Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
GertvB
Level 1

Sony Bravia (sony kd43x75wl ) gaat na paar seconden spontaan weer aan (i.c.m. Next Mini)

De afstandbediening van de Next Mini is zo ingesteld dat de TV en de Next Mini met 1 knop (rechts boven) aan- en uitgezet kan worden. Dit werkt, echter bij het uitzetten, gaat de tv en next mini na paar seconden automatisch weer aan.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
4 Reacties 4
panda_snorkel
Level 10

Goedemiddag, wellicht heeft u na het uitvoeren van deze handelingen in deze video het gewenste en effect en is dit de oplossing. Als het niet is opgelost dan hoor ik het graag en zal ik in het archief  van de Ziggo community alsmede verder op YouTube en op internet verder voor u gaan zoeken of ik de oplossing kan vinden. 

Sony Bravia TV: Fix- Turning ON and OFF Automatically by Itself!

GertvB
Level 1
Topicstarter

Dank voor de reactie. 
Ik heb inderdaad inmiddels de Bravia Sync opties op de tv uit gezet.
Dat betekent wel dat ik de tv-ontvanger (mini next) en de tv met 2 handelingen op de afstandsbediening van ziggo uit moet zetten.

Ik vind dit helemaal OK, maar toch vreemd, er moeten toch meer mensen tegen dit probleem aanlopen?

0 Kudos
Gio2903
Level 17

in de instellingen van de mini de optie "1 knop voor aan-uitzetten" op uit zetten. je gebruikt dan zowel de witte als rode knop voor aan+uitzetten van de tv en mini

bburgg
Level 14

Jazeker, daar heb ik met mijn Sony XR-65A80K (2022) i.c.m. de gewone Next ook last van. 

Maar niet altijd. Misschien 2 van de 10 keer dat’ie weer spontaan aangaat. Overigens blijft mijn Next gewoon uit. 

Meestal laat ik de TV dan nog een 5 tot 10 min. aanstaan. Als ik hem dan met de TV-knop op de AB uitzet dan blijft’ie ook uit. Als ik dat eerder doe dan wil die nog wel eens een keer weer aanspringen. 

Iets in de Next triggert de TV, maar wat?

Next staat op ‘trage start’. Heeft dat ook nog invloed op het (snelheid) van het uitschakelen?

0 Kudos