1
Vraag
2
Reageer en help mee
Gkossen

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sony Bravia gekoppeld met UTP kabel

Hi,

 

Sinds gisteren heb ik dit model Sony Bravia XR-55a84J 4k OLED gekocht.

Nu heb ik een UPT kabel rechtstreeks vanuit de Ziggo router gekoppeld aan mijn tv. Echter wanneer ik dit doe weigert mijn tv om te casten, bijvoorbeeld Google Home of de Apple Woning app werkt niet, dan kan hij geen verbinding maken. Zodra ik die UTP kabel verwijder dan gaat de TV over op de draadloze WIFI verbinding en werkt het gewoon zoals het hoort te werken. Heb van alles geprobeerd waaronder TV updaten, wifi uitzetten TV en alleen middels UTP verder proberen te gaan en ook de UTP aangesloten in verschillende poorten, helaas niks mocht de oplossing bieden.

 

Zijn er hier nog mensen die de oplossing hebben? In de bijlagen van foto's waaruit blijkt dat hij niet connect. Alleen wanneer ik een test doe van de verbinding (met UTP kabel er in) geeft hij aan dat alles goed werkt (zie foto ook).

 

Hoor jullie graag.

 

Bedankt alvast.

 

 

6 Reacties 6
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,


hebt u misschien een Deco M4 wifi set, waarbij deze in router mode staat ? Want dan zou de de tv ( via de kabel ) een IP nummer kunnen krijgen die in een andere range zit, dan b.v. de apparaten die via wifi verbonden zijn. En als de IP ranges niet gelijk zijn, dan kan apparatuur niet met elkaar communiceren.

Gkossen
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uhm, ik heb wel die deco versterkers allemaal. Zal ik het apparaat moeten toevoegen in de DECO lab?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Gkossen  schreef:

Uhm, ik heb wel die deco versterkers allemaal. Zal ik het apparaat moeten toevoegen in de DECO lab?


Als u de Ziggo Modem/Router in router mode hebt, dan kan u beter de Deco set in AccessPoint mode zetten, dan is wifi en kabelnetwerk, één groot netwerk, met één IP range. En dan kunnen alle apparaten in dat netwerk wel met elkaar communiceren.

Leest u dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

Gkossen
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tnx, volgens mij heb ik nu de decoset in 1 Accestpoint Mode gezet. Wat is het voordeel hier van?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Gkossen  schreef:

Tnx, volgens mij heb ik nu de decoset in 1 Accestpoint Mode gezet. Wat is het voordeel hier van?


Een router knipt het een netwerk in tweeën, tw. een netwerk voor én een netwerk achter de router. Het netwerk achter de router, krijgt dan bijna altijd ook een IP nummer uit een andere range, dan het netwerk voor de router.
Als apparatuur IP nummers hebben die niet dezelfde range zit, dan kunnen ze niet communiceren, ook al zitten ze op exact dezelfde kabel. Want dan 'praten' ze in feite langs elkaar heen.

Als de set in router mode staat, dan zijn allerlei routers-functies actief, zoals een o.a. firewall en een DHCP ( voor het uitdelen van IP nummers ). Maar als die functies niet noodzakelijk zijn, omdat u al een router in uw netwerk hebt ( de Ziggo Modem/Router ), dan is die tweede router niet noodzakelijk en creëert deze dan vaak problemen, als men met de configuratie daarvan geen rekening houdt.

Als de set in AccessPoint mode staat, dan staan alle router functies uit en geeft de set gewoon alles transparant door. Daardoor is alles één groot netwerk ( geworden ), waarbij de ZMR het beheer heeft.



@Gkossen  schreef:

Tnx, volgens mij heb ik nu de decoset in 1 Accestpoint Mode gezet. ...


Dan zou u nu wel naar de tv moeten kunnen casten.

Leest u ( later ) ook dit eens geheel door, misschien staan daar nog meer 'handigheden' voor u in.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemiddag @Gkossen en een warm welkom op de Community,

Goed dat je jouw weg gevonden hebt naar dit forum. Zo te lezen heeft expert @Pasi al de nodige tips gegeven waarmee je aan de slag kunt. Laat je weten of het met behulp van deze tips lukt? Anders helpen wij je hier graag verder. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic