1
Vraag
2
Reacties
sisi

Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Soundbar op Horizon

een vraag
ik heb de soundbar nu aan tv aan gesloten voor geluid
maar kan ik de soundbaar ook via de horizonbox aan sluiten voor digital geluid
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Thewessen

Level 12
  • 628Posts
  • 40Oplossingen
  • 77Likes
Met de Horizon box kan sowieso het volume nooit geregeld worden. Bij gebruik van de Horizonbox regel je altijd het volume via het apparaat waar je naar luistert. Loopt het geluid dus via de speakers van je TV, dan moet je het volume via de TV regelen. Loopt het geluid via je stereoinstallatie of homecinemaset, dan dien je het volume dus via dat betreffende apparaat te regelen.

Je kunt hooguit de afstandsbediening van je Horizonbox nog koppelen met je TV middels het ingeven van een code (zie handleiding Horizonbox). Met de volumeknoppen op de afstandsbediening regel je dan het volume van de TV, en niet van de Horizonbox. De bewuste codes zijn overigens voor zover ik het weet alleen beschikbaar voor TV's, en dus niet voor andere apparaten zoals stereoinstallaties of homecinemasets.

Voor de bewuste soundbar zal er dus hoogstwaarschijnlijk ook geen code beschikbaar zijn, waardoor je het volume dan dus ook gewoon via die soundbar zelf zult moeten regelen. Enige mogelijkheid die er blijft is om te kijken of het merk van de soundbar in de lijst met codes vermeld is, en dan de codes stuk voor stuk proberen. Ik waag echter te betwijfelen dat dit laatste een positief resultaat zal bieden, maar niet geschoten is altijd mis. Op de volgende pagina (https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/apparatuur/koppelen-afstandsbediening/) kan je kijken of het bewuste merk eventueel in de lijst met codes aanwezig is. Hier is ook te zien hoe je de code dan eventueel dient in te stellen op de afstandsbediening. Succes.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Wat gebeurt er als u uw soundbar met een optisch kabeltje verbindt met uw Horizon-box?
sisi
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
niet geprobeerd
ik denk eerst ff vragen
voor ik verkeerd doe
vast bedankt
Totaal

Level 10
  • 471Posts
  • 6Oplossingen
  • 80Likes
Waarvoor zou je dit willen? Je hoort hem op je tv aan te sluiten.

Ik heb de playbar van Sonos en aangesloten met optische kabel op mijn tv. Werkt perfect.
sisi
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
nou waar om ik dit denk
nu als ik de tv aan zet moet ik ook de soundbaar aan zetten
dus ik denk (met me kleine hersens)
als ik het via de horizonbox doe gaat alle twee te gelijk
vast bedankt voor je antwoord
Eds

Level 7
  • 381Posts
  • 3Oplossingen
  • 79Likes
sisi wrote:
nou waar om ik dit denk
nu als ik de tv aan zet moet ik ook de soundbaar aan zetten
dus ik denk (met me kleine hersens)
als ik het via de horizonbox doe gaat alle twee te gelijk
vast bedankt voor je antwoord

Daar is zelfs een monteur van Ziggo voor bij mij aan huis geweest. En dat is dus te simpel gedacht.
Als je je soundbar met een optische kabel verbindt met de Horizon, kan je het volume NIET regelen met de Horizon afstandsbediening!
sisi
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Kijk daar heb ik wat aan
Bedankt
Thewessen

Level 12
  • 628Posts
  • 40Oplossingen
  • 77Likes
Met de Horizon box kan sowieso het volume nooit geregeld worden. Bij gebruik van de Horizonbox regel je altijd het volume via het apparaat waar je naar luistert. Loopt het geluid dus via de speakers van je TV, dan moet je het volume via de TV regelen. Loopt het geluid via je stereoinstallatie of homecinemaset, dan dien je het volume dus via dat betreffende apparaat te regelen.

Je kunt hooguit de afstandsbediening van je Horizonbox nog koppelen met je TV middels het ingeven van een code (zie handleiding Horizonbox). Met de volumeknoppen op de afstandsbediening regel je dan het volume van de TV, en niet van de Horizonbox. De bewuste codes zijn overigens voor zover ik het weet alleen beschikbaar voor TV's, en dus niet voor andere apparaten zoals stereoinstallaties of homecinemasets.

Voor de bewuste soundbar zal er dus hoogstwaarschijnlijk ook geen code beschikbaar zijn, waardoor je het volume dan dus ook gewoon via die soundbar zelf zult moeten regelen. Enige mogelijkheid die er blijft is om te kijken of het merk van de soundbar in de lijst met codes vermeld is, en dan de codes stuk voor stuk proberen. Ik waag echter te betwijfelen dat dit laatste een positief resultaat zal bieden, maar niet geschoten is altijd mis. Op de volgende pagina (https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/apparatuur/koppelen-afstandsbediening/) kan je kijken of het bewuste merk eventueel in de lijst met codes aanwezig is. Hier is ook te zien hoe je de code dan eventueel dient in te stellen op de afstandsbediening. Succes.
sisi
Topicstarter
Level 2
  • 40Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
hoi bedankt voor je antwoord
ik heb hem nu via tv dus ken ik via afstandbediening het geluid regelen
maar zo als gewoonlijk wil ik het onmogelijk
en de codes is alleen voor tv als ik het goed zie

dus met jou woorden te spreken
(ik lach niet dus ik leef vandaag niet) hi
Thewessen

Level 12
  • 628Posts
  • 40Oplossingen
  • 77Likes
Dat zal wel meevallen. Eerste vereiste is dat je gewoon blijft ademhalen. Dat lachen dat komt dan vanzelf wel weer terug ;). Ga er gemakshalve van uit dat het volume van de soundbar mee veranderd als je het volume van de TV wijzigt. Je hebt dus in ieder geval nog maar 1 afstandsbediening nodig om te wisselen van zenders en om de boel harder of zachter te zetten.
Edwin leusden

Level 7
  • 155Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
sisi wrote:
een vraag
ik heb de soundbar nu aan tv aan gesloten voor geluid
maar kan ik de soundbaar ook via de horizonbox aan sluiten voor digital geluid


Met een Sonos Soundbar kan dit wel. De afstandbediening van de horizon heb ik gekoppeld aan mijn TV en daarna heb ik de Sonos soundbar weer gekoppeld. Ik heb nu dus Dolby 5.1 over de soundbar (incl sub en surround boxen) en het volume is te regelen met de afstandbediening van de TV en van de horizon box.
Robberg

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Edwin

ik heb sinds kort ook de soundbar en idd gewoon met optische kabel aansluiten op de TV en geweldig geluid. Ik zou echter ook verwachten dat als er een digitaal signaal wordt uitgegeven dat je dit ook kunt terugzien in de Sonos App. Als ik echter naar het uitgangs signaal kijk op de app, staat er bij de playbar gewoon Stereo. Krijg jij wel te zien dat het een digitaal signaal is? ik heb de playbar en twee gekoppelde Play1's nog geen sub. Extra vraagje, is de sub de moeite waard?
Edwin leusden

Level 7
  • 155Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Robberg wrote:
Hoi Edwin

ik heb sinds kort ook de soundbar en idd gewoon met optische kabel aansluiten op de TV en geweldig geluid. Ik zou echter ook verwachten dat als er een digitaal signaal wordt uitgegeven dat je dit ook kunt terugzien in de Sonos App. Als ik echter naar het uitgangs signaal kijk op de app, staat er bij de playbar gewoon Stereo. Krijg jij wel te zien dat het een digitaal signaal is? ik heb de playbar en twee gekoppelde Play1's nog geen sub. Extra vraagje, is de sub de moeite waard?


Hoi Robberg,

Nee, bij mij staat bij de soundbar ook Stereo. Er is (voor IOS) nog wel een app te downloaden die je laat zien wat de output van het signaal van de TV is. Kost wel €2,99, maar voegt niet veel toe.
Het is een dure aanschaf, maar de sub is zijn geld meer dan waard, deze maakt het totaal geluid veel voller.
Robberg

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de snelle reactie Edwin. Had al beetje zo'n vermoeden, ik wilde met name controleren of ik mijn DTS signaal van mij mediabox (med8er) kon laten omzetten naar een Digitaal 5.1 signaal zodat mijn televisie dat als digitaal gecodeerd geluid kon doorgeven aan de playbar. Dit lijkt er echter niet op zodat DTS gewoon als stereo binnen komt over de playbar. Misschien dat jij of andere gebruikers hier misschien al een oplossing voor hebben gevonden omdat de meeste TV's geen DTS signaal kunnen doorgeven.

Die Sub lijkt me wel een mooi vaderdag kadootje, even doorgeven kunnen ze vast gaan sparen 😄
Edwin leusden

Level 7
  • 155Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Robberg wrote:
Bedankt voor de snelle reactie Edwin. Had al beetje zo'n vermoeden, ik wilde met name controleren of ik mijn DTS signaal van mij mediabox (med8er) kon laten omzetten naar een Digitaal 5.1 signaal zodat mijn televisie dat als digitaal gecodeerd geluid kon doorgeven aan de playbar. Dit lijkt er echter niet op zodat DTS gewoon als stereo binnen komt over de playbar. Misschien dat jij of andere gebruikers hier misschien al een oplossing voor hebben gevonden omdat de meeste TV's geen DTS signaal kunnen doorgeven.

Die Sub lijkt me wel een mooi vaderdag kadootje, even doorgeven kunnen ze vast gaan sparen 😄


Robberg,

IK weet niet wat voor TV je hebt, maar ik heb als oplossing een NAS gekocht waar mijn content op staat. Deze NAS kan ik via de TV benaderen en zo heb ik de beschikking over DD5.1.

De sub is inderdaad een mooi Vaderdag kado. Je kunt ook nog een reden verzinnen waarom de vrouw en eventuele kinderen er ook voordeel van hebben en zo misschien de aanschaf naar voren halen!
:P:8
Herriex

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik weet niet of het met meer merken lukt maar je kunt de afstandbediening van horizon koppelen aan de JBL sb400 soundbar. Dan regel je het volume met je horizon ab.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Dan gaat vlgns mij de volume regeling gewoon via de tv als de tv op soundbar is aangesloten( tv de bron heeft invloed) Er zijn tv's waar de de tv boxen uit kan zetten. Dus het lijkt zo dat de jbl dan de volume regelt maar het is de tv. Tv is namelijk op soundbar aangesloten. Koppelen kan in dit geval allleen aan tv's de codes die je moet invoeren zijn alleen Tv codes. Dit zijn zo mijn gedachten.
rakker11

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ik heb een bleutooth soundbar en het kabeltje past niet op de tv kan ik het op de horizonbox doen?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
rakker11 wrote:
ik heb een bleutooth soundbar en het kabeltje past niet op de tv kan ik het op de horizonbox doen?


Je kan de soundbar juist het best aansluiten op de Horizon. Dan hoeft de Tv niet aan als je b.v. radio luistert via de box. Gewoon met elkaar verbinden via een optische kabel, of, als je dat wenst via HDMI. Maar de eerste heeft mijn voorkeur en ook niet altijd is er HDMI beschikbaar op een soundbar.
rakker11

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Maar ik wil graag het geluid van de tv via de soundbar ?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic