1
Vraag
2
Reageer en help mee
BoneRipper

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sommige zenders in HD ipv 4K kwaliteit

Het probleem:

Sommige zenders zoals Love Nature en Ziggo Sport (F1) zijn soms alleen in HD ipv 4K beschikbaar, terwijl mijn setup (zie hieronder) dit prima aan zou moeten kunnen. Om weer 4K beeldkwaliteit te krijgen heb ik vooralsnog als enige workaround gevonden om de Next opnieuw op te starten. Daarna zijn de zenders weer in 4K. Dit blijft dan enkele dagen zo, tot ik hem weer moet resetten. Vreemd genoeg blijft kanaal 999 wel in 4K kwaliteit. (inclusief HDR).

 

Op het moment dat het probleem optreed, en via de tv gids naar een F1 race ga, zie ik hem in HD. Ik heb de races ook opgenomen, maar zie de opname niet terug in de gids. Als ik via het menu "bewaard" de opname opstart, zie ik hem wél in 4K!. Na het opnieuw opstarten van de Next verschijnt de opname ook prompt weer bij het programma in de gids.

 

Meermaals telefonisch contact gehad met de helpdesk zonder resultaat helaas, dus mij werd verzocht het probleem hier te delen. Ik hoor het graag als iemand weet waar het aan ligt.

 

Mijn setup:

- Internet & TV Max 600/40 Mbit/s

- Ziggo Box Next laatste firmware versie

- LG 55C8 (4K OLED TV)

- Modem: Ziggo modem (bridge modus)

- Router: Ubiquity dream machine 

- Coax + HDMI + netwerk kabels van/naar ziggo apparatuur = allemaal origineel

 

Instellingen:

- HDMI-Resolutie: automatisch

- Framesnelheid aanpassen: Aan

 

Wat ik al geprobeerd heb:

- Diagnostiek gedraaid op de Next, geen probleem

- Modem resetten, 30 seconden uit. Geen effect

- Monteur laten komen, kon niks vinden wel nieuwe Next box geplaatst

5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Gebruik je een profiel ? Heb je dit ook bij het ''gedeeld'' profiel?

Haal de zender uit je profiel  en zet hem na een herstart van de next er weer in.

Herstarten dmv. van het knopje achterop.

 

Probeer eventueel ook nog een reset naar ''fabrieksinstellingen'', opnames blijven behouden alleen opnieuw inloggen op apps.

BoneRipper
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb inderdaad een profiel. Ben net even naar het gedeeld profiel gewisseld en zowaar is Love Nature weer in 4K. Heb nog niet eens zenders verwijderd of de box opnieuw opgestart. Enkel van profiel gewisseld.

 

De opname van F1 race van Oostenrijk is nog wel steeds in HD, maar die is inmiddels niet meer via de TV gids terug te kijken...

 

Enig idee wat dit betekend? Lijkt me beetje vreemd dat je moet switchen tussen profielen om weer in 4K te kunnen kijken...

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @BoneRipper
Het is al een tijdje geleden, maar hoe staat het er nu voor?

BoneRipper
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hey @Jiri 

 

Helaas is het euvel nog niet verdwenen. Het is nu wel werkbaar met de workaround door even naar het shared profiel te switchen en dan het programma opnieuw te starten. Wel een vreemde work-around... ben benieuwd wat de oorzaak ervan is. (ik ben zelf software engineer, maar kan me niet voorstellen wat het switchen van profiel hiermee te maken heeft)

 

Mocht iemand van de IT meer willen weten, of iets uittesten, ik wil best meehelpen van het testen van een alpha/beta o.i.d. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

software en product testen gaat via het klantpanel

via deze  https://community.ziggo.nl/t5/Producttesten/Ziggo-producttesten-Hoe-werkt-het/td-p/673396 link kun je op geven voor het klantpanel wel zoeken ze momenteel geen nieuwe leden maar dat kan natuurlijk in de toekomst veranderen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic