WvdGalien

Gedreven Raadgever
  • 88Posts
  • 5Oplossingen
  • 10Likes

Splitter SQ-106 oorzaak?

Een kennis van mij in Enschede heeft veel problemen met stilstaand beeld ( niet elke dag ) , zwart beeld en wel geluid, blokjes ( niet iedere dag ) en soms duurt het wel 10 sec of meer voor de horizonbox overschakeld naar een andere zender die zij graag wil zien. Coax kabel is vernieuwd, batterijen AB vernieuwd, horizon box diverse malen gereset aan de achterkant, geen verandering. Nu is mijn vraag... zij heeft nog een SQ 106 splitter en ik heb hier nog een UMU-1006 splitter liggen, kan ik die bij haar inzetten zonder problemen? Die zou ik kunnen installeren bij haar om te beginnen, zij heeft alles nog vanaf het begin dat zij bij ziggo kwam en dat is al enige jaren.

Anders zou het waarschijnlijk een andere/nieuwe box moeten worden lijkt mij.

Mvg Wim

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
WvdGalien
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 88Posts
  • 5Oplossingen
  • 10Likes

Hoi….even een reactie van mij in het bovenste. Ik heb kontakt gehad met ziggo en om te beginnen sturen ze een nieuwe splitter een POA 03, daarna maar weer afwachten, is het nog niet goed dan neem ik weer kontakt op met ziggo.

Gr Wim

Bekijk in context

5 Reacties 5
robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16756Posts
  • 713Oplossingen
  • 3204Likes

@WvdGalien Mocht het inderdaad  aan de aop splitter liggen: De Umu zal niet lukken omdat deze NIET retour (signaal )  geschikt is, wat nodig is voor horizon ( mediabox xl).

De SQ 106 is dit wel. Echter alweer wat verouderd. Vraag even aan Ziggo of zij een poa 03 willen opsturen. Verder kan je even aangeven hoe de signaal sterkte en kwaliteit is?

Dit doe je als volgt in het menu : opties> diagnostiek.

Verder hoe alles aangesloten? Coax kabels en conectorren> voldoen deze nog aan huidige norm?

Wordt er ook nog gebruik gemaakt van een versterker.. etc etc 

WvdGalien
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 88Posts
  • 5Oplossingen
  • 10Likes

Hoi Robbo. om te beginnen dank voor je reactie, Deze UMU splitter kwam van mijn aansluiting met Horizonbox, dus dat snap ik dan effe niet maar goed dik ben ook een leek in deze. Nu heb ik zelf een andere splitter ...POA-3IEC gemonteerd door een monteur ivm problemen hier (nog niet opgelost maar niks aan t doen volgens ziggo) en die UMU kwam eraf.Ik weet niet hoe sterk en kwali zijn want ik zit nu in mijn eigen huis. Zij woont op een andere plek in Enschede.Wat bedoel je met connectoren, dekabels lopen van de splitter naar de horizonbox en nee geen versterker gebruikt.

robbo
Super Expert
Super Expert
  • 16756Posts
  • 713Oplossingen
  • 3204Likes

@WvdGalien Welicht ben ik even in de war met een andere UMU die niet retour geschikt is  maar naar mijn idee dus niet. Maar ik ook kan mij vergissen natuurlijk .. Conectorren bedoel ik met de  coax kabel “stekkers” Deze moet goed afbeschermd zijn ivm instralingstoring 4 G wat naar mijn idee hier speelt. 

Verder benieuwd naar de sterkte/kwaliteit van het signaal. Mocht je hier achterkomen...de kwailteit moet  uitmuntend zijn. De sterkte ergens in de goed ( liefst ergens in  de helft) Dit voor het beste functioneren van de horizon. Een te sterk signaal kan ook zijn propblemen geven als een te zwak.. Dus even informeren voor betere hulp. 

WvdGalien
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 88Posts
  • 5Oplossingen
  • 10Likes

Robbo jij bent ook maar een mens toch en vergissen is menselijk. Ooh oke die connectoren snap ik nu, dank u . Mocht ik weer bij haar zijn zal ik kijken naar de sterkte en kwali...volgens mij een maand terug was de sterkte ongeveer tot de helft precies onder het woordje goed en de kwali was helemaal tot het eind, dus perfect maar dat was dus 1 maand terug, wel had ze toen die problemen ook al en ze heeft al 4 G sinds heel lang en deze problemen spelen nog niet zo lang al dat ze dus 4G heeft. Ik zal morgen Ziggo wel eens bellen dan.

WvdGalien
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 88Posts
  • 5Oplossingen
  • 10Likes

Hoi….even een reactie van mij in het bovenste. Ik heb kontakt gehad met ziggo en om te beginnen sturen ze een nieuwe splitter een POA 03, daarna maar weer afwachten, is het nog niet goed dan neem ik weer kontakt op met ziggo.

Gr Wim

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Alles over de Next Mini

Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...

Geplaatst in Tips van Ziggo