Vraag
Reacties
Wimbre
Level 4

Speedtest geeft lage internetsnelheid op Samsung smart tv

Hi,

Ik heb geluidsproblemen bij het afspelen op mijn HomePod via de Ziggo GO app op mijn Samsung Smart TV. Het geluid hapert steeds heel kort.

Ik wil uitsluiten dat dit aan de internetsnelheid van de Smart TV.  Daarom heb ik via de app Speedtest een test uitgevoerd en de snelheid ligt tussen 25-35 Mbps. Mijn abo is echter 250mbps

Mijn Smart tv is via bekabeling aangesloten.

Ik heb het echter veel hoger gezien > 200.

Herkent iemand die snelheidsproblemen?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
9 Reacties 9
Steefb
Level 20

Op een tv kun je geen betrouwbare snelheidstest uitvoeren. Daar is het besturingssysteem van een tv niet voor geschikt .

25-35 Mbps is overigens voor vrijwel alle toepassingen ruim voldoende .

0 Kudos
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hoi @Wimbre! Irritant zeg, die haperingen in het geluid.. Ik snap heel goed dat je daarom wil uitzoeken waar dit precies vandaan komt. Zoals @Steefb al aangeeft is een speedtest uitvoeren via een smart tv niet betrouwbaar. Test de snelheid eens met een laptop of computer op de internetkabel die normaliter in je smart tv zit. Waarschijnlijk valt je snelheid dan een stuk hoger uit.

Verder kun je ook nog eens je HomePod afkoppelen en het geluid rechtstreeks via de televisie laten 'lopen'. Als je dan geen haperingen ervaart in het geluid zit het probleem naar alle waarschijnlijkheid in de koppeling tussen je HomePod en televisie. Zeker het proberen waard om dat eens te testen 🙂

0 Kudos
Wimbre
Level 4
Topicstarter

Hi Erik,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb allerlei situaties nagebootst en daarin heb ik vastgesteld dat ik via apps (NPO / Netflix / Disney+) op mijn Smart TV een prima geluid krijg als ik het via mijn HomePod OF mijn smart TV laat lopen.

Kijk ik TV via de Ziggo Go app dan heb ik prima geluid als ik het via de smart TV laat lopen. Als ik het echter via de HomePod laat lopen dan is het geluid slecht, schokkerig  en blikkerig. 

Toevallig zag ik een recente melding https://community.ziggo.nl/members/thijsdehaan-140877 dat er iemand met een identieke setup ook dezelfde  problemen (lees slecht schokkerig en blikkerig geluid) heeft.

Het probleem zit blijkbaar in de Ziggo Go app.

Ik hoop dat dit probleem snel verholpen wordt want is wel een reden om de Ziggo Go app te slippen.

0 Kudos
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

@Wimbre, ik lees inderdaad dat dit om het zelfde soort probleem gaat! Goed dat je al die situaties hebt nagebootst! Dus het geluid is prima op het moment dat je het geluid alleen laat lopen via de Smart Tv, maar als je het via de HomePod laat gaan, dan gaat het fout. Hoe gebruik je de Ziggo Go app? Via de app op de Smart Tv zelf? Of stream je hem vanaf je telefoon naar je tv? Hoe is de HomePod verbonden aan je tv?

0 Kudos
Wimbre
Level 4
Topicstarter

Dus het geluid is prima op het moment dat je het geluid alleen laat lopen via de Smart Tv, maar als je het via de HomePod laat gaan, dan gaat het fout. 

Dat klopt.

Ik gebruik de Ziggo Go app op de Smart TV.

De HomePod is via  mijn WIFI netwerk verbonden aan de Apple (4k) TV. Deze Apple TV is bedraad verbonden met de  Smart TV.

Ook Netflix en Videoland gebruik ik via de desbetreffende app op de smart TV en daar heb ik geen geluidsproblemen.

0 Kudos
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Aha! Is er een mogelijkheid om de Homepods eens te verbinden met de Smart TV zelf? En kan dit ook via een internetkabel of alleen via de wifi verbinding? 
En als je vanaf je telefoon streamed naar de Apple TV, werkt het dan wel goed, @Wimbre?

0 Kudos
Wimbre
Level 4
Topicstarter

Ik heb een TV programma geopend met de Ziggo Go app op de Smart TV en geluid is slecht, schokkerig en blikkerig. Daarna op mijn iPhone hetzelfde TV programma geopend met de Ziggo Go app en gestreamd naar de Smart TV en dan is het geluid goed (beeldkwaliteit is nu wel minder). 

Aan de Homepod zit geen kabel in-/uitgang dus bekabeld verbinding maken met de Smart TV kan niet.

0 Kudos
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Thanks voor het testen! Bedoel je met je Smart Tv ook je Apple TV, of kun je die ook nog eens testen met de bovenste stappen?

0 Kudos
Wimbre
Level 4
Topicstarter

In mijn laatste test heb ik vanaf mijn Apple TV de Ziggo Go app opgestart en via mijn Samsung Smart  TV gekeken. Op mijn Apple TV heb ik ingesteld dat de audio via de Homepod moet lopen.

Voor het geval dat je het niet weet: De Apple TV heet wel zo maar is geen TV (heeft helemaal geen scherm) maar een heel klein kastje.

0 Kudos