1
Vraag
2
Reacties
Kartmaster16

Level 2
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Soundbar valt uit sinds overstap naar ziggo.

Sinds mijn overstap van KPN naar ziggo, met next mini, problemen met wegvallende geluid van mijn harman cardon soundbar. Het geluid valt ineens weg en gaat over naar geluid op mijn Philips TV. Uit zichzelf...

 

Mini aangesloten op tv. Tv via arc verbonden met soundbar. Een vrij standaard setup, welke kpn duidelijk beter in de smiezen heeft dan ziggo. Daar nooit problemen gehad. Lijkt een bekend issue te zijn op dit forum, wat niet fatsoenlijk wordt opgelost. Heeft iemand een oplossing, behalve 11 maanden wachten en weer terug naar kpn?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kartmaster16
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Heb ondertussen een CEC killer ertussen gezet. Probleem lijkt opgelost. https://www.bol.com/nl/p/hdmi-cec-killer-versie-1-4/9200000061503410?referrer=socialshare_pdp_androi...  

 

Een paar euro bij bol.com. deze verbreekt het CEC signaal van de mini, welke alles in de war schopt. (Pin 13)

Bekijk in context

3 Reacties 3
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Welke Mediabox van KPN de vip 5202?

In het algemeen doet een Stb hooguit iets met HDMI CeC niks met HDMI ARC, een Stb heeft niks aan inkomende audio.

 

Nu ken ik zelf de Mini en de Next niet, de VIP 5202 wel.  Bij beide boxen kan je vanuit het menu van de STB andere hardware koppelen mogelijk veroorzaakt dat de problemen. Dat is dan HDMI CeC gericht. Hoewel zover ik weet die koppeling meer gericht is op via Infrarood aansturen van eigen apparatuur, zoals een TV of audioset.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Nee, als er een oplossing voor was had die hier wel op het forum gestaan.

Kartmaster16
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Heb ondertussen een CEC killer ertussen gezet. Probleem lijkt opgelost. https://www.bol.com/nl/p/hdmi-cec-killer-versie-1-4/9200000061503410?referrer=socialshare_pdp_androi...  

 

Een paar euro bij bol.com. deze verbreekt het CEC signaal van de mini, welke alles in de war schopt. (Pin 13)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic