1
Vraag
2
Reacties
corv60

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Soundbar aansluiten

Kan ik mijn Heos soundbar beter aansluiten op de mediabox next of rechtstreeks op de tv?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
corv60
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dag Heren.   Uiteindelijk heb ik alles aan de praat gekregen.   Ik heb de hdmi aansluitingen laten zitten. Op de tv kan ik echter niet arc instellen terwijl er wel een aansluiting hdm3 arc is.   In instellingen-sytsteem-expert instellingen kan ik wel amynet +hdmi-cec aan of uitzetten.    Geprobeerd natuurlijk maar maakt geen verschil.

Ook de nieuwe hdmi kabel bied geen oplossing.  Nu heb ik tevens een optische kabel aangesloten op de mbxl en de soundbox. (Op de tv aansluiten werk ook)    Omdat ik alleen het volume op de soundbar zelf kan regelen ben ik gaan graven in de heosapp.   Daar kon ik de soundbar enkele  functies van de afstandsbediening leren waaronder het volume. Echter weet ik nu niet of ik wel dolby digital 5.1 heb.

Ook de achterspeakers hs1 werken. Maar vanwege een enorme echo moest ik het geluid synchroon laten lopen via de afstellingen sound in de mblx

Bekijk in context

36 Reacties 36
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@corv60 Heb je geen randapparatuur : Dan zou ik zelf deze rechtstreeks op de next aansluiten. ( zo kan de tv uit bij radio luisteren. En de minste kans op evt perikelen in zaken synchroon lopen. ( ik zeg bewust evt. omdat bij de ene vlekkeloos verloopt en bij de ander wat problemen kan veroorzaken: bij door lus aansluitingen) 

corv60
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Gebruik ik dan de D.audio aansluiting.   Ik dacht dat HDMI arc de beste keus zou zijn maar deze zit niet op de mediabox

 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@corv60 Hoe veel HDMI "in"  poorten heb je op de soundbar? Bij arc ( audio return signaal) sluit je altijd  ook de versterker/soundbaar aan > hdmi out ( versterker soundbar) naar hdmi arc tv. Zodat ook audio van tv via versterker gaat. Heb je ook een nog een "in" hdmi poort op de soundbar: sluit je daar de mbxl aan. bij AV ondersteunend Of geef even door welke type jou HEOS is.. voor gerichte hulp.

 

Telt bovenstaande niet? dan via optisch ( spdif) . Let op ; tav soundbar/versterker Je moet nog wel vaak aangeven dat aangesloten bron via optisch of hdmi moet gaan. Is de soundbar 2.0 en geen 5.1 stel dan wel stereo in op de mbxl.

corv60
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het type is Heoshomecinemabke2

corv60
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Op de soundbar HDMI out (arc), HDMI in, coaxial in, optical in ,aux in

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@corv60 Even van uitgaande deze: https://www.gebruikershandleiding.com/Denon-HEOS-HomeCinema/preview-handleiding-733722.html

 

Mijn vermoeden is dat dit hoofzakelijk audio gebeuren is en geen av? (audio/video) Bij mijn uitleg ga ik hier even van uit: De alleen audio variant.

 

Sluit evt de hdmi uit op tv arc hdmi. > Dit voor evt menu weergave van je soundbar indien ondersteunend en uiteraard. Maar ook  Voor de audio tv om deze over de soundbar te laten lopen Nadeel tv moet aan blijven staan bij radio luisteren. . Bij geen rand apparatuur:   Je kan ook de mbxl op tv aansluiten. Dan via optische kabel de mbxl verbinden met de soundbar. In acht nemend de eerdere tips. inzake instellingen mbxl en soundbar.

 

Nog even een aanvulling: Is het een av soundbar: hdmi poort out naar tv hdmi arc> en de mbxl op hdmi poort in van de soundbar.

 

 

 

 

corv60
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Robo ik ga er mee aan de slag.   Hartelijk dank voor je goede uitleg.  Een fijne avond en zondag gewenst.

Groeten,    Cor V

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@corv60 Graag gedaan. Laat je even weten als het lukt ? Gr Rob

corv60
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dag Rob,   helaas is het niet gelukt.     Hdmi out soundbar naar  Hdmi arc tv (usb 3)

                                                                   Hdmi in soundbar naar Hdmi mediabox

                                                                   Coax kabel in mediabox

                                                                    Tv ingesteld op usb 3

Tv geeft aan:  geen signaal, controleer de kabelaansluitingen en de instellingen van het bronapparaat. 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@corv60 USB? ik denk dat je HDMI bedoeld maar dat terzijde. En de aansluiting mbxl op tv rechtstreeks aansluiten. NU via optische kabel de mbxl op de soundbar.

corv60
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Klopt.  Usb moet natuurlijk HDMI3 zijn.

Ik draag gehoorapparaten en daardoor is mijn optische ingang al bezet door mijn phonak tv link.

.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@corv60 Oeps dat is vervelend idd. Dan lijk mij zo mijn 1e gedachten om de soundbar inderdaad op de tv aan te sluiten. En kijken of dat goed werkt . Ik ga in ieder geval even verder brainstormen... Maar dit lijkt mij nu op dit moment de beste oplossing dan. 

corv60
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dag Rob,  ik heb de soundbar aangesloten via de hoofdtel. van de tv.  Ik heb nu wel geluid maar tevens een hoge pieptoon.  Is dus ook niet een oplossing.  

 

 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

@corv60 @Ik heb het vandaag even erg druk met werkzaam heden  . Ik kom hier morgen even op terug. Wel even nog een vraagje . Het lukt dus niet via hdmi tv soundbar? Arc wel geselecteerd in menu van tv?En hulp gehoor apparaat bv via jack aansluiten op mbxl . Dat is de aux op de achterzijde.. test dat ook even uit. Nogmaals morgen tegen 3 uur neem ik wel weer even contact.. *ik vraag ook aan collega die vaak hulpapparaten visueel / gehoor aanvraagt voor cliënten. Wat een oplossing kan zijn . Tot morgen.

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Geef ook merk tv / type even door @corv60 

corv60
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Mijn tv is een samsung 20ue40ju6500k

Peterajaxcied01

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik zal persoonlijk de soundbar aansluiten op tv voor het beste geluid als je arc aansluiting heb zal ik het doen met HDMI kabel doen. En als je tv uit zet dan gaat soundbar ook uit wel zo makkelijk 

robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes

Inderdaad gaf ik dat ook aan op mij een na laatste reactie. @Peterajaxcied01 @Maar een nadeel is als je ook radio wilt luisteren dat de tv aan moet blijven  . ( Als men bv geen radio apparatuur heeft) vandaar mijn advies 1e reactie. Morgen kom ik hier op terug

Peterajaxcied01

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Inderdaad 1 nadeel van op tv aansluiten is als je radio luister 👂 dat je dan de tv aan moet laten maar is dat dan weer het grootste probleem voor mijn niet maar goed dat is per persoon verschillend ik heb me Sony soundbar aangesloten met HDMI kabel op me sony tv dat geef bij mijn echt een top geluid je kan meschien kijken dat je via Bluetooth met je tv kan verbinden 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic