Hallo forumleden, mijn Sony kdl-37w5500 ontvangt geen npo 1,2 en 3 via kabel-tv (dvb-c) meer. Npo is alweer een tijdje HD / mpeg4 (heb ik begrepen van elders op het forum). Nu heeft deze tv volgens de specs wel een mpeg4-tuner, dus zou je verwachten dat het gewoon werkt. Er staat wel bij: 'met ondersteunende operators'. Maar ik weet niet wat dat betekent. Wie weet wat er loos is ? Alvast bedankt voor het meedenken !
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Erving dankje voor de toelichting.
Ik kan me haast niet voorstellen dat het aansluitpunt van 2020 is. Daarnaast: wat zie je precies op Nederland 1,2 en 3 op te apparaten waar het niet werkt?
Denk je dat het van recentere datum is ?
Het scherm blijft zwart, geeft wel aan dat het npo 1 of 2 of 3 is en als je op info drukt zie je in letters wat er uitgezonden wordt.
Foutje in het jaartal 😊 Ik bedoel niet 2020 maar 2000 !
@Erving als de TV beneden wordt neer gezet werkt alles dan wel naar behoren? De kabels lijken recent de wandcontactdozen niet echt.
@RoWi. de kabels zijn van circa 2018 en de splitter ook, de aop is v.z.v. ik weet van 2000. Op internet lees ik dat deze tratec verouderd zou zijn en dat er splitters zijn die een filter hebben t.b.v. internet/tv.
Misschien wel belangrijk voor ons, omdat deze week de Next Mini wordt opgestuurd die op internet draait, terwijl we ook op onze slaapkamertv kabeltv willen houden en natuurlijk internet op de betreffende apparaten.
Je tip om de slaapkamertv aan de wcd beneden te proberen ga ik ook nog doen, maar dat vergt nog wel even wat. Ik laat het nog weten !
@Jacob ik wil je een prive-bericht sturen, hoe moet dat ?
Kun je ook nog even kijken naar mijn opmerkingen over de aop enz., m.n. i.v.m. de komst van de Next Mini.
@Jacob hierbij een reactie van @tobiastheebe over de leeftijd van het AOP: "Ik heb de AOP-foto's bekeken. Het AOP (TRAS-10) is verouderd, hiervoor is een monteursafspraak wenselijk. Op het AOP wordt tegenwoordig gebruikelijk een opdruksplitter (POA) geplaatst, de ESX-02 is echter prima en up-to-date."
Jacob, als jij dat ook vindt, kun je er dan voor zorgen dat dit AOP zonder kosten voor mij wordt vervangen ?
Kun je me ook nog even berichten hoe ik je een prive-bericht kan sturen ?
ned 1,2 en 3 doen het niet op de slaapkamer-tv, daar ging het om. De tip van @RoWi. om de die tv aan te sluiten op de wcd van de woonkamer-tv heb ik opgevolgd en wat bleek, daar deden npo 1,2 en 3 het wel. Toen bleven als mogelijke schuldigen nog over de kabel naar de wcd in de slaapkamer en de wcd zelf. Ik heb die wcd vervangen door een splitter die ik nog had en toen kwamen npo 1,2 en te voorschijn. Ook Ziggo-14, die tussentijds ook verdwenen was, deed het toen goed. Dit probleem is dus opgelost met dank aan jullie allen !
Fijn dat die tip hielp, dank voor de terugkoppeling.
@Erving Fijn dat het nut van de Ziggo Community eens te meer blijkt! Mooi dat het opgelost is, netjes dat je dit ook even deelt.
Voor het updaten van je AOP is een afspraak ingeschoten en wel op 2 maart tussen 08:00 - 13:00 uur. Schikt dit niet? Dan kan je de afspraak over enkele uren zelf aanpassen via je eigen Mijn Ziggo account.
@Jacob bedankt voor het regelen van het vervangen van het aop. Ik kreeg een mail ter bevestiging en schrok daar wel van , want daarin wordt gesproken van kosten tot wel 50,=. Ik ga er echter vanuit dat de monteur alleen het aop vervangt en dat dat zonder kosten voor mij gebeurt (dat lees ik altijd op het forum n.l.). Kun je dat nog even bevestigen, dat zou fijn zijn !
@Jacob kun je ook nog even aangeven hoe ik jou een prive-bericht kan sturen, dank.
@Erving ik snap de schrik, maar schrik aub niet. Dit is een standaard opgezet bericht, dus in dit geval is er geen sprake van monteurskosten.
@Jacob gisteren is de monteur geweest en heeft het aop vervangen, prima verlopen allemaal, bedankt voor je moeite !
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.