Sinds enkele weken de Mediabox Next binnen. Aangezien het volume van de tv via de soundbar verloopt, werken de volumeknoppen van de afstandsbediening van Ziggo niet. Het volume van de tv aanpassen (als de optie op de tv: tv-luidspreker in plaats van optische geluidsuitvoer is aangevinkt) via de Ziggo afstandsbediening lukt wel, maar dit is dus niet gewenst. Het volume aanpassen op de soundbar gaat wel goed via de samsung afstandsbediening, maar kennelijk is dit met de Ziggo afstandsbediening (signaal gaat via samsung tv) niet mogelijk. Om dit te omzeilen heb ik een spdif splitter gekocht, waar er een spdif kabeltje vanuit zowel de tv als de ziggo box gaan naar de soundbar om het volume te kunnen regelen.
Setup:
Samsung TV -- spdif kabel -- spdif splitter -- samsung soundbar.
Mediabox Next -- spdif kabel -- spdif splitter -- samsung soundbar.
Het geluid wordt correct doorgegeven. Geluid van mediabox is te horen, ook wanneer de tv uit staat.
Om nu het volume van de soundbar aan te kunnen passen wilde ik de afstandsbediening koppelen aan audiosysteem (zie instellingen, beeld en geluid, koppel afstandsbediening aan audiosysteem). Wanneer ik optie koppel je audiosysteem kies, krijg ik een foutmelding: 'je mediabox is niet online (CS9993), onze servers zijn niet bereikbaar. Sorry! etc...' Deze foutmelding krijg ik overigens ook als ik de andere optie kies: 'kies een andere tv'.
Dit lijkt niet te kloppen, aangezien internet bekabeld is en terugkijken / online apps gebruiken prima werkt.
Is een harde reset nodig om deze 'koppeling' met de tv te verwijderen? In een andere post las ik dat dit eventueel de oplossing is. Zijn wel mijn opnames verwijderd ben ik bang.
Iemand enig idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Opnames zijn nooit weg, met geen enkele reset.
Probeer deze opties eens:
Foutcode CS9993 | Klantenservice | Ziggo
Hoe maakt de Next verbinding met het modem?
Via wifi of met een netwerkkabel?
Zit er nog een ander netwerk apparaat tussen de Next en het modem?
Bedankt @Bert, na jouw bericht durfde ik hem toch te resetten. Na een update die klaar stond, kon ik hierna de audio opnieuw koppelen aan tv, toen werkte doorgifte van volume aanpassing naar soundbar wel.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Opnames zijn nooit weg, met geen enkele reset.
Probeer deze opties eens:
Foutcode CS9993 | Klantenservice | Ziggo
Hoe maakt de Next verbinding met het modem?
Via wifi of met een netwerkkabel?
Zit er nog een ander netwerk apparaat tussen de Next en het modem?
Bedankt @Bert, na jouw bericht durfde ik hem toch te resetten. Na een update die klaar stond, kon ik hierna de audio opnieuw koppelen aan tv, toen werkte doorgifte van volume aanpassing naar soundbar wel.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.