Goedemorgen.
Ik heb al het eea gelezen ,maar heb toch een vraag.
Ik heb een Sony OLED Bravia A90J en een Sony soundbar HT-A7000..deze hebben een samenwerkend geluidssysteem waarin de tv dient als centerspeaker.
Aangesloten via de HDMI 3 earc poort.
Nu lees ik van alles over het aansluiten van de next op de soundbar ...maar wat zou het voordeel hiervan zijn ,en werkt het systeem van de tv nog wel.goed samen met dat van de soundbar ?.want nu vormt (vlgs mij ) de tv het geluid van de next (aangesloten op HDMI 1 van de tv )het geluid om en stuurt het naar gelang het geluid naar de diverse speakers ..hoe werkt het dan als ik de SB ook nog aansluit op de next ..waarom zou ik dat willen dus ?
En met audio ,optisch of hdmi?
Ik hoor het graag ,Ziggo zelf kan hierin niet helpen ,en de handleiding van Sony heeft aan dat ik extreme apparatuur op de tv moet aansluiten ,maar die van de soundbar geeft aan dat er een een extern apparaat op kan wat een 2k en 4k indeling ondersteunt .maar dan nog ..wat is het voordeel van het 1 op het ander.?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als het werkt gewoon zou laten!
De Next direct op de soundbar aansluiten wordt gedaan om zo naar de radio zenders te kunnen luisteren zonder dat de TV aan moet.
HDMI heeft de voorkeur boven optisch, voor de meest volledige audio beleving.
Luistert u niet naar de radiokanalen dan hoeft u niks te veranderen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als het werkt gewoon zou laten!
De Next direct op de soundbar aansluiten wordt gedaan om zo naar de radio zenders te kunnen luisteren zonder dat de TV aan moet.
HDMI heeft de voorkeur boven optisch, voor de meest volledige audio beleving.
Luistert u niet naar de radiokanalen dan hoeft u niks te veranderen.
Dank je wel ... duidelijk..
Laten we het zo want het werkt nu perfect ..
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.