1
Vraag
2
Reacties
Swanny 1

Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Soundbar reageert niet meer op afstandsbediening Next

Mijn soundbar reageert niet meer op de afstandbediening van de mediabox next

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Swanny 1
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Hallo mede forumleden,

Ik heb inmiddels alle mogelijkheden uit geprobeerd en ik kwam geen stap verder , andere HDMI kabel ,Mediabox next weer in de fabrieksstand gezet en mijn sounbar op een andere tv gezet en dat werkte ook niet. De soundbar reageerd wel op muziek op mijn telefoon dus die is niet stuk.

Toen heb ik dit weekend de HDMIkabel in een andere HDMIingang van de tv gedaan en..............het werkt.

Dus de conclusie is dat de HDMIingang van de tv een storing geeft of gewoon stuk is. Hoe dan ook het werkt weer en de soundbar doet uitstekend zijn werk.

Ik ben er erg blij mee en wil jullie allemaal bedanken die mee hebben geholpen om mijn probleem op te  lossen.

Gr.Swanny

Bekijk in context

10 Reacties 10
Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

Geluid bij instellingen weer op tv zetten. Soundbar loskoppelen. Ziggo Mediabox resetten. Vervolgens tv aan zetten. Soundbar weer gekoppeld met kabel. En vervolgens de afstandsbediening weer gekoppeld aan soundbar. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Swanny 1 

Dat is niet leuk en blijkbaar heeft je soundbar het eerder wèl gedaan. Kun je uitleggen hoe je de Mediabox Next, je TV en de soundbar hebt aangesloten... en om welke soundbar gaat het?

Swanny 1
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Hallo Wim bedankt voor je snelle  reactie.

Ik heb een Philips tv en een Philips soundbar. De soundbar is met een HDMI kabel rechtstreeks aan gesloten op de tv . Zo heeft het altijd gewerkt ik kon het volume regelen met de afstandbediening van de mediabox

Swanny 1
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Hallo Ferdy bedankt voor je snelle reactie ik ga dit morgenvroeg proberen en zal via dit forum laten horen hoe het is afgelopen

Swanny 1
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Hallo Ferdy,

Zoals gezegd zou ik vandaag proberen wat jij had voorgesteld. 

Helaas het werkt niet. Ik vind het vreemd de soundbar staat wel als bron in de tv maar de afstandbediening werkt voor de tv prima volume enz. maar als ik de tv aanzet met de afstandbediening gaat de soundbar niet aan. De soundbar werkt wel als ik muziek via mijn telefoon afspeel werkt de soundbar prima.

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

Beste @Swanny 1 dan is misschien de HDMI kabel niet 100% neem aan dat je de juiste HDMI/ARC aansluiting tv hebt gekozen?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Swanny1

Vreemd dat het ineens niet meer werkt! Heb je het al eens getest met een een andere HDMI kabel? Of heb je inmiddels een andere oplossing gevonden?

Swanny 1
Topicstarter
Level 5
  • 45Posts
  • 3Oplossingen
  • 9Likes

Hallo mede forumleden,

Ik heb inmiddels alle mogelijkheden uit geprobeerd en ik kwam geen stap verder , andere HDMI kabel ,Mediabox next weer in de fabrieksstand gezet en mijn sounbar op een andere tv gezet en dat werkte ook niet. De soundbar reageerd wel op muziek op mijn telefoon dus die is niet stuk.

Toen heb ik dit weekend de HDMIkabel in een andere HDMIingang van de tv gedaan en..............het werkt.

Dus de conclusie is dat de HDMIingang van de tv een storing geeft of gewoon stuk is. Hoe dan ook het werkt weer en de soundbar doet uitstekend zijn werk.

Ik ben er erg blij mee en wil jullie allemaal bedanken die mee hebben geholpen om mijn probleem op te  lossen.

Gr.Swanny

Econz

Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Beste mensen, vandaag had ik plotsklaps hetzelfde probleem als de topicstarter. Mijn Philips tv, Samsung soundbar en de NEXT waren altijd prima te bedienen met de Ziggo-ab (afstandsbediening). Mooi ingesteld via het menu, zodat dus mijn tv, soundbar en NEXT aanspringen als ik op de powerknop druk op de Ziggo-ab, maar ook weer uit gaan als ik diezelfde knop indruk. Ook het volume van mijn soundbar was te bedienen met de ziggo-ab. Zelfs de mute-knop op de Ziggo-ab dempte het geluid van de soundbar. Totdat ik vanmiddag het volume wilde aanpassen en merkte dat dit niet meer ging met de ziggo-ab. Dit terwijl dat vanmorgen wel nog ging en er in de tussentijd niets was veranderd. Toen heb ik dus van alles gecontroleerd en geprobeerd om dit op te lossen. Dus gecontrollerd in het menu of alles onder 1 knop nog goed was ingesteld op mijn Philips tv en Samsung soundbar. Dit stind nog allemaal goed. Ook kon ik het volume aanpassen met de originele ab van de soundbar. Daarna gecheckt of ik het volume van de tv kon aanpassen met de Ziggo-ab, nadat ik deze had ingesteld op volume via tv, maar dit werkte ook niet. Heel raar, omdat de Ziggo-ab wel alle apparaten kon uitschakelen en weer kon inschakelen. Alle stekkers uitgetrokken van deze 3 apparaten, maar dat werkte ook niet. Toen stond ik op het punt om de NEXT naar fabrieksinstellingen te zetten, maar voordat ik dat deed heb ik het klepje van de batterijen aan de onderkant van de Ziggo-ab open gemaakt en even aan de batterijen gedraaid (Dit heb ik ooit ergens gehoort van iemand, als je afstandsbediening het niet goed doet). 

Hierna drukte ik op de volumeknop op de Ziggo-ab en tot mijn grote verbazing werkt het weer. Nu kan ik het volume van de soundbar weer aanpassen met de Ziggo-ab en ook de mute-knop werkt weer. Ik vind het toch zelf wel heel erg vreemd dat deze manier het opgelost heeft. Je zou zeggen dat misschien de batterijen bijna leeg zouden zijn. Maar deze zijn pas vervangen, aangezien er een melding in beeld komt als je de batterijen moet vervangen. Daarbij zou je ook denken dat de hele afstandsbediening het niet zou doen als de batterijen op zijn. Anyway, het werkt weer prima. Misschien heeft iemand hier een verklaring voor, dat het draaien van de batterijen ook een oplossing kan zijn?

 

Ik vind het nog steeds vreemd...

Goedenavond..

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Misschien heeft iemand hier een verklaring voor, dat het draaien van de batterijen ook een oplossing kan zijn?"

Batterijen maken maar met een kleine plek verbinding met elkaar en als die verbindingsplek net niet groot genoeg is, dan kan het misgaan, net geen power genoeg voor b.v. infra rood voor de soundbar.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic