1
Vraag
2
Reacties
Jvdb40

Level 4
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Smartcard wordt gedeactiveerd

Beste Forumleden.

Bij het nemen van een ander abonnement, heb ik veel gedoe gehad.

Omdat in het pakket een Next mini zat, werden er smartcards gedeactiveerd.

Nu is dat allemaal opgelost.

1 van mijn smartcards, zit in mijn Humax 5200 en deze is eigendom.

De Humax houd ik er bij, als reserve, als de mini b.v in storing gaat.

Om het deactiveren van de smartcard in de Humax, te voorkomen, dacht ik, dat het genoeg zou zijn, als ik de Humax , telkens bij het begin van een nieuwe maand, even poosje zou gebruiken.

Nu blijkt , dat na een maand niet gebruikt te hebben, ik b.v op kanaal 14 de melding krijg, dat ik geen abonnement heb, of dat ik de smartcard moet activeren.

Ik heb de Humax weer aan de praat gekregen, door de Humax op NPO 1 te zetten.

Na een kwartiertje, werkte  kanaal 14 en overige zenders weer.

Nu de vraag: is dit gebruikelijk?

En zo ja, om de hoeveel tijd, moet je de Humax even gebruiken?

Bedankt alvast , voor eventuele reactie.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70501Posts
  • 4904Oplossingen
  • 19937Likes

Na 14 dagen, meen ik begrepen te hebben, valt de verbinding met de smartcard weg, dat is altijd zo geweest met smartcards in oud-Ziggo gebied is mijn ervaring.

Je kunt de smartcard weer activeren door de zenders op te halen in Mijn Ziggo => Producten => Televisie - mogelijk naar beneden scrollen tot onder Je digitale ontvangers en smartcards en dan achter de smartcard op Instellingen te klikken en Opnieuw ophalen.

Bekijk in context

amvih

Level 9
  • 345Posts
  • 8Oplossingen
  • 168Likes

Volgens mij langer als 14 dagen, ik dacht een maand ongeveer.

Hoe anders met vakanties langer dan 14 dagen, wij zijn in de zomer altijd 4 weken weg en ik heb nog nooit de card hoeven heractiveren. Veel mensen zijn ook 3 weken op vakantie, na 14 dagen al deactiveren zou dan voor veel problemen zorgen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70501Posts
  • 4904Oplossingen
  • 19937Likes

Na 14 dagen, meen ik begrepen te hebben, valt de verbinding met de smartcard weg, dat is altijd zo geweest met smartcards in oud-Ziggo gebied is mijn ervaring.

Je kunt de smartcard weer activeren door de zenders op te halen in Mijn Ziggo => Producten => Televisie - mogelijk naar beneden scrollen tot onder Je digitale ontvangers en smartcards en dan achter de smartcard op Instellingen te klikken en Opnieuw ophalen.

Jvdb40
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Bedankt Bert,

Wat is de achterliggende gedachte van Ziggo?

Ik vind het vreemd, dat ik mijn eigen Humax en mijn eigen smartcard, om de 14 dagen moet opstarten, om hem paraat te houden.

Maar goed, als het niet anders kan, dan heb ik geen keus.

nogmaals bedankt voor het reageren

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70501Posts
  • 4904Oplossingen
  • 19937Likes

"Wat is de achterliggende gedachte van Ziggo?"

Ik ben niet zeker, maar het lijkt erop dar er met regelmaat een abonnements controle en activatie moet blijven plaatsvinden, niet meer actief in 14 dagen, dan valt een smartcard uit het active abonnement.

amvih

Level 9
  • 345Posts
  • 8Oplossingen
  • 168Likes

Volgens mij langer als 14 dagen, ik dacht een maand ongeveer.

Hoe anders met vakanties langer dan 14 dagen, wij zijn in de zomer altijd 4 weken weg en ik heb nog nooit de card hoeven heractiveren. Veel mensen zijn ook 3 weken op vakantie, na 14 dagen al deactiveren zou dan voor veel problemen zorgen.

Jvdb40
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Bedankt voor alle antwoorden.

Ik ga het verder uitproberen.

Het probleem is opgelost.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic