Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
JanVw1
Level 2

Soundbar stoort in geluid op veel zenders

Mijn soundbar Sangean 100B  aangesloten middels een coax digitale kabel. Geluid is geweldig maar, de volgende kanalen van Ziggo geven een zeer storend geluid. : 54-55-56-57-58-59-61-62-65-73-100-101-102-103-104-105-503-504-506 .

 

Hoe kom ik aan een gewoon geluid op die zenders?

 

 

Bij voorbaat dank!

 

 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marinus
Level 16

@JanVw1 

Probeer eens met de oude "eenpinnige kabel" tussen TV en AUX-in van de soudbar.

 

Dit geeft niet het allerbeste geluid, maar kan wel meer informatie geven.

 

De coaxiale en/of de optische kabel kunnen blijven zitten. Alleen even op de soundbar overschakelen naar AUX-in.

Bekijk in context

0 Kudos
14 Reacties 14
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je Mediabox XL de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn Mediabox XL?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?


En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

0 Kudos
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hallo @JanVw1, we moeten snel aan de slag om dit probleem op te lossen! Ik zie dat @Bert al een aantal belangrijke vragen gesteld heeft. Zou je deze kunnen beantwoorden en de informatie willen delen? Dan kunnen we met je meekijken. 

0 Kudos
JanVw1
Level 2
Topicstarter

Hierbij foto´s van de aansluitingen, de eerste is in de meterkast , de tweede in mijn huiskamer, waar vandaan een 10 mtr lange kabel over de vloer naar de Mediabox loopt.

 

MeterkastMeterkastWoonkamerWoonkamer

0 Kudos
JanVw1
Level 2
Topicstarter

Ik  heb geen passende kabel om de Mediabox uit te lezen, helaas.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Deze stekker lijkt me geen volledig metalen die afgeschermd is tegen 4G 5G Digitenne en andere signalen.

Als dit alleen een plastic wit kapje is, dan werkt die stekker als een perfecte antenne en zet de zendersignalen keurig op je coax netwerk met allerlei mogelijke storingen to gevolg.

Zo ja, kijk eens of je die kunt vervangen door een metalen stekker?

HAAKSE TV-PLUG 9.5mm/2.3mm - VROUWELIJK - METAAL - Haakse tv-plug 9.5mm/2.3mm - vrouwelijk - metaal ...

0 Kudos
Marinus
Level 16

@JanVw1 

Als je de soundbar uit zet en niet gebruikt en het geluid via de TV laat lopen is het dan ook slecht?

 

0 Kudos
JanVw1
Level 2
Topicstarter

Marinus,  nee, het geluid via de tv is gewoon, en mijn vorige soundbar  die via de eenpinnige, zeg maar koptelefoon uitgang ging, had er ook geen last van.

0 Kudos
JanVw1
Level 2
Topicstarter

Bert, bedoel je de meterkast stekker  of die in de huiskamer?  De laatste is van binnen geheel van staal.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@JanVw1  schreef:

Bert, bedoel je de meterkast stekker  of die in de huiskamer?  De laatste is van binnen geheel van staal.


Ik was deze foto vergeten te plaatsen:

 

Bert_0-1667381836832.png

 

Marinus
Level 16

@JanVw1 

Is de soundbar rechtstreeks aangesloten op de TV? Of anders?

Welke TV betreft het?

 

NB: ik benader het probleem even van een andere kant dan @Bert  doet. Hij wil ervoor zorgen dat de input perfect is, ik kijk naar de output. Beide zijn belangrijk.

JanVw1
Level 2
Topicstarter

IK had m  eerst aangesloten met een digitale coax kabel van tv naar soundbar. Later bleek dat dat anders kon, dus met een glasvezel kabel van de Mediabox naar de soundbar. Het resultaat is precies t zelfde bij dezelfde zenders. Mijn tv is  32PFL7605H, die ik denk ik al 10 jaar oud is.

 

Ik ben onder de indruk van de help die ik hier krijg... Fijn!

Marinus
Level 16

@JanVw1 

Probeer eens met de oude "eenpinnige kabel" tussen TV en AUX-in van de soudbar.

 

Dit geeft niet het allerbeste geluid, maar kan wel meer informatie geven.

 

De coaxiale en/of de optische kabel kunnen blijven zitten. Alleen even op de soundbar overschakelen naar AUX-in.

0 Kudos
JanVw1
Level 2
Topicstarter

KIjk nou, die oude kabel doet t gewoon, zonder enige storing... Ben benieuwd wat jou dat zegt.

IIg  Dank vast

 

0 Kudos
Marinus
Level 16

@JanVw1 

Deze uitkomst verwachtte ik al.

 

Het probleem kan zijn dat Ziggo iets in het digitale signaal juist wel of niet meestuurt waardoor de soundbar dit verkeerd herkend en afspeelt.

Je zou op de soundbar eens kunnen kijken of je voor deze storende kanalen bijvoorbeeld dolby aan of uit kunt zetten en of dit enig verschil maakt.

 

NB: vergeet niet de vragen van @Bert te beantwoorden en zijn adviezen voor zover mogelijk op te volgen. Dat kan alleen maar goed zijn voor je signaal, nu en in de toekomst.