Vraag
Reacties
Oplossing
ohohrobinho
Level 1

Smartcard verloren en alleen tegen betaling een nieuwe :rage:

Zojuist heb ik gebeld met de klantenservice en ik ben een beetje teleurgesteld, maar voornamelijk geërgerd door het nieuws wat ik heb gekregen.

Een aantal jaar geleden ben ik overgestapt van een Humax Decoder naar de Mediabox XL (toen heette het nog gewoon de Horizon Box) en in die tijd was het nog zo dat apparatuur eigendom klant was, dus ik mocht mijn Humax decoder met smartcard behouden. Nu gebruik ik al enige tijd de Horizon Box zuiver nog maar voor Live-TV kijken en niets anders en wil ik eigenlijk de gewoon de Mediabox XL weg hebben. Ik heb een hele mooie smart TV waar ik een CI+ module met een smartcard in kan stoppen.

Mijn vader is recentelijk overgestapt naar een andere provider en ik mag zijn CI+ module hebben. Echter, ik heb de smartcard destijds uit de decoder gehaald en later kwijt geraakt. Nu leg ik deze situatie uit aan de klantenservice medewerker en verzoek of ik een vervangende Smartcard kan ontvangen. Toen kreeg ik te horen dat dit alleen maar kan als per maand 2 euro wil lappen. Daar zit ik dus niet op te wachten.

Ik heb in mijn MijnZiggo account nog heel mooi een smartcard staan die actief is waar ik geen rooie cent extra voor betaal. Als ik deze als verloren op geef moet ik daar toch gewoon een nieuwe voor kunnen ontvangen? Nu geef ik toe dat het niet mijn slimste actie is geweest om de kaart kwijt te raken, maar kom op....

Ik denk dat ik de Klantenservice maar omdoop tot "klanten contact punt". Service verlenen doen ze namelijk niet. Mijn gesprek bevestigt namelijk dat ze alleen maar handleidingen en procedures kunnen oplezen...

Ik noteer het topic als vraag, maar eigenlijk is het een vraag en een gesprek.
Vraag: Kan ik echt niet gewoon een nieuwe smartcard krijgen?
Gesprek: Wat vinden mijn Community genoten van het feit dat de Smartcard niet gewoon vervangen wordt?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronihd
Level 18
ohohrobinho

In 2013 ? zijn Ziggo en UPC gefuseerd en zijn onder de naam van Ziggo verder gegaan , alleen bedrijfsmatig is het oude Ziggo puur UPC geworden ( overgenomen ) met het UPC beleid met een sausje Ziggo eroverheen.

Toen is ook het beleid naar de klanten toe volledig veranderd en zijn er nieuwe regels gekomen of aangepast.
Idd je kan geen losse smartcard meer krijgen en alleen nog huren met een CI+ module die interactief geschikt is ( de 1e modules versie 1.0 , 1.1 en 1.2 zijn dat niet en vanaf 1.3 wel )
Er is wel een overgangs periode geweest maar die is ook al klaar.

Dus huren is de enige mogelijkheid !

Als voorbeeld wat er ook nog voor ellende plaatsvind en wat ik 5 jaar na de fusie vooral technisch niet begrijp is dit.
Je woont in voormalig Ziggo gebied vooral het oude Casema gebied en je hebt 4 smartcards op naam en een horizon allemaal werkend in Humax decoders en bestaande CI + modules.
En dan ga je verhuizen ( ik dus ) naar een voormalig UPC gebied ( Haarlem ) en dan blijkt dat je de modules en de 4 kaarten daar niet kan gebruiken !! en je moet dan minimaal 2 nieuwe smartcards met modules gaan huren........de horizon blijft wel bruikbaar.
Dus tja...........

Bekijk in context

0 Kudos
22 Reacties 22
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo ohohrobinho,
Na de fusie worden alléén defecte kaarten nog gratis vervangen en geldt verder alléén nog het huurmodel, dus je kunt inderdaad een extra CI+module inclusief smartcard huren voor 2 euro per maand.
Je kunt ook je pakket aanpassen waarbij je standaard een CI+module ontvangt en dan moet de horizonbox retour.
0 Kudos
Jan F.
Level 20
***Edit***
0 Kudos
Ronihd
Level 18
ohohrobinho

In 2013 ? zijn Ziggo en UPC gefuseerd en zijn onder de naam van Ziggo verder gegaan , alleen bedrijfsmatig is het oude Ziggo puur UPC geworden ( overgenomen ) met het UPC beleid met een sausje Ziggo eroverheen.

Toen is ook het beleid naar de klanten toe volledig veranderd en zijn er nieuwe regels gekomen of aangepast.
Idd je kan geen losse smartcard meer krijgen