Enkele weken geleden heb ik mijn Ziggo Horizon Box vervangen met Ziggo Next. Vanaf het begin hapert het geluid ongeveer iedere 10 minuten. Het valt dan 1 à 2 tellen weg. Dit probleem doet zich voor tijdens tv kijken via de Next, maar ook tijdens het kijken van Netflix en luisteren van Spotify via de Smart TV stoort het geluid.
Apparatuur:
TV: Philips 50Pus8545/12
Soundbar: Sony HT-CT290/291.
Al geprobeerd:
- Gezocht naar oplossingen met fabrikanten van TV en Soundbar. Geen resultaat.
- Alle apparatuur gereset en de laatste update geïnstalleerd. Geen resultaat.
- Vervangen HDMI kabels. Geen resultaat.
- Uitschakelen Next Box tijdens het kijken van Netflix en luisteren Spotify via Smart TV. Geen haperend geluid meer, maar dit lost het probleem voor TV kijken nog niet op.
Nu heb ik soortgelijke problemen gevonden op dit forum. Deze dateren echter van ongeveer 2 jaar geleden, en geven in mijn ogen geen oplossing voor bovengenoemd probleem. Het enige wat ik voorbij zie komen wat wellicht een oplossing zou kunnen zijn is een CEC-killer tussen de Next Box en de TV zetten. Maar omdat ik hier zelf weinig verstand van heb raadpleeg ik het liefst dit forum. Mede omdat ik benieuwd ben of hier in de afgelopen tijd iets in veranderd is.