1
Vraag
2
Reacties
martwoutnl

Level 15
  • 1370Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

Smartcards ouders volledig weg in Mijn Ziggo. Bijna alle kanalen nu E16-4

Beste medewerkers,

Even een bericht namens mijn radeloze ouders. Ze hebben via een actietarief tijdelijk internet erbij gehad. Dit is netjes opgezegd maar hierdoor is een vicieuze cirkel ontstaan die al 1,5 week loopt. Ten eerste viel 1 van de 3 smartcards uit. Hierover heb ik namens ze contact gehad via twitter maar de ene heractivatie na de ander ging niet goed. Eerste collega had de opdracht fout gedaan, 2e corrigeerde dat via een opdracht waarbij CI+ hoofdkaart werd. Echter na deze laatste opdracht vielen afgelopen zondag ineens de andere kaarten ook uit.

Zodoende gebeld.  De medewerker (toen gebeld bij mijn ouders) gaf aan dat ze tv hadden opgezegd. Was niet zo. De heractivering zou 24 uur duren. In de loop van maandag kwam alles wel weer terug inclusief de 3e kaart. Maar wel alleen met het basispakket. De extra tv-pakketten die ze hadden waren weg. De extra pakketten kreeg ik online bij ze niet voor elkaar (bleef hangen bij stap 2) dus weer via twitter nagevraagd. Het antwoord was nog in de reparatie dus geduld.

Echter krijg ik net een telefoontje van ze dat nu weer alle kaarten eruit liggen. Ik weet niet wat er allemaal misgaat maar het gaat grondig mis. Ik wil dus graag via deze weg vragen dat dit nu eens voorgoed wordt opgelost. Mijn ouders worden helemaal gek ervan. Dit zou niet mogen gebeuren!!!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
martwoutnl
Topicstarter
Level 15
  • 1370Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

Nieuwe update. Het lijkt erop dat de laatste stap ook is gezet. De 3e kaart werkt ook weer en de extra pakketten zijn ook terug. Zowel Film1 Premiere, ESPN 2 en Ziggo Sports doen het weer. En ook Mezzo. @Lycke kan je in het systeem zien of het herstel dus is afgerond? Als ik inlog bij Mijn Ziggo dan zie ik de pakketten daar nog niet en 3e kaart ook niet. Maar wellicht loopt die info wat achter.

En als je kan bevestigen dat het herstel erdoorheen is, wil ik namens mijn ouders een formeel verzoek indienen voor compensatie van de periode. Vanaf 26-9 1 kaart offline en vanaf 2-10 dus op 1 dag na alle kaarten alleen NPO, Belg, Discovery/NGC en BBC open. Het lijkt me dat het niet betalen in die periode van zenders die ze niet konden zien wel het minste is. Kan ik dit verzoek namens ze zo doen?

Bekijk in context

19 Reacties 19
martwoutnl
Topicstarter
Level 15
  • 1370Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

Hopelijk kan er spoedig een Ziggo-mod meekijken wat er misgaat. Misschien @Lycke of een andere collega. Ik heb de kaartnummers achter de hand indien nodig.

IK ga niet weer bij ze naar Ziggo bellen of via twitter want dat is tot op heden niet echt succesvol geweest op de laatste heractivatie na. Edit: Toch maar even via twitter ook contact gezocht. Linksom of rechtsom moet dit worden opgelost.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

een moderator komt vanzelf langs het topic meestal duurt dat 2 a 3 werkdagen door drukte kan het langer duren,

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@martwoutnl Zet de postcode en huisnummer van je ouders achter je eigen, tussen haakjes, met daarachter de cardnummers, dan kan er gelijk dieper gekeken worden.

 

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar dit probleem te kijken.

martwoutnl
Topicstarter
Level 15
  • 1370Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

Even een update. Omdat het zo lang duurde gisteren, heb ik bij mijn ouders Ziggo gebeld. De medewerker zag meerdere dingen gebeuren en kwam er niet uit. Na lang in de wacht heeft hij samen met de technische dienst nu een herstelactie ingezet. Maar dit ging wel 3-4 dagen duren. Zowel mijn vader als ik hebben wel aangegeven not amused te zijn dat het nog zo lang moet duren. Dus het is nu verder wachten op deze actie. Maar als alles weer werkt, gaan we wel compensatie eisen. Elk produkt die we niet konden zien, moet worden verrekend.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @martwoutnl, ik schrik van het bericht over je ouders! Het is natuurlijk helemaal niet de bedoeling dat het zo gaat. Fijn dat mijn collega het opgepakt heeft en dat het hersteld wordt. Mocht je willen dat ik nog even met je meekijk dan wil ik je vragen om de postcode en huisnummer van je ouders achter die van jou te zetten in het Ziggo Community profiel. We kunnen wanneer dit is opgelost, zeker kijken naar een passende vergoeding. 

martwoutnl
Topicstarter
Level 15
  • 1370Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

