1
Vraag
2
Reacties
JOOP.BODT

Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Sony tv en Humax 5100

Plotseling past het beeld niet meer op het scherm. Instellingen wijzigen van normaal, smart of volledig hebben wel effect doch het beeld blijft niet passen. De tv teruggezet naar fabrieksinstellingen, geen effect. De tv aangesloten op de mediabox next in de huiskamer en het beeld is weer goed. Wat overblijft is dat het op beide boxen niet meer lukt om de zenders te downloaden. Ra ra. De tv heeft altijd samen met de Humax perfect gewerkt. Ben benieuwd naar een oplossing.

Joop.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JOOP.BODT
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Inmiddels de oplossing gevonden. Ik had alle instellingen via mijn Sony afstandsbediening geprobeerd. Wat blijkt op de afs bed van de Humax zit een soortgelijke knop "zoom". Daarop gedrukt hebbende heb ik weer normaal beeld. Heel hartelijk bedankt voor het meedenken.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
Super Expert
  • 63169Posts
  • 4367Oplossingen
  • 16665Likes

Een Humax 5100c lijkt me al minstens 10 jaar oud?

En zou zomaar aan het einde van zijn werkzame leven kunnen zijn.

Wat bedoel je precies met: "Wat overblijft is dat het op beide boxen niet meer lukt om de zenders te downloaden."

Zie je alle zenders op de Next die in je abonnement zitten?

Zo ja, wat bedoel je met zenders downloaden?

Karel.

Level 13
Expert
  • 792Posts
  • 82Oplossingen
  • 439Likes

Heb je ook al geprobeerd om de Humax naar fabrieksinstellingen terug te zetten.

Zie handleiding blz 55. MENU->instellingen->installatie->fabrieksinstellingen. (De standaard pincode=0000)

Of blz 50. MENU->instellingen->Voorkeuren->Video het formaat aan te passen.

en Sony TV beeld op volledig.

En kanalen zoeken met:

Frequentie: 47400 of 474000
Netwerk-ID: (0)5555 met smartcard of (0)4444 zonder smartcard
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Gio2903

Level 15
Expert
  • 1178Posts
  • 54Oplossingen
  • 604Likes

er zijn een paar ontvangers (oude humax en samsung dcb tuners) die steeds minder zenders kunnen weergeven, makkelijkste oplossing is een humax 5300 kopen (marktplaats bijvoorbeeld), die doet het namelijk nog wel goed

youriy

Level 16
Expert
  • 2502Posts
  • 133Oplossingen
  • 523Likes

Het is een nogal onduidelijk verhaal. Plaats eens een foto van 'beeld past niet meer op scherm'.

Ik heb hier een nog prima werkende 5100c staan.

JOOP.BODT
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Inmiddels de oplossing gevonden. Ik had alle instellingen via mijn Sony afstandsbediening geprobeerd. Wat blijkt op de afs bed van de Humax zit een soortgelijke knop "zoom". Daarop gedrukt hebbende heb ik weer normaal beeld. Heel hartelijk bedankt voor het meedenken.

JOOP.BODT
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb mijn oplossing gegeven aan "Raadgever". Bleek nog een "zoomknop" te zitten op de Humax box.

JOOP.BODT
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Het blijkt dat op de Humax afstandsbediening ook een knop zit voor instellen grote beeld nl. de "zoomknop". Daarmee is de zaak opgelost. Wat het niet opslaan van de kanalen is dat thuis geen. De probleem .de zenders zijn immers in de box opgeslagen. Verder heel erg bedankt voor het meedenken.

JOOP.BODT
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Zie mijn antwoord aan "Raadgever". Bedankt

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic