1
Vraag
2
Reacties
Meneer C.

Level 15
  • 1339Posts
  • 20Oplossingen
  • 592Likes

Splitter verwijderen bij geen gebruik meer van een coax-kabel in huis?

Bij geen gebruik (meer) van een coaxkabel in huis beter de splitter op het AOP te verwijderen ? Of is dat (in aantallen dB) niet te merken op je signaal ?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33206Posts
  • 2387Oplossingen
  • 16834Likes

Een 'reguliere' tweewegsplitter zorgt voor een demping van ~4 dB, dus dat is wel zichtbaar in het signaal. Het modem kan direct op het AOP worden aangesloten met een IEC/F-kabel groen/rood. Hierbij bestaat echter de kans dat de downstream (inkomend signaal) op het modem te hoog wordt. Ziggo gaat er van uit dat het modem altijd via een splitter wordt aangesloten, ook al is er geen TV/decoder meer via coax aangesloten.

Bekijk in context

Meneer C.
Topicstarter
Level 15
  • 1339Posts
  • 20Oplossingen
  • 592Likes

Splitter is er tussenuit en naast de minieme verschillen in dB, merk ik verder niets en test ik geen verschil.

Kortom; alles prima. Thnx voor de reactie @tobiastheebe 👍🏻

Bekijk in context

6 Reacties 6
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33206Posts
  • 2387Oplossingen
  • 16834Likes

Een 'reguliere' tweewegsplitter zorgt voor een demping van ~4 dB, dus dat is wel zichtbaar in het signaal. Het modem kan direct op het AOP worden aangesloten met een IEC/F-kabel groen/rood. Hierbij bestaat echter de kans dat de downstream (inkomend signaal) op het modem te hoog wordt. Ziggo gaat er van uit dat het modem altijd via een splitter wordt aangesloten, ook al is er geen TV/decoder meer via coax aangesloten.

Meneer C.
Topicstarter
Level 15
  • 1339Posts
  • 20Oplossingen
  • 592Likes

Dank voor de snelle reactie @tobiastheebe . Hier zal ik me op een wat rustiger moment (qua gebruikers hier in huis) eens wat meer in gaan verdiepen dan. 👍🏻

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33206Posts
  • 2387Oplossingen
  • 16834Likes

Indien gewenst kijk ik graag de downstream/upstream-waarden van het modem na, dan is gerichter advies te geven. Eventueel kun je ook een foto van de huidige toestand van de coaxinstallatie plaatsen.

Meneer C.
Topicstarter
Level 15
  • 1339Posts
  • 20Oplossingen
  • 592Likes

Kom ik nog op terug @tobiastheebe 👍🏻

Meneer C.
Topicstarter
Level 15
  • 1339Posts
  • 20Oplossingen
  • 592Likes

Splitter is er tussenuit en naast de minieme verschillen in dB, merk ik verder niets en test ik geen verschil.

Kortom; alles prima. Thnx voor de reactie @tobiastheebe 👍🏻

MR_CHIP

Level 19
  • 12719Posts
  • 138Oplossingen
  • 4291Likes

ben wel benieuwd naar de waardes 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic