Scheurtjes

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sonos ARC en Ziggo Next - beeld loopt achter op geluid

Onlangs de Sonos Arc geïnstalleerd en aangelsoten via HDMI op een HDMI-ARC poort. Nu loopt het beeld achter op het geluid als ik de tv op Dolby 5.1 zet. Bij gewoon stereo is dit niet. Hoe krijg ik beeld en geluid gelijk als ik tv op Dolby 5.1 zet? Ik kan in de Next alleen het geluid versnellen, maar niet andersom dus.

14 Reacties 14
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Scheurtjes 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Heeft u de geluidsinstellingen op uw Mediabox Next gezet op Signaal volgen?

Scheurtjes
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, daar staat de Next op. Probleem ligt dus niet hier aan.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Scheurtjes. Welkom hier! 

Hmm, dat is irritant. Je wilt natuurlijk niet steeds horen wat er gaat gebeuren, voor je het ziet. 
Voor mijn beeld; zonder de Sonos ARC speelt dit niet? 

Scheurtjes
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee. Maar als ik de tv op stereo uitgang zet ook niet. Alleen dus als ik de TV op Dolby 5.1 uitgang zet dan loopt het geluid achter op het beeld. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@Scheurtjes Hoe heb je de Next aangesloten? En heb je de meegeleverde kabel gebruikt? Heb je de mogelijkheid om optisch te testen zoals ook in dit topic wordt besproken? Heb jij wellicht nog aanvullingen of ideeën @Teun

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Scheurtjes . Heb je al gekeken in de sonos app om het een en ander in te stellen??

 

Teun.

Sjaqie

Level 9
  • 359Posts
  • 10Oplossingen
  • 104Likes

Er zit in de app een optie onder systeem om diverse instellingen te veranderen, misschien de oplossing ?

Taco.Jansen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem.

Ben net nieuwe klant dus heb alle nieuwe aparatuur en maak gebruik van een Sonos Arc via HDMI.

Bij mij loopt onregelmatig beeld en geluid niet synchroon. Meestal loopt het goed, maar een maand geleden gebeurde het voor het eerst en sindsdien een keer of 4. Ik heb de modem en alle andere apparatuur opnieuw opgestart en daarmee was het probleem verholpen. Voor die dag.

De 2de keer daarna hetzelfde.  

De 3de keer heb ik tv, arc en televisie kastje (van Ziggo) herstart. (stroom er af en erop)

De 4de keer volstond het aan en uit zetten van het televisie kastje (van Ziggo) met de afstandsbediening.

Maar irritant is het wel.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Dank voor de tips @Teun en @Sjaqie


@Scheurtjes @Taco.Jansen Dat het irritant is dat het zo vaak voorkomt is meer dan te begrijpen. Zijn jullie in de gelegenheid om te kijken of er instellingen vanuit de Sonos App hierop aansluiten ? 

Scheurtjes
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de Sonos arc direct met HDMI kabel aangesloten op de tv dus niet vanaf de next box op de tv 

Scheurtjes
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Je kan in de Sonos app alleen het geluid vertragen. Maar het beeld moet juist vertraagd zijn. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

In je eerste post in dit topic gaf je aan dat het beeld achterliep ten op zichte van het geluid. Nu geef je aan dat het beeld juist voorloopt op het geluid? Wat is nu aan de orde? Sonos zelf heeft ook enkele tips als het geluid voorloopt op het beeld of andersom.

Scheurtjes
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja sorry. Beeld loopt voor op het geluid.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Alright, helder dan @Scheurtjes! Vincent heeft al tips van Sonos gedeeld waarmee je dit kunt fiksen. Hopelijk merk je snel een positief verschil! 

Uitgelicht topic