1
Vraag
2
Reacties
AdB41

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Sony soundbar niet te bedienen met afstandsbediening Next Mini

Sony Tv en Sony Soundbar verbonden door HDMI kabel  in poort3 [ARC}

Alle bekabeling is nieuw 3 x een nieuwe afst. bed. ontvangen en 2 x een nieuwe Next-mini

Bij aanzetten TV d.m.v. rode knop op afst. bed. gaat de TV en Soundbar aan.

Op het scherm verschijnt de melding "TV speaker actief"  en even later de melding "Audio systeem actief"

om dan weer terug te keren naar "TV speaker actief

Het geluid is niet meer te regelen en ook niet stop te zetten.

3 monteurs langs geweest t.w. monteur van de winkel - monteur van Ziggo {heb ik nog nooit meegemaakt]

en tenslotte monteur van Sony [verplicht]

Conclusie van Sony is dat de TV goed werkt, de Soundbar is 1 week getest in de winkel, geen problemen

De ingediende klacht is afgedaan met de volgende melding:

"Graag willen wij u informeren dat wij de functionaliteit van een derde partij merk afstandsbediening niet kunnen garanderen. Wij kunnen alleen de functionaliteit van de Sony-afstandbediening garanderen en adviseren. Helaas kunnen wij vanuit onze kant niks doen om de afstandsbediening te laten werken met de Sony TV.

Hier kan ik het mee doen.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn ?

AdB41

Oplossing
26 Reacties 26
AdB41
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dag Karel,

Is dit de definitieve uitslag?

Einde verhaal?

Is dit nu een Ziggo probleem of of die van Sony.

Want ik heb zoals je weet een klacht tegen Sony ingediend.

Daarom is mijn vraag aan Je zo belangrijk 

Vr.gr.

AdB41

Karel.

Level 16
  • 2101Posts
  • 267Oplossingen
  • 1452Likes

@AdB41  schreef:

Dag Karel,

Is dit de definitieve uitslag?

Einde verhaal?

Is dit nu een Ziggo probleem of of die van Sony.

Want ik heb zoals je weet een klacht tegen Sony ingediend.

Daarom is mijn vraag aan Je zo belangrijk 

Vr.gr.

AdB41

Ik kan je daar geen definitieve uitslag op geven, ik ben ook maar klant van Ziggo. Mijn antwoord is ook maar gebaseerd op mijn eigen kennis en ervaring als gebruiker, Radio/Radar monteur, ICT’er (45j) en andere topics op dit platform met gelijkwaardige NEXT(mini) problemen.

AdB41
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Karel,

Niet zomaar en klant maar ook één die meedenkt aan dit voor mij grote probleem. 

Alles maar dan  ook alles is al uitgeprobeerd.

Niets heeft geholpen.

Om moedeloos van te worden.

ZIGGO/ VODAFONE is sinds gisteren ook in de lucht gekomen.

We wachten maaar even af .

Vr.gr.

AdB41

AdB41
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Karel,

Er drijgt een misverstand te ontstaan over de Next-mini en de Sony Soundbar.

De Soundbar doet het goed

Geen misverstand daarover.

Ik kan gewoon de TV en Soundbar gelijktijdig aandoen met de afstandsbediening  van Ziggo. Het lampje op de Next-mini gaat van wit naar blauw.

Nog steeds geen problemen.

TV gaat aan en een wit lichte gaat aan op de Soundbar.

Op het beeldscherm van TV verschijnt de melding dat de Tv speaker actief is even daarna Audio systeem actief. Ik hoor heel even geluid binnen komen op de Soundbar en de melding TV speaker actief. 

DE SOUNDBAR DOET HET DUS WEL.

Ik kan op dat moment de Tv ook niet meer hard/ zacht zetten en ook het geluid niet stop zetten op de afstandsbediening.

Het gekke is dat als ik de Tv uit zet en 30 sec. weer aan zet de melding krijg van TV speaker actief  en Audiosteem actief en daarop blijft staan. Gaat niet terug naar Tv speaker actief.

En dan speelt het probleem zich nu af dus  tussen Sony en Ziggo.

Zij geven elkaar de schuld en ik zit als klant er tussenin.

Ik kom er niet tussen. Klein duimpje tegen Goliath.

Ik kan en mag  er toch vanuit gaan dat de 2 apparaten elkaar kennen.? Allebei van Sony. 

Maar het tegendeel is waar.

Een Tv van nu ruim 3 jaar oud (jong) Het probleem speelt nu al ruim 6 maanden.

Ligt het dan aan de Next-mini of aan de Sony TV.

Ik weet het niet meer.

Goed weekend en vr.gr.

AdB41

Garihd

Level 17
  • 2797Posts
  • 91Oplossingen
  • 1600Likes

@AdB41 

Als u een streamdienst kijkt op uw TV hoe gaat de communicatie tussen de televisie en de soundbar dan? Blijft het wisselen van de bron dan aanwezig? Is er nog steeds een optische kabel aangesloten of alleen de HDMI kabel?

Maak eventueel de Mini helemaal stroomloos om invloeden hiervan uit te sluiten.

Karel.

Level 16
  • 2101Posts
  • 267Oplossingen
  • 1452Likes

De Ziggo community staat vol met soundbar problemen na het ingebruik nemen van de Next (mini). Voor mij is de Next (mini) de oorzaak. Ik neem aan dat je het probleem alleen hebt als je gebruik maakt van de Next(mini). Ik verwacht niet dat het aan je Sony apparatuur ligt, die zijn van een veel hoogwaardige kwaliteit dan de vele male goedkopere Next (mini).

Alle apparaten aangesloten op HDMI communiceren met elkaar. Zo weet de Next mini dat je een soundbar hebt aangesloten en op welke HDMI poort van de TV. En de Next (mini) schijnt een stormvloed van berichten te spuien over de HDMI kabel. Op een af ander manier raakt de communicatie tussen de soundbar, Next (mini) en de TV verbroken/verstoort, mogelijk veroorzaakt door de Next (mini) met als gevolg dat de audio terug schakelt op de TV.

Je zou nog wat kunnen experimenteren met:

• het uitzetten van Bravia-sync /HDMI-CEC in de TV. Eventueel en indien mogelijk uitzetten als apparaat NEXT (mini) / HDMI poort zelf.
  • Probeer een HDMI-CEC killer tussen de TV en de Next (mini). Kan op twee manieren aan de Next kant of aan de TV kant.
  • Eventueel een andere Highspeed HDMI kabel tussen TV en Next(mini).
  • Zet in de mini de "een knop bediening" voor aan/uitzetten eens uit.

Misschien dat @Videopionier nog wat ideeën voor je heeft.

AdB41
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dag Garihd,

Ik gebruik de HDMI kabel. de optische kabel wel gebruikt maar dan gaat de soundbar niet aan.

Apart aanzetten dus.

Bij het kijken van bv Netflix-Viaplay of Skyshowtime totaal geen problemen met het geluid 

Next-mini van de spanning en na 1 minuut weer aangezet 

Geen enkel resultaat. 

Mijn probleem is nu door Ziggo/Vodafone overgenomen.

Ben benieuwd.

Gr.

AdB41

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic