Vraag
Reacties
Kees Pootjes
Level 3

Sport als add-on toevoegen bij HBO Max is niet mogelijk?

Problemen met om bij HBO max sport met iDEAL te betalen

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Uitgelicht
Kees Pootjes
Level 3
Topicstarter

Hoi mensen......Sorry ff een late reactie van mij.....ff wat andere dingen aan de kop.

Ook na de goede hulp van een vriend lukte het gewoon niet.

Het probleem ook bij HBO neergelegd en kreeg van hun gister een berichtje.....is dus een bekend probleem !!!!

Zal eens met hulp kijken hoe ik dat moet doen en anders maar afwachten op een normale oplossing die een Ouwe digibeet als ik kan begrijpen en uitvoeren.

Iedereen hier hartelijke dank voor al de aangereikte adviezen.....

Beste Kees,

Bedankt dat je contact hebt opgenomen met onze klantenservice.
Mijn naam is Kris en ik ga mijn best doen om je zo goed mogelijk te helpen.
In je bericht gaf je aan dat je problemen ervaart met het toevoegen van de sports add-on aan je HBO Max abonnement, het lukt je niet Ideal te gebruiken als betaalmethode.
Ik kan me voorstellen dat dit niet heel handig is.

Op dit moment ervaren wij issues met deze betaalmethode en het toevoegen van de sports add-on, helaas is dit probleem tot nu toe nog niet opgelost.
Ik zou je willen adviseren om een alternatieve betaalmethode te gebruiken voor de sports add-on, bijvoorbeeld Paypal, uit ervaring blijkt dat deze betaalmethode geen probleem oplevert.

Laat je even weten of het al dan niet gelukt is, dat kun je mij doorgeven door deze email te beantwoorden.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd, mocht je hierover nog vragen hebben neem dan gerust weer contact met ons op.

Fijne dag!

Met vriendelijke groet,
Kris
HBO Max Klantenservice

1 Kudos
20 Reacties 20
Karel.
Level 17
Garihd
Level 18

Wat gaat er exact fout HBO Max ondersteund ideal zonder problemen.

Alleen moet u dit via de website van HBOMax doen via uw account omgeving.

https://auth.max.com/subscription

0 Kudos
Kees Pootjes
Level 3
Topicstarter

Wil sport op HBO max kijken en moet daar extra voor betalen en wilde dat met iDEAL betalen via ING op mijn tablet en dat werkt dus niet.....vraag probleem gister al via de hulp van ziggo gedaan maar moet nog steeds antwoord krijgen las dat het probleem bij hun lag.....

0 Kudos
Garihd
Level 18

Dit probleem zal niet aan Ziggo liggen, het enige wat niet kan is de add-on via de Ziggo factuur voldoen.

Wilt u de add-on vanuit de HBO Max app op de Mini zelf betalen? Dat zal inderdaad niet lukken, omdat u Ideal noemt is dat bekend.

Zoals ik al vroeg wat gaat er fout bij welke stap? Als u op uw tablet de genoemde link opent dan klikken op Add-on aanschaffen.

Screenshot_20240909_195726_Chrome~2.jpg

De rest zou zichzelf moeten wijzen.

Screenshot_20240909_200036_Chrome.jpg

Wordt na deze stap de betaalmethode niet goed afgehandedl?  Kortom Wordt de ideal pagina niet geopend?

0 Kudos
Kees Pootjes
Level 3
Topicstarter

Ik heb gistermiddag contact gehad met ziggo.....en die zeiden dat de fout bij hun ligt en ze zeiden daar via mijn ziggo mail er op terug zullen komen.....nog niks gehoord.....was benieuwd of dit probleem hier ook al een keer voorbij is gekomen....vandaar....ik ben een digibeet helaas.....maar allen bedankt voor het meedenken....

