1
Vraag
2
Reacties
Marinus92

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sonos Arc valt steeds weg door Next Mini

Sinds een week ben ik overgestapt van KPN naar Ziggo. Daarvoor had ik de media box (van KPN) en de soundbar (via arc HDMI) aan de tv gekoppeld. Dat werkte allemaal naar behoren maar nu de Next Mini de media box van KPN heeft vervangen valt het geluid soms weg en geeft de tv een communicatie fout aan met de soundbar waardoor die even switch naar de speakers van de tv en dan weer terug naar de soundbar.

 

De vraag is nu hoe ik ervoor kan zorgen dat ik de Next Mini en Sonos Arc allebei op de Sony tv kan gebruiken zonder dat het uitvalt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kartmaster16

Level 2
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Hey Marinus, ik had hetzelfde probleem bij mijn switch van KPN. Heb nu een CEC killer geplaatst tussen de mini en de hdmi welke van de mini naar de tv gaat. Probleem lijkt verholpen. Te bestellen bij bol voor een paar euro. https://www.bol.com/nl/p/hdmi-cec-killer-versie-1-4/9200000061503410?referrer=socialshare_pdp_androi...

Bekijk in context

10 Reacties 10
Kartmaster16

Level 2
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Precies hetzelfde hier. Lijkt een bekend probleem te zijn op dit forum.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Marinus92 voor de duidelijkheid is de opstelling TV- HDMI - Mini en TV HDMI arc- Sonos?

Of is het TV- HDMI arc - sonos- HDMI- Mini.

 

Met andere woorden hebben de Mini en de Sonos elk een eigen verbinding met de TV of loopt de Mini via de Sonos?

 

De Mini en in principe geen enkele mediabox doet iets met ARC ( Audio Return Chanel)

Als de Mini iets doet is dat met HDMI CeC ( Consumer Electronic Control)

 

Is de Mini ingesteld op 1 Knops gebruik en zijn de TV en de Sonos via het menu van de Mini gekoppeld?

 

Marinus92
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@RoWi. Dank voor je reactie! De setup is als volgt:

TV - HDMI - Mini

TV - HDMI(arc) - Sonos Arc soundbar

Ze zij dus beide direct op de TV aangesloten.

 

1 knops gebruik is uitgeschakeld en via het menu van de Mini heb ik de tv kunnen koppelen. Dat is overigens niet gelukt met Sonos want als ik de setup doorloop krijgt ik geen bevestiging van de Sonos dat die gekoppeld is. Overigens kan ik wel het volume van de Sonos beheren met de afstandsbediening.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Meer dan de volume van de Sonos bedienen zal hoe dan ook niet kunnen hooguit aan en uit, dat geld ook voor de TV. Waarschijnlijk zal de volume van de Sonos door de TV worden aangestuurd.

 

Uw Sony Tv geeft een melding over de Sonos die u eerder niet zag wat is de exacte tekst van die melding? Wezenlijk zou de box er buiten moeten staan, daar ken ik het gedrag van de Mini niet goed genoeg voor.

 

In het algemeen stuurt de Mini beeld en geluid naar de televisie en de televisie stuurt het geluid weer door naar de Sonos.

 

Marinus92
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@RoWi. De melding van de tv is als volgt:

TV-speaker actief door communicatie fout audiosysteem.

 

Dat bericht heb ik eerder niet gehad toen ik via de media box van KPN keek.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Helder, op zich gaat het om de communicatie tussen de televisie en het audiosysteem, dan is het deels de vraag in hoeverre de twee tv ontvangers verschillen in werking, waardoor deze mogelijk het gedrag van de televisie beïnvloeden.

 

 

Kartmaster16

Level 2
  • 4Posts
  • 2Oplossingen
  • 2Likes

Hey Marinus, ik had hetzelfde probleem bij mijn switch van KPN. Heb nu een CEC killer geplaatst tussen de mini en de hdmi welke van de mini naar de tv gaat. Probleem lijkt verholpen. Te bestellen bij bol voor een paar euro. https://www.bol.com/nl/p/hdmi-cec-killer-versie-1-4/9200000061503410?referrer=socialshare_pdp_androi...

Marinus92
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@RoWi. Wat ik heb kunnen vinden is dat de media box van KPN geen CEC gebruikt en Ziggo wel dus dat zou dan het enige moeten zijn. Volgens Ziggo zou je dat uit kunnen zetten in het menu maar dat lijkt dan niet voldoende te zijn.

Marinus92
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Kartmaster16 dank voor het aanraden! Ik ben alleen benieuwd of er limitaties zitten aan het feit dat het tot max 30hz gaat? Niet dat ik zal gamen op mijn setup maar is dat snel genoeg voor films en series?

Marinus92
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Kartmaster16 @Dit heeft het probleem opgelost, hartelijk dank!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic