Enkele weken geleden heb ik mijn Ziggo Horizon Box vervangen met Ziggo Next. Vanaf het begin hapert het geluid ongeveer iedere 10 minuten. Het valt dan 1 à 2 tellen weg. Dit probleem doet zich voor tijdens tv kijken via de Next, maar ook tijdens het kijken van Netflix en luisteren van Spotify via de Smart TV stoort het geluid.
Apparatuur:
TV: Philips 50Pus8545/12
Soundbar: Sony HT-CT290/291.
Al geprobeerd:
- Gezocht naar oplossingen met fabrikanten van TV en Soundbar. Geen resultaat.
- Alle apparatuur gereset en de laatste update geïnstalleerd. Geen resultaat.
- Vervangen HDMI kabels. Geen resultaat.
- Uitschakelen Next Box tijdens het kijken van Netflix en luisteren Spotify via Smart TV. Geen haperend geluid meer, maar dit lost het probleem voor TV kijken nog niet op.
Nu heb ik soortgelijke problemen gevonden op dit forum. Deze dateren echter van ongeveer 2 jaar geleden, en geven in mijn ogen geen oplossing voor bovengenoemd probleem. Het enige wat ik voorbij zie komen wat wellicht een oplossing zou kunnen zijn is een CEC-killer tussen de Next Box en de TV zetten. Maar omdat ik hier zelf weinig verstand van heb raadpleeg ik het liefst dit forum. Mede omdat ik benieuwd ben of hier in de afgelopen tijd iets in veranderd is.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kijk eens bij de Next in het menu dan naar beeld en geluid dan kijken bij dolby audio.Wat heb je daar staan probeer de verschilende opties.
Ik heb alle opties geprobeerd onder Dolby Audio, maar het probleem blijft zich voordoen.
Dit heeft iets te maken met de bekabeling de Next krijgt 4k beelden aangestuurd dus alles gaat sneller kijk ook je antenne kabel na.
Welkom op de Ziggo Community @sjorslonneke
Super balen dat het geluid nog steeds verstoord wordt. Is het gelukt met de tips die @gabbano je heeft gegeven?
Meer dan een jaar geen probleem met mijn soundbar/next maar sinds kort heb ik hetzelfde probleem. Ik accepteer het maar. Het kwam vanzelf en ik hoop dat het ook vanzelf weg gaat. Dat is niet erg wetenschappelijk maar ach.....
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.