1
Vraag
2
Reacties
Zuyltje

Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

SoundTouch 300 soundbar. geluid valt elke keer weg

vorige week de mediabox next geïnstalleerd.
via HDMI op Sony TV en de bose soundbar via de HDMI (ARC) op de TV. dezelfde opstelling en aansluiting als op de oude mediabox. HDMI kabels zijn top kwaliteit.
helaas klapt vanaf dag een de soundbar er uit. op een of andere manier gaat de TV over op de standaard speakers. nooit last van gehad..... Ziggo gesproken en die herkennen het probleem (nog) niet. ze gaan er mee aan de slag. opnieuw starten helpt maar voor korte periode.
op advies van Bose heb ik de next via HDMI direct aangesloten op mijn Bose. fungeert dus al een soort HUB. na wat instellingen gewijzigd te hebben in de bose App, komt het geluid goed door. met wat vertraging en volgens mij ook wat verlies van kwaliteit maar beter dan het telkens wegvalt.
wie herkent dit probleem en heeft misschien een oplossing?? verder zeer te spreken over de nieuwe mediabox.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Zuyltje
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Whoeha. geen idee wat er is gebeurd maar ik heb het vanmiddag nogmaals via het menu geprobeerd en hoppa; de AB van Ziggo zowel aan de tv als de Bose kunnen koppelen.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Er zijn nog wat problemen met geluid, maar er wordt aan gewerkt.
Kun je vanuit de Next tijdelijk met een optische digitale audioaansluiting je soundbar gebruiken?
Zuyltje
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Ga idd maar eens een kabeltje halen. Hoop dat er snel een oplossing komt.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Zat er geen optisch vezel kabeltje bij de Bose apparatuur?
Zuyltje
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Nope
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Even nog een tip, de Bose kan harder en zachter gezet worden met de Next afstandsbediening.
Kies een versterker in de instellingen om het geluid te regelen.
De Bose Solo 5 werkt hier ook goed mee.
Zuyltje
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
ik heb toch maar een optische kabel gekocht. het geluid valt nu niet meer weg, gelukkig. helaas een nieuw probleem; ik moet het geluid met de AB van Bose regelen. dit was met de oude XL gewoon via de AB van Ziggo te doen.
de bose staat gekoppeld, ik heb het handmatig nog geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. iemand tips?
bedankt!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Zuyltje In de Next naar Instellingen Geluid en daar dan voor de versterker kiezen om de Bose te bedienen: het merk Bose en dan de stappen verder doornemen en kijken of hij gaat reageren.
Men-noemt-m-O

Level 1
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Zuyltje Ik had ongeveer hetzelfde probleem met een receiver die via HDMI aangesloten was, dat bleek uiteindelijk veroorzaakt te worden door de HDMI-CEC van de Next. Blijkbaar stuurt de Next de receiver/soundbar aan waardoor die van slag raakt.

Ik heb een CEC killer gekocht en ertussen gehangen en nu is het probleem weg.
Zuyltje
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
dank allemaal voor de tips. bij de instellingen " geluid" had ik het al eerder geprobeerd en helaas zonder succes. nog steeds moet ik het geluid via de Bose AB regelen. ook lijkt het me niet de bedoeling dat ik (naast een optische kabel) ook nog andere apparatuur moet aanschaffen. het is en blijft een testfase. nog even wachten op een oplossing, anders ga ik de oude box weer aansluiten.
Zuyltje
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes
Whoeha. geen idee wat er is gebeurd maar ik heb het vanmiddag nogmaals via het menu geprobeerd en hoppa; de AB van Ziggo zowel aan de tv als de Bose kunnen koppelen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
TOP Zuyltje dank voor je update, dan kunnen anderen zien dat het werkt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic