Bij geen gebruik (meer) van een coaxkabel in huis beter de splitter op het AOP te verwijderen ? Of is dat (in aantallen dB) niet te merken op je signaal ?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een 'reguliere' tweewegsplitter zorgt voor een demping van ~4 dB, dus dat is wel zichtbaar in het signaal. Het modem kan direct op het AOP worden aangesloten met een IEC/F-kabel groen/rood. Hierbij bestaat echter de kans dat de downstream (inkomend signaal) op het modem te hoog wordt. Ziggo gaat er van uit dat het modem altijd via een splitter wordt aangesloten, ook al is er geen TV/decoder meer via coax aangesloten.
Splitter is er tussenuit en naast de minieme verschillen in dB, merk ik verder niets en test ik geen verschil.
Kortom; alles prima. Thnx voor de reactie @tobiastheebe 👍🏻
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een 'reguliere' tweewegsplitter zorgt voor een demping van ~4 dB, dus dat is wel zichtbaar in het signaal. Het modem kan direct op het AOP worden aangesloten met een IEC/F-kabel groen/rood. Hierbij bestaat echter de kans dat de downstream (inkomend signaal) op het modem te hoog wordt. Ziggo gaat er van uit dat het modem altijd via een splitter wordt aangesloten, ook al is er geen TV/decoder meer via coax aangesloten.
Dank voor de snelle reactie @tobiastheebe . Hier zal ik me op een wat rustiger moment (qua gebruikers hier in huis) eens wat meer in gaan verdiepen dan. 👍🏻
Indien gewenst kijk ik graag de downstream/upstream-waarden van het modem na, dan is gerichter advies te geven. Eventueel kun je ook een foto van de huidige toestand van de coaxinstallatie plaatsen.
Kom ik nog op terug @tobiastheebe 👍🏻
Splitter is er tussenuit en naast de minieme verschillen in dB, merk ik verder niets en test ik geen verschil.
Kortom; alles prima. Thnx voor de reactie @tobiastheebe 👍🏻
ben wel benieuwd naar de waardes 😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.