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Kees Pootjes,

Om misverstanden te voorkomen: Werkt HBO Max wel gewoon? Ik zie inderdaad dat mijn collega het onder een storing heeft geschaard, maar ik twijfel eigenlijk of dat hier aan de hand is. Volgens mijn gegevens is HBO Max goed geactiveerd en zou dat moeten werken. Als je dit wil uitbreiden met Sport, dan gaat dit in je account-omgeving bij HBO Max zelf zoals andere gebruikers ook aangeven. Je geeft aan dat je niet verder komt via iDeal bij ING, wat werkt er precies niet en waar loop je vast?

Ik wil voorkomen dat je nu aan het wachten bent op niets vanuit onze kant.

Kees Pootjes
Level 3
Topicstarter

Hoi Alex ik heb je net gereageerd op je mail die je mij gestuurd hebt.......maar kan dat verzonden bericht niet terug zien....raar.

Hoor graag wat van je hoe we dat oplossen..

Vr. gr. Kees Pootjes

0 Kudos
Kees Pootjes
Level 3
Topicstarter

Hoi Alex......Kan mijn verzonden antwoord aan je niet terug vinden.......ff kort nu dan maar weer......ik heb HBO max en wil daar ook sport kijken maar zag dat ik daar extra voor moet betalen .....had gehoopt dat het gewoon met mijn abonnement verrekend zou worden.......maar dat moet met iDEAL betaald worden en dat lukt gewoon niet.......ik heb mijn bank niet op de pc maar op een ander mobiel apparaat .......hoop dat het nu een beetje duidelijk is.

Kijken of ik dit bericht wel terug kan lezen......

Vr Gr Kees Pootjes

0 Kudos
Kees Pootjes
Level 3
Topicstarter

Ik wil dus wielrennen zien maar en daar moet ik me op abonneren en dat lukt me dus gewoon niet......krijg nu de melding dat ik mijn abonnement niet kan wijzigen op dit apparaat........melding Bezoek hbomax.com    heb ik gedaan en kom niks verder..........Pffff loop tegen de 80jr. en begrijp al die 

aanwijzingen nou echt ook niet meer.....waarom kan het gewoon niet op een simpele manier ??????

0 Kudos
Template
Level 17

Als het goed is moet met de ING op ook inloggen mogelijk zijn op ING via iDeal op een pc.

Dus naar HBO Max website, inloggen 

Kiezen voor het sport pakket

Smartphone bij de hand houden 

Op de HBO Max site kiezen voor iDeal ING 

Als het goed is moet nu via de App op de smartphone ingelogd worden volgens een instructie op het scherm. 

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Kees Pootjes 

Je kunt de Sport uitbreiding toevoegen aan je HBO abonnement, maar deze extra kosten worden niet via Ziggo in rekening gebracht. Deze zul je dus rechtstreeks aan HBO moeten betalen. Wij kunnen dit dus niet voor je toevoegen en ook niet controleren of het toegevoegd is vanuit Ziggo.

Het toevoegen van HBO Sport kan alleen via de website van HBO en niet via de app van HBO, zoals @Template en @GarakC hierboven ook hebben uitgelegd.

Ik hoop dat het lukt en zo niet, dat er iemand in je omgeving is die hier even bij kan helpen.  

Kees Pootjes
Level 3
Topicstarter

Hoi heren.....met een goede vriend die echt heel handig is met dit  soort dingen aan het stoeien geweest om het voor elkaar te krijgen....lukt gewoon niet om het voor elkaar te krijgen....raar hoor....geen idee hoe dan wel.....iedereen bedankt voor het meedenken.....mzl van Kees

0 Kudos
Garihd
Level 18

.

Als ik het nu goed lees gaat het bij de laatste stap fout als de procedure wordt gevolgd komt u dan uiteindelijk bij de keuze om de betaalwijze te kiezen. Dus Ideal en uw bank? Als u daar bent wat gebeurt er dan?

Doet u wel vaker betalingen via iDeal of is dit de eerste keer! Staat de ideal app op uw tablet of op een slimme telefoon? Helaas weet ik niet exact hoe dit bij deze bank werkt. Vaak moet er een qr code worden gebruikt of bepaalde getallen ingevoerd op een extern kastje van de bank. 

Klopt het dat het daar fout gaat?

