Peter1973

Level 6
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Soms slecht, heel slecht beeld ESPN live voetbal

Hebben meer mensen dat nu ook? Dat de beeldkwaliteit van het live voetbal op ESPN soms echt dramatisch slecht is. Zoals tijdens bij de bekerfinale gisterenmiddag bijvoorbeeld. Ik blijf mijn tv opnieuw afstellen. Iemand tips of advies? 

45 Reacties 45
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Bij mij is ESPN gewoon goed.beeld. Kan ook zijn dat wegens overbelasting ESPN beelden slecht zijn. kan 2 kanten op. Maar voor de zekerheid even onderste vraag.

 

Mijn vraag kan je het volgende doen:

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Kijk je met een Mediabox of met de ingebouwde tuner van je televisie?

Ik zou in ieder geval op je televisie of Mediabox de signaalkwaliteit even bekijken.

Peter1973
Topicstarter
Level 6
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Volgens mij is de signaalsterkte prima. Mijn mediabox next geeft aan dat het goed is. Voor zowel hd als 4k. Dus dat is in orde. 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Peter1973 , irritant dat je tegen dit probleem aanloopt.
 

Twee weken geleden waren er wel heel kort wat problemen met de beeldkwaliteit op de ESPN zenders, maar dat is binnen 10 minuten opgelost. Het beeld zou prima moeten zijn bij je thuis.
 

Even voor mijn beeldvorming, merk je ook verschil tussen live televisie, reguliere televisie (herhalingen) of opnames? 

Peter1973
Topicstarter
Level 6
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Nee, ik zie geen verschil tussen live of terugkijken.  Ik ervaar het 'probleem' ook alleen bij ESPN live voetbal. Maar bij de bekerwedstrijd van afgelopen week vond ik het wel heel slecht beeld hoor. 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Nog bedankt voor je terugkoppeling @Peter1973! Een lastige situatie, zeker omdat het alleen bij ESPN voetbal voor lijkt te komen. Kijk je wellicht ook wel eens naar het voetballen op het Ziggo Sport kanaal? Zo ja, hoe ziet dat er dan uit? En als er wat anders op ESPN te zien is (bijv. een Documentaire), is het beeld dan ook zo slecht?

MartijnNuijs!

Level 7
  • 185Posts
  • 0Oplossingen
  • 65Likes

Heb het nu, als ik het vergelijk met Veronica tijdens OM - Feyenoord. Veronica veel scherper beeld.. Zou toch eigenlijk verwachten van een sportzender dat juist het beeld op orde is.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor je update @MartijnNuijs! En hoe is het nu op de ESPN zenders? Kun je bijvoorbeeld na het weekend eens laten weten hoe het beeld was?

MartijnNuijs!

Level 7
  • 185Posts
  • 0Oplossingen
  • 65Likes

Dat kan best maar als het al weken zo niet maandenlang zonis zal daar geen verandering in komen.

Peter1973
Topicstarter
Level 6
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Dankjewel voor de bijval Martijn. Maar dat bedoel ik dus, beeldkwaliteit van ESPN is best slecht. En het is nog **bleep**ing prijzig ook. Dan mag je meer verwachten. Ik denk niet dat het aan Ziggo ligt. Beeldkwaliteit van ESPN zelf is schijnbaar erg slecht. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Aangezien ESPN via DVB-C gaat is overbelasting wezenlijk niet mogenlijk, dat kan enkel spelen via de Next Mini of met uitgesteld kijken.

 

@Peter1973 gaat dit over het HD/HDR kanaal 425?

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Peter1973 Schreef: Ik denk niet dat het aan Ziggo ligt. Beeldkwaliteit van ESPN zelf is schijnbaar erg slecht. 

 

Ik kijk ESPN via KPN, maar dat ziet er juist super strak uit. De beeldkwaliteit van ESPN is na mijn mening juist beter dan op reguliere TV kanalen. Dus dat zou bij Ziggo ook gewoon goed moeten kunnen zijn...

MartijnNuijs!

Level 7
  • 185Posts
  • 0Oplossingen
  • 65Likes

Oh ja, ik zou nog even laten weten hoe het na het weekend was hè? ZELFDE LAKEN EEN PAK!

MartijnNuijs!

Level 7
  • 185Posts
  • 0Oplossingen
  • 65Likes

Herstel; Zelfde laken een pak! Gek genoeg op dit moment (mijns inziens) ESPN 4 het beste beeld, buiten het UHD kanaal van ESPN om dan natuurlijk. Vreemd, want het zou geen verschil moeten maken. Maar goed, deze a-technische persoon zal er wel de ballen verstand van hebben. We doen het er maar mee hè? Oh, kreeg wel nog ff mailtje dat abo Ziggo binnenkort 2 eurootjes duurder gaat worden. Best belachelijk om dat, juist in deze tijden, dan ook nog eens te flikken. Herstel, te doen!👍 Chapeau 👍

Peter1973
Topicstarter
Level 6
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Ik kan niet wachten op glasvezel in Leiden, het komt eraan.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Peter1973! Natuurlijk zoeken we graag voor je uit waarom het beeld van ESPN zo slecht is! 

Ik had al gezien dat het om een Mediabox Next gaat die je gebruikt en dat het daar dus af en toe niet om aan te zien is. Ook opnames en terugkijken, daar merk je geen verschil verder hé? En heb je voor mij een aantal wedstrijden waarbij het zo slecht is dat we dit hier even kunnen onderzoeken? Ik hoor graag van je! 

MartijnNuijs!

Level 7
  • 185Posts
  • 0Oplossingen
  • 65Likes

Jeetje wat een bagger antwoord weer zeg. Of je even een paar wedstrijden hebt? Neem neem gewoon eens aan van iemand die hier last van heeft, van mensen die hier last van hebben en ga gewoon meteen onderzoeken zou ik zeggen alsof er een heel CSI team op de zaak moet om met minuscule pincetjes de boel even te inspecteren! Dit is iets dat je zo vaak tegenkomt tegenwoordig helaas, bij anderen, maar dus ook bij Ziggo. Het is ongelooflijk moeilijk om na één bericht van een klant, die overigens over het algemeen goed geld betaald voor in dit/dat geval een dienst die dus niet optimaal functioneert, gewoon meteen eens een paar mensen aan het werk te zetten. Nee er moeten eerst wat bedrijfsmatige riedeltjes opgehoest worden, wat standaard vraagjes gesteld worden die over het algemeen meer frustratie opwekken dan het probleem dat al bestaat. Oh wat verlang ik terug naar de tijd van Pieter Storms met z'n Breekijzer!

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik vermoed iets in je eigen beleving / installatie. 

Ik vind het beeld van ESPN heel acceptabel, en verder zie je hier ook nauwelijks klachten.

 

Dus ziggo moet een enkele klant problemen ondervindt ''gewoon meteen eens een paar mensen aan het werk te zetten.'' ?

MartijnNuijs!

Level 7
  • 185Posts
  • 0Oplossingen
  • 65Likes

Misschien moet u eerst even de strekking van het verhaal begrijpen, ook begrijpen dat niet alleen ik (want daar doelt u kennelijk op), maar hier dus ook anderen dit probleem hebben en nog steeds hebben. Dit kunt u zien als de moeite genomen word de gehele geschiedenis van dit topic erbij te pakken, te zoeken op dergelijke topics met dezelfde probleemstelling etc... Maar wees blij dat u deze problemen niet ervaart, ik had ook niet anders verwacht in uw geval. 

Uitgelicht topic