Vraag
Reacties
Oplossing
ohohrobinho
Level 1

Smartcard verloren en alleen tegen betaling een nieuwe :rage:

Zojuist heb ik gebeld met de klantenservice en ik ben een beetje teleurgesteld, maar voornamelijk geërgerd door het nieuws wat ik heb gekregen.

Een aantal jaar geleden ben ik overgestapt van een Humax Decoder naar de Mediabox XL (toen heette het nog gewoon de Horizon Box) en in die tijd was het nog zo dat apparatuur eigendom klant was, dus ik mocht mijn Humax decoder met smartcard behouden. Nu gebruik ik al enige tijd de Horizon Box zuiver nog maar voor Live-TV kijken en niets anders en wil ik eigenlijk de gewoon de Mediabox XL weg hebben. Ik heb een hele mooie smart TV waar ik een CI+ module met een smartcard in kan stoppen.

Mijn vader is recentelijk overgestapt naar een andere provider en ik mag zijn CI+ module hebben. Echter, ik heb de smartcard destijds uit de decoder gehaald en later kwijt geraakt. Nu leg ik deze situatie uit aan de klantenservice medewerker en verzoek of ik een vervangende Smartcard kan ontvangen. Toen kreeg ik te horen dat dit alleen maar kan als per maand 2 euro wil lappen. Daar zit ik dus niet op te wachten.

Ik heb in mijn MijnZiggo account nog heel mooi een smartcard staan die actief is waar ik geen rooie cent extra voor betaal. Als ik deze als verloren op geef moet ik daar toch gewoon een nieuwe voor kunnen ontvangen? Nu geef ik toe dat het niet mijn slimste actie is geweest om de kaart kwijt te raken, maar kom op....

Ik denk dat ik de Klantenservice maar omdoop tot "klanten contact punt". Service verlenen doen ze namelijk niet. Mijn gesprek bevestigt namelijk dat ze alleen maar handleidingen en procedures kunnen oplezen...

Ik noteer het topic als vraag, maar eigenlijk is het een vraag en een gesprek.
Vraag: Kan ik echt niet gewoon een nieuwe smartcard krijgen?
Gesprek: Wat vinden mijn Community genoten van het feit dat de Smartcard niet gewoon vervangen wordt?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
22 Reacties 22
youriy
Level 17
Mark Ziggo wrote:
Dus reactie was niet nodig tenzij GDen er niet uit zou komen samen met Teun.

Blijkbaar geen reactie nodig als de klantenservice ten onrechte een smartcard niet wil heractiveren.
Ondersteunt mijn stelling.
0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
youriy wrote:
Blijkbaar geen reactie nodig als de klantenservice ten onrechte een smartcard niet wil heractiveren.
Ondersteunt mijn stelling.
Onjuist, in de notitie in onze administratie las ik namelijk dat mijn collega de conclusie heeft getrokken dat de CI+ module defect zou zijn (waarvan de garantie verlopen is). Onjuiste conclusie van mijn collega, doch hulp werd al geboden door Teun.
0 Kudos
GDen
Level 1
Dat begrijp ik dan niet want ik had hem verteld dat met een andere kaart de module gewoon werkte. Niet iedereen trekt juiste conclusie, goed dat er een forum is en je geholpen kan worden!
0 Kudos