op engels lijken.

hier kan je niet echt iets tegen doen helaas.

als je radio zegt via spraakgestuurd zoeken pakt hij als het goed is sws het laatste radiostation en hoef je enkel op OK te drukken.

jenson

Level 10
  • 440Posts
  • 35Oplossingen
  • 169Likes

De zender 'Franse Chansons' heet sinds kort 'France Chansons'.

Spreek het uit op zijn Frans: "France Chansons"

 

En "Omroep Venlo FM" ?

Architect_Kev

Level 7
  • 140Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes

ik zelf doe ook nog weleens een grof hard accent er op leggen.

dus bijvoorbeeld

correct: Linus Tech Tips.
Accent: Lienus Teg Tips.

of

Correct: BBC Radio
Accent: BeeBeeCee Radio.

het lijkt misschien heel stom maar het werkt wel... soms.


HEA
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

helaas.....zelfs met allerlei nadruk niet...

HEA
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

dat zal ik eens testen, dank!

HEA
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Jammer, maar alle tips werken niet, wat en hoe ik het probeer. Bij Xite France chasons en OMroep Venlo kom ik nog steeds uit op youyube cq. een tv kanaal.

Best stevig balen als favoriete radioluisteraar: immers FM hebben ze ons afgepakt en DAB is in venray niet te ontvangen, bovendien zeer mager aanbood voor iemand die die massale hiphop zooi niet hoeft...

Moderator: verbeter aub zsm srpaakgestuurd radiozenders kezen zonder TV aan te hoeven zetten !

Poaitief: Ziggo heeft een aardig aanbod radiozenders.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @HEA

 

Ik snap dat je met de spraakcommando's graag wilt omzeilen dat toch je TV aan moet. Voor Xite France chasons heb ik wel een weg gevonden. Je kunt de Xite Radio app openen via het commando "Xite Radio". Als je daarna eenmaal naar rechts gaat en bevestigt met "OK", dan zou de zender voor je moeten starten 🙂

Omroep Venlo kan ik helaas niet testen, die is namelijk in mijn regio niet beschikbaar, maar die moet je kunnen bereiken via Omroep Venlo FM. Dat zou je dus nog kunnen proberen. 

 

HEA
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dank je voor het meedenken. Je tips ga ik testen! Mvg. Hay

jenson

Level 10
  • 440Posts
  • 35Oplossingen
  • 169Likes

In de zenderlijst is de naam veranderd naar 'France Chansons' op 4 oktober 2022.

In de radio app op de Next staat nog 'Franse Chansons'.

Wat niet werkt met stembesturing:

"Xite Franse Chansons"

"Franse Chansons"

"Xite France Chansons"

Wel: "France Chansons"

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hallo, is de zenderlijst ergens beschikbaar zonder de televisie aan te moeten zetten.

B.v. ergens bij Ziggo op de website? Ik heb hem nog niet gevonden.

jenson

Level 10
  • 440Posts
  • 35Oplossingen
  • 169Likes
Verwijderd account
Niet van toepassing

@jenson die heb ik inderdaad gezien maar dat is niet de lijst die via de Next Radio App beschikbaar is, die je dus op de televisie ziet. Maar ik wil juist zonder televisie een zender kiezen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Verwijderd account Het zijn exact dezelfde zenders die te vinden zijn via de Next Radio App.

Ze komen ook via de DVB-C tuner van de Next.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Inderdaad Bert, maar je moet de televisie aanzetten om een overzicht van de zenders te zien. Wat ik eigenlijk wil is een overzicht zonder dat ik de televisie nodig heb. Dus een lijst van de Ziggo Next Radio App radiostations. Is dat ergens beschikbaar?

jenson

Level 10
  • 440Posts
  • 35Oplossingen
  • 169Likes

Bovenaan:

Printbaar zenderoverzicht radio (45.1 kB)

Verwijderd account
Niet van toepassing

@jenson je hebt gelijk. Ik werd in de war gebracht door al die XITE iconen met in kleine lettertjes de naam van de zenders.👍

Uitgelicht topic