1
Vraag
2
Reacties
Ron013

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Software Update 4.18

Weet iemand waarom zojuist het topic "Software update 4.18" is weggehaald dat vanochtend gestart werd door joepke-m?
48 Reacties 48
Mano Bakker

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Het probleem zit 'm in de dolby digital 5.1 surround audiostreams. Daar zit meer delay in dat bij het mpeg stereo streampje bij het zelfde kanaal. En bij de NPO HD kanalen is dat weer net iets meer dan bij alle andere HD kanalen. Daarbij de hardware en/of software fout in de Next die het audio nog later onder het video zet, zonder de optie deze naar elkaar toe te trekken maakt het feest compleet. Alle apparatuur die het geluid moet weergeven kan enkel het geluid later zetten, dus zal geen oplossing bieden. Ik heb met een Humax5300c alle hd kanelen opgenomen en bekeken met tsMuxer en daar zal ik dat de NPO HD kanalen de laagste offset hebben voor de dolby digital geluidsstream. Ook op de Humax loopt de NPO HD dolby digital stream te laat. De andere kanalen zijn sync. Kijk ik de opgenomen fragmenten terug op de Humax dat is het dolby digital audio van de NPO HD kanalen nog steeds te laat. En nu komt het... Speel ik deze opnames af met een Eminent 7680 mediaplayer dan blijf alles sync... rara politiepet.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Mano Bakker de conclusie dat de Next het geluid zelf al vertraagd heb ik maanden geleden ook al gemeld. Toch merk ik geen echt probleem tussen de verschillende zenders. Ik denk dat mijn receiver de verschillen netjes recht trekt net als jou player. Mijn TV doet dat blijkbaar ook goed. In de begin tijd toen de Next direct op een hdmi ingang zat was er geen sync issue.
Het lijkt tv of instelling afhankelijk of je last hebt of niet. Het lijkt niet massaal voor te komen anders waren er wel veel meer klachten geweest.
Als jij verschillen in delay kunt zien in de stream dan kan een goede decoder dat ook en maakt het niet uit hoeveel delay ertussen zit. Het wordt toch rechtgetrokken.
Ik verwacht daarom dat een audiodelay schuif niet iedereen van de sync issue afhelpt. Alleen mensen waar altijd het geluid te vroeg komt zoals mensen met een Soundbar die direct op de Next is aangesloten. Dit lijkt ook precies wat er zou kunnen komen. Een deel oplossing
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75179Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
bloemen64 schreef: "Alleen mensen waar altijd het geluid te vroeg komt zoals mensen met een Soundbar die direct op de Next is aangesloten."

Hier een Bose Solo 5 soundbar op de Next met een Toslink, geen sync troubles gezien met Dolby aan, gelukkig.
AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes
En hier altijd serieuze sync-troubles wanneer Dolby is ingeschakeld. Rara hoe heet ie die pet ook alweer?
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Laten we niet verder verzanden in de sync issues zelf hier. Daar zijn tig andere topics over. Volgens de software release in Belgie komt er een delay schuif en zijn allerlei sync issues opgelost. Zoniet dan wordt het later of nooit opgelost.
Dat de delay functie niet op de hdmi uitgang zou werken blijft vreemd. Dat is de optimale verbinding. Er is volgens mij geen tv die een optische ingang heeft om het geluid te ontvangen. Heb je een SB met 1 optische ingang dan kan daar alleen de Next op. Gebruik je de tv ook voor andere zaken dan kan die niet meer optisch naar de SB. Tenzij met hdmi arc maar dan moet je steeds schakelen en een SB hebben met twee of meer ingangen en dat zit niet op de meeste SB's. Ik zie of hdmi of optisch.

Sluit je de Next optisch aan op een receiver dan heeft die receiver vaak een audio delay functie en is die functie op de Next overbodig. Ik snap het daarom nog niet.

Binnenkort meer.
Taropi

Level 4
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hier ook nog steeds problemen met de sync. Ziggo belooft veel maar komt niets na.
met versie 4.17 zou het opgelost zijn, nee dus. Nu wachten op 4.18

Weer contact gehad met Ziggo en ja we weten weten ja we zijn ermee bezig. Wacht al vanaf 1 mei op een oplossing. Maar goed ze hebben weer belooft en in mijn dossier staat dat ik een compensatie krijg als de problemen opgelost worden. En wel vanaf 1 mei.

Tv kijken was nog nooit zo leuk met Ziggo Next .:tired_face:
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Hoi iedereen,

Ik zie in dit topic wat vragen over software-update 4.18. En terechte vragen, want eerder hebben we aangegeven dat het ons doel is om elke 6 weken een nieuwe update uitbrengen. Dus waar blijft software-update 4.18?

Als we een update uitbrengen willen we de mediabox uiteraard verbeteren. De afgelopen weken is software-update 4.18 uitvoerig getest door ons Ziggo Community klantpanel. We hebben veel waardevolle feedback ontvangen van onze testers en op basis van hun bevindingen is er besloten deze software-update niet uit te brengen. Dit betekent dat we nu beginnen met de test van software-update 4.19. Ook daar zullen we onze beslissing om de software-update uit te brengen weer baseren op de bevindingen van testers.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Sander Ziggo bedankt voor de informatie. Geen nieuws waar we op zaten te wachten maar beter dit dan afwachten op iets dat niet meer komt.
RoCa

Level 5
  • 73Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes
En nu maar hopen dat de testfase van 4.19 ook geen 10 weken gaat duren en dan een langzame dood sterft, waarna het circus weer opnieuw met 4.20 gaat beginnen....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic