Vraag
Reacties
Oplossing
Meneer C.
Level 16

Splitter verwijderen bij geen gebruik meer van een coax-kabel in huis?

Bij geen gebruik (meer) van een coaxkabel in huis beter de splitter op het AOP te verwijderen ? Of is dat (in aantallen dB) niet te merken op je signaal ?

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Een 'reguliere' tweewegsplitter zorgt voor een demping van ~4 dB, dus dat is wel zichtbaar in het signaal. Het modem kan direct op het AOP worden aangesloten met een IEC/F-kabel groen/rood. Hierbij bestaat echter de kans dat de downstream (inkomend signaal) op het modem te hoog wordt. Ziggo gaat er van uit dat het modem altijd via een splitter wordt aangesloten, ook al is er geen TV/decoder meer via coax aangesloten.

Bekijk in context

Meneer C.
Level 16
Topicstarter

Splitter is er tussenuit en naast de minieme verschillen in dB, merk ik verder niets en test ik geen verschil.

Kortom; alles prima. Thnx voor de reactie @tobiastheebe 👍🏻

Bekijk in context

6 Reacties 6
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Een 'reguliere' tweewegsplitter zorgt voor een demping van ~4 dB, dus dat is wel zichtbaar in het signaal. Het modem kan direct op het AOP worden aangesloten met een IEC/F-kabel groen/rood. Hierbij bestaat echter de kans dat de downstream (inkomend signaal) op het modem te hoog wordt. Ziggo gaat er van uit dat het modem altijd via een splitter wordt aangesloten, ook al is er geen TV/decoder meer via coax aangesloten.

Meneer C.
Level 16
Topicstarter

Dank voor de snelle reactie @tobiastheebe . Hier zal ik me op een wat rustiger moment (qua gebruikers hier in huis) eens wat meer in gaan verdiepen dan. 👍🏻

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Indien gewenst kijk ik graag de downstream/upstream-waarden van het modem na, dan is gerichter advies te geven. Eventueel kun je ook een foto van de huidige toestand van de coaxinstallatie plaatsen.

Meneer C.
Level 16
Topicstarter

Kom ik nog op terug @tobiastheebe 👍🏻

0 Kudos
Meneer C.
Level 16
Topicstarter

Splitter is er tussenuit en naast de minieme verschillen in dB, merk ik verder niets en test ik geen verschil.

Kortom; alles prima. Thnx voor de reactie @tobiastheebe 👍🏻

MR_CHIP
Level 19

ben wel benieuwd naar de waardes 😉

0 Kudos