0 Kudos
Template
Level 17

@Garihd Van alle banken is ING eigenlijk de minst gebruiks vriendelijke, al helemaal voor mensen die met dit soort zaken worstelen. 

0 Kudos
youriy
Level 17

@Template  schreef:

@Garihd Van alle banken is ING eigenlijk de minst gebruiks vriendelijke, al helemaal voor mensen die met dit soort zaken worstelen. 

Dat is een beetje kort door de bocht.

Waarom het niet lukt is volledig onduidelijk.

0 Kudos
l.vandervelden
Level 1

Beste,

Het gaat bij Kees Pootjes waarchijnlijk mis bij het betalen via ideal, ik heb dit namelijk ook. Op het moment dat ik alle stappen volg en mijn bank selecteer dan komt er een foutmelding in beeld te staan, 'er is iets fout gegaan, probeer het opnieuw' (in rood), deze foutmelding komt elke keer terug, in wat voor browser maakt geen verschil en opnieuw de pagina laden ook niet. 

Wat gaat er hier mis? Dat moet toch aan de site van HBo zelf liggen neem ik aan....

0 Kudos
Garihd
Level 18

@l.vandervelden  schreef:

Beste,

Het gaat bij Kees Pootjes waarchijnlijk mis bij het betalen via ideal, ik heb dit namelijk ook. Op het moment dat ik alle stappen volg en mijn bank selecteer dan komt er een foutmelding in beeld te staan, 'er is iets fout gegaan, probeer het opnieuw' (in rood), deze foutmelding komt elke keer terug, in wat voor browser maakt geen verschil en opnieuw de pagina laden ook niet. 

Wat gaat er hier mis? Dat moet toch aan de site van HBo zelf liggen neem ik aan....

@l.vandervelden 

U wordt dus niet naar de omgeving van de bank gestuurd voor de werkelijke betaal procedure? 

Dat kan meerdere oorzaken hebben zoals bepaalde beveilings software.

Ik heb al langere tijd een HBO abonnement dat is destijds prima verlopen via Ideal helaas kan ik het dus niet reproduceren.

0 Kudos
youriy
Level 17

Je moet bij hbo-max in je account een betaalmethode aanmaken, ik vraag me af of dat gebeurd is als het basisabo via ziggo wordt gefactuureerd.

Screenshot_20240915-153253.png

Kees Pootjes
Level 3
Topicstarter

Hoi mensen......Sorry ff een late reactie van mij.....ff wat andere dingen aan de kop.

Ook na de goede hulp van een vriend lukte het gewoon niet.

Het probleem ook bij HBO neergelegd en kreeg van hun gister een berichtje.....is dus een bekend probleem !!!!

Zal eens met hulp kijken hoe ik dat moet doen en anders maar afwachten op een normale oplossing die een Ouwe digibeet als ik kan begrijpen en uitvoeren.

Iedereen hier hartelijke dank voor al de aangereikte adviezen.....

Beste Kees,

Bedankt dat je contact hebt opgenomen met onze klantenservice.
Mijn naam is Kris en ik ga mijn best doen om je zo goed mogelijk te helpen.
In je bericht gaf je aan dat je problemen ervaart met het toevoegen van de sports add-on aan je HBO Max abonnement, het lukt je niet Ideal te gebruiken als betaalmethode.
Ik kan me voorstellen dat dit niet heel handig is.

Op dit moment ervaren wij issues met deze betaalmethode en het toevoegen van de sports add-on, helaas is dit probleem tot nu toe nog niet opgelost.
Ik zou je willen adviseren om een alternatieve betaalmethode te gebruiken voor de sports add-on, bijvoorbeeld Paypal, uit ervaring blijkt dat deze betaalmethode geen probleem oplevert.

Laat je even weten of het al dan niet gelukt is, dat kun je mij doorgeven door deze email te beantwoorden.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd, mocht je hierover nog vragen hebben neem dan gerust weer contact met ons op.

Fijne dag!

Met vriendelijke groet,
Kris
HBO Max Klantenservice