@LotteIk heb het in mijn profiel gezet. Het staat tussen de haakjes.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@martwoudnl Super! Ik heb even gekeken en we zijn ermee bezig om alles weer actief te zetten. Ik verwacht dat dit vrij snel gaat. We kunnen, na de tijd hier kijken naar een vergoeding. 

martwoutnl
Topicstarter
Level 15
  • 1370Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

@LotteEven een tussenstand. Gisteravond zag 1 smartcard die ik niet kon plaatsen. Net even weer ingelogd en nu was de smartcard van de tv beneden ook weer in de lijst (teller op 2). Net even mijn moeder gebeld en die bevestigde dat ze weer beeld had op RTL4 en SBS6. Nog 2 smartcards en de extra tv-pakketten te gaan (Film1, Movies en Series XL, ESPN en Ziggo Sports). In ieder geval worden er stapjes gezet.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @martwoutnl
Fijn om te lezen dat er in ieder geval weer wat kleine stapjes gezet worden in de goede richting. Helaas gaat de rest niet zo snel als gehoopt, maar weet dat we er druk mee bezig zijn om het opgelost te krijgen. 

martwoutnl
Topicstarter
Level 15
  • 1370Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

Hallo @Jiri en @Lotte . Ik heb net weer bij mijn ouders gecontroleerd maar nog steeds maar 1 van de 3 smartcards terug (weliswaar nog zonder aanvullende pakketten). Ik snap niet waarom dit zo lang moet duren.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik snap je vraag heel goed, zo ingewikkeld is het helemaal niet om smartcards actief te zetten. Helaas is het bij 2 van de 3 smartcards vooreerst vastgelopen. Het herstel daarvan duurt helaas wel wat langer. Hierdoor zijn ook enkel nog de standaards zenders actief. Ik moet nog even een beriep doen op jullie geduld. 

martwoutnl
Topicstarter
Level 15
  • 1370Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

Bedankt voor het bericht @Rikst . Is er al een idee hoe lang het nu nog gaat duren? Is dat enkele dagen erbij of een week?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

De "regel" waar het herstel vastliep, is nu opgelost. Ik verwacht dat de kaarten binnen 2 dagen weer actief staan :-). 

martwoutnl
Topicstarter
Level 15
  • 1370Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

@LyckeBedankt voor de update. En hoe zit het met de extra tv-pakketten die ze hadden lopen. Ze hadden Movies & Series XL, Film1/Ziggo sports totaal en ESPN Compleet. Die pakketten zijn ook weg.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Yes, het terugzetten van deze pakketten staat in dezelfde herstelactie :-). 

martwoutnl
Topicstarter
Level 15
  • 1370Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

Bedankt. Inmiddels is er weer 1 smartcard bij (terug in het overzicht Mijn Ziggo). Nog 1 smartcard en de extra pakketten te gaan. Het is geen overtoom maar stap voor stap loopt het nu door.

martwoutnl
Topicstarter
Level 15
  • 1370Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

Nieuwe update. Het lijkt erop dat de laatste stap ook is gezet. De 3e kaart werkt ook weer en de extra pakketten zijn ook terug. Zowel Film1 Premiere, ESPN 2 en Ziggo Sports doen het weer. En ook Mezzo. @Lycke kan je in het systeem zien of het herstel dus is afgerond? Als ik inlog bij Mijn Ziggo dan zie ik de pakketten daar nog niet en 3e kaart ook niet. Maar wellicht loopt die info wat achter.

En als je kan bevestigen dat het herstel erdoorheen is, wil ik namens mijn ouders een formeel verzoek indienen voor compensatie van de periode. Vanaf 26-9 1 kaart offline en vanaf 2-10 dus op 1 dag na alle kaarten alleen NPO, Belg, Discovery/NGC en BBC open. Het lijkt me dat het niet betalen in die periode van zenders die ze niet konden zien wel het minste is. Kan ik dit verzoek namens ze zo doen?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Super! Ik zie de taak inderdaad als voltooid en de 3 kaarten + de pakketten weer actief staan. MijnZiggo kan soms een paar dagen duren voor alles weer goed staat. 

Uiteraard is hier een vergoeding op zijn plaats. Zoals je zegt; het is niet logisch om te betalen voor een periode waar ze niet gebruik van hebben kunnen maken. 

Nu moet ik zeggen dat het systeem als het goed is sowieso die periode niet in rekening brengt, omdat de diensten ook daadwerkelijk niet actief stonden in het systeem. Dus ik verwacht dat deze periode er sowieso wordt afgetrokken. Maar ik ga ook gewoon een handmatige vergoeding aanmaken voor die periode. Zo valt de vergoeding uit. Het is immers meer dan alleen het missen van de periode, het is ook de onrust, onzekerheid en het werk (in dit geval van jou 😉 ) wat er bij komt. 

De vergoeding vanuit mij komt op 52,08 euro.  Ik hoop dat zo alles voor jullie op de goede manier afgerond is :-). 

martwoutnl
Topicstarter
Level 15
  • 1370Posts
  • 5Oplossingen
  • 550Likes

Dank. Ik geef dit aan ze door.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic