Het probleem:
Sommige zenders zoals Love Nature en Ziggo Sport (F1) zijn soms alleen in HD ipv 4K beschikbaar, terwijl mijn setup (zie hieronder) dit prima aan zou moeten kunnen. Om weer 4K beeldkwaliteit te krijgen heb ik vooralsnog als enige workaround gevonden om de Next opnieuw op te starten. Daarna zijn de zenders weer in 4K. Dit blijft dan enkele dagen zo, tot ik hem weer moet resetten. Vreemd genoeg blijft kanaal 999 wel in 4K kwaliteit. (inclusief HDR).
Op het moment dat het probleem optreed, en via de tv gids naar een F1 race ga, zie ik hem in HD. Ik heb de races ook opgenomen, maar zie de opname niet terug in de gids. Als ik via het menu "bewaard" de opname opstart, zie ik hem wél in 4K!. Na het opnieuw opstarten van de Next verschijnt de opname ook prompt weer bij het programma in de gids.
Meermaals telefonisch contact gehad met de helpdesk zonder resultaat helaas, dus mij werd verzocht het probleem hier te delen. Ik hoor het graag als iemand weet waar het aan ligt.
Mijn setup:
- Internet & TV Max 600/40 Mbit/s
- Ziggo Box Next laatste firmware versie
- LG 55C8 (4K OLED TV)
- Modem: Ziggo modem (bridge modus)
- Router: Ubiquity dream machine
- Coax + HDMI + netwerk kabels van/naar ziggo apparatuur = allemaal origineel
Instellingen:
- HDMI-Resolutie: automatisch
- Framesnelheid aanpassen: Aan
Wat ik al geprobeerd heb:
- Diagnostiek gedraaid op de Next, geen probleem
- Modem resetten, 30 seconden uit. Geen effect
- Monteur laten komen, kon niks vinden wel nieuwe Next box geplaatst