1
Vraag
2
Reacties
C.J.KOSTER

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Spraakassistent uitschakelen.

'k Ben in het bezit van een Samsung TV en een Samsung Soundbar (optisch verbonden). Tot voorkort geen problemen met beide apparaten, ze functioneerden prima. Onlangs echter last gekregen van een "spraakassistent". Bij het aanzetten van de tv kreeg ik een mechanische damesstem te horen, die mij uitvoering vertelt dat mijn soundbar niet met HDMI 1 is aangesloten, daarna volgen nog een aantal luidruchtige instellingsweetjes. Daarna wordt tv-kijken weer gewoon. Totdat ineens zonder aanleiding het programmageluid weer wordt verdrongen en de "spraakassistent" mij luidruchtig vertelt, dat ik een abonnement op NETFLIX moet nemen. Bovendien worden daarna weer uitvoerig de voordelen van dit abonnement uitgelegd. Als dit achter de rug is kan de tv-avond weer doorgang vinden. Wie weet hoe ik van deze lastige 'dame' verlost kan worden? 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik heb geen  Samsung tv, maar kijk eens in het menu van de tv onder toegankelijkheid > audiobegeleiding > zet dit eventueel uit.

Bekijk in context

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zoals @KBX458 al aangeeft.

Opgelost: Stem bij elke handeling die ik doe op tv - Samsung Community

 

Dit is een onderdeel van de spraakgids, een toegankelijkheidsoplossing voor slechtzienden.

Via de instellingen van de TV >> Systeem >> Toegankelijkheid kun je de spraakgids of onderdelen hiervan uitzetten.

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Die komt ergens uit het Smartonderdeel van je Samsung apparatuur.

De Next heeft geen stem om iets duidelijk te maken.

 

Mogelijk helpen deze stappen? 

Via de instellingen van de TV >> Systeem >> Toegankelijkheid kun je de spraakgids of onderdelen hiervan uitzetten.

Of via deze weg: Hoe werkt spraakbediening? | Samsung Service NL

Bekijk in context

4 Reacties 4
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Ik heb geen  Samsung tv, maar kijk eens in het menu van de tv onder toegankelijkheid > audiobegeleiding > zet dit eventueel uit.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zoals @KBX458 al aangeeft.

Opgelost: Stem bij elke handeling die ik doe op tv - Samsung Community

 

Dit is een onderdeel van de spraakgids, een toegankelijkheidsoplossing voor slechtzienden.

Via de instellingen van de TV >> Systeem >> Toegankelijkheid kun je de spraakgids of onderdelen hiervan uitzetten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Die komt ergens uit het Smartonderdeel van je Samsung apparatuur.

De Next heeft geen stem om iets duidelijk te maken.

 

Mogelijk helpen deze stappen? 

Via de instellingen van de TV >> Systeem >> Toegankelijkheid kun je de spraakgids of onderdelen hiervan uitzetten.

Of via deze weg: Hoe werkt spraakbediening? | Samsung Service NL

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Is het gelukt om de babbelzieke juffrouw de mond te snoeren?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic