Pielie

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Soundbar aansluiten op Next mini

Heb zelf de next box dat loopt allemaal goed, maar mijn schoonouders hebben de next mini en willen nu een soundbar kopen. De vraag is hoe sluit ik de soundbar aan aan de next mini ?er zitten geen aansluitingen meer op de mini. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dit al gelezen?

 

Zo luister je radio | Klantenservice | Ziggo

 

gebruik dit; met je stereo en mediabox. 

Bekijk in context

25 Reacties 25
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

De sound bar hoeft niet op de mini te worden aangesloten. Een HDMI kabel tussen de ARC poorten van de TV en sound bar is voldoende.

Pielie
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Maar als ik dan de radio gebruik moet de tv aanblijven bij mij thuis kan ik dan gewoon de tv uit doen ( zit een optische kabel tussen next en mijn soundbar )

 

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Misschien een optie:
Zoek eens op hdmi audio extractor

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dit al gelezen?

 

Zo luister je radio | Klantenservice | Ziggo

 

gebruik dit; met je stereo en mediabox. 

Pielie
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Thx ga deze optie gebruiken 

gerard222

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste Pielie,

 

Beetje late reactie maar ik reageer toch maar even. Ik ben tester geweest van die Next Mini. Ik heb zelf de next box en die bevalt mij heel goed. Ik heb mijn soundbar met de next box verbonden via een optische kabel waardoor ik mijn tv niet hoef aan te zetten als ik naar de radio luister. Ik heb ook de next box getest met een hdmi kabel naar mijn soundbar en vervolgens doorgelinkt naar mijn Tv. Dat gaat ook maar als je dan vervolgens kijkt bij ziggo instellingen en beeld en geluid en dan Beeldkwaliteit zal je zien dat de 4k resolutie is verdwenen. Werk je dus met hdmi dan moet de tv aan blijven staan en als je de hdmi via de soundblaster laat lopen dan heb je geen 4k tv meer. Zo ook met die nieuwe next mini. Verbind je deze met de soundblaster en dan naar de tv zodat je zonder de TV naar radio kan luisteren dan heb je geen 4K meer. Dat kan dan dus enkel met de TV aan want er zit geen optische aansluiting meer op die mini. Flut dus,   

gerard222

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

En weg 4k als ik alles aansluit op mijn soundbar zoals aanbevolen. Radio luisteren met TV uit kan dan dus niet. Wel met HDMI vanaf next box naar TV en dan een optische kabel tussen de next box en mijn soundbar. Dan kan ik radio luisteren met mijn TV uit en behoud ik ook de optie 4K. Te zien bij ziggo instellingen, beeld en geluid en dan beeldkwaliteit. Deze 4 k optie verdwijnt als ik de HDMI koppel tussen next box en soundbar en van de soundbar naar de TV. Oplossing in deze is dus de optische kabel. Maar helaas is de aansluiting voor een optische kabel niet aanwezig op de nieuwe next mini.  

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@gerard222  als  de (mini) next de 4k optie niet laat zien bij aansluiten via een soundbar of versterker heeft die soundbar of versterker of kabel niet de juiste HDMI versie.

gerard222

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dat zou kunnen. Maar ik ga echt geen nieuwe soundbar kopen om dat op te lossen. Ik heb nu een optische kabel aangesloten tussen mijn mini next en soundbar en dat werkt uitstekend. Tv kan uitblijven en ik behoud mijn 4k instelling. Met die nieuwe next mini kan dat niet want dat flut ding heeft geen optische aansluiting aan boord. blijft over een nieuwe soundbar (ik moet nog maar zien of die 4k instelling dan wel werkt) of radio luisteren met mijn tv de hele dag aan. Kortom... voor mij geen next mini. Met de mini next werkt alles perfect dankzij de optische kabel. En hoeveel klanten van ziggo hebben door dat ze hun 4k beeldkwaliteit kwijt zijn ?. Ik kwam er toevallig achter omdat ik door de instellingen aan t scrollen was. Doet ook niet iedereen.   

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Steefb  schreef:

@gerard222  als  de (mini) next de 4k optie niet laat zien bij aansluiten via een soundbar of versterker heeft die soundbar of versterker of kabel niet de juiste HDMI versie.


Dat heeft vrij weinig met de HDMI versie te maken eerder met HDCP. De kabel het liefst UltraHighspeed daar praten we niet meer over versies.

 

Wat soundbars en versterkers betreft met de Next mini zit je aan een Audio Video systeem vast die bijvoorkeur 4K geschikt is en HDCP versie 2.2 ondersteund. Of de genoemde audio extractor niet mijn persoonlijke voorkeur.

 

@gerard222 met dat beetje 4K aanbod zullen de meeste kijkers het verschil niet eens opmerken, en de instelling 1080p50 of 1080i is het beste voor de HD kanalen.

gerard222

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Beste RoWi,

 

Wat jij nu schrijft over HDCPversie 2.2 en het probleem met 4K etc etc dient ziggo eens te vermelden bij de promotie van de next mini. Dan weten de klanten wat ze te verwachten hebben.  En over het aanbod van 4K....Je moet eens kijken hoeveel content er aangeboden wordt in 4K op YouTube. Prachtige films en documentaires en ander materiaal. Genoeg aanbod dus.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@gerard222 

 

Ziggo is in hoofdzaak een televisie aanbieder dus ik bedoel het nep 4K sport kanaal van Ziggo en het 1080 met HDR ESPN kanaal.  Met de ondemand series heeft Ziggo meer aanbod. 

 

 YouTube staat volledig los van Ziggo daar heb ik geen box nodig dat doet mijn TV stukken beter.

PP1947

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

maar het geluid op de soundbar van samsung hapert geregeld. zowel met de hdmi ARC verbinding als met de optische kabel.

daar had ik met de mediabox nooit last van

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@PP1947 

hoe is de mediabox next mini aangesloten ?

en welke instellingen staan bij Dolby Audio ?

 

huisje, :interface_next_instellingen: BEELD EN GELUID, Dolby Audio

PP1947

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb zowel hdmi-arc (high speed) als optische kabel geprobeerd. (ook nog een anderen hdmi-arc kabel geprobeerd). 

Soundbar hapert alleen met de next mini. Als ik bijv. mijn DVD speler via de TV afspeel is er geen probleem.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

hoe is het geluid op de tv zelf ?

en hoe staan de geluidsinstellingen van de tv

PP1947

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Geluid op de TV geen probleem. 

weet niet precies wat je bedoelt met geluidsinstellingen, 

De uitvoer staat op de Soundbar

Geluidmodus: Standaard

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

de geluidsinstellingen in het menu van de tv zelf

indien beschikbaar 

PP1947

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Probleem opgelost. Ik heb de next mini omgeruild voor de Ziggo Mediabox.

Dank voor de reacties.

Uitgelicht topic