Mijn soundbar Sangean 100B aangesloten middels een coax digitale kabel. Geluid is geweldig maar, de volgende kanalen van Ziggo geven een zeer storend geluid. : 54-55-56-57-58-59-61-62-65-73-100-101-102-103-104-105-503-504-506 .
Hoe kom ik aan een gewoon geluid op die zenders?
Bij voorbaat dank!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Probeer eens met de oude "eenpinnige kabel" tussen TV en AUX-in van de soudbar.
Dit geeft niet het allerbeste geluid, maar kan wel meer informatie geven.
De coaxiale en/of de optische kabel kunnen blijven zitten. Alleen even op de soundbar overschakelen naar AUX-in.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je Mediabox XL de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn Mediabox XL?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?
Hierbij foto´s van de aansluitingen, de eerste is in de meterkast , de tweede in mijn huiskamer, waar vandaan een 10 mtr lange kabel over de vloer naar de Mediabox loopt.
Meterkast
Woonkamer
Ik heb geen passende kabel om de Mediabox uit te lezen, helaas.
Deze stekker lijkt me geen volledig metalen die afgeschermd is tegen 4G 5G Digitenne en andere signalen.
Als dit alleen een plastic wit kapje is, dan werkt die stekker als een perfecte antenne en zet de zendersignalen keurig op je coax netwerk met allerlei mogelijke storingen to gevolg.
Zo ja, kijk eens of je die kunt vervangen door een metalen stekker?
Als je de soundbar uit zet en niet gebruikt en het geluid via de TV laat lopen is het dan ook slecht?
Marinus, nee, het geluid via de tv is gewoon, en mijn vorige soundbar die via de eenpinnige, zeg maar koptelefoon uitgang ging, had er ook geen last van.
Bert, bedoel je de meterkast stekker of die in de huiskamer? De laatste is van binnen geheel van staal.
@JanVw1 schreef:
Bert, bedoel je de meterkast stekker of die in de huiskamer? De laatste is van binnen geheel van staal.
Ik was deze foto vergeten te plaatsen:
IK had m eerst aangesloten met een digitale coax kabel van tv naar soundbar. Later bleek dat dat anders kon, dus met een glasvezel kabel van de Mediabox naar de soundbar. Het resultaat is precies t zelfde bij dezelfde zenders. Mijn tv is 32PFL7605H, die ik denk ik al 10 jaar oud is.
Ik ben onder de indruk van de help die ik hier krijg... Fijn!
Probeer eens met de oude "eenpinnige kabel" tussen TV en AUX-in van de soudbar.
Dit geeft niet het allerbeste geluid, maar kan wel meer informatie geven.
De coaxiale en/of de optische kabel kunnen blijven zitten. Alleen even op de soundbar overschakelen naar AUX-in.
KIjk nou, die oude kabel doet t gewoon, zonder enige storing... Ben benieuwd wat jou dat zegt.
IIg Dank vast
Deze uitkomst verwachtte ik al.
Het probleem kan zijn dat Ziggo iets in het digitale signaal juist wel of niet meestuurt waardoor de soundbar dit verkeerd herkend en afspeelt.
Je zou op de soundbar eens kunnen kijken of je voor deze storende kanalen bijvoorbeeld dolby aan of uit kunt zetten en of dit enig verschil maakt.
NB: vergeet niet de vragen van @Bert te beantwoorden en zijn adviezen voor zover mogelijk op te volgen. Dat kan alleen maar goed zijn voor je signaal, nu en in de toekomst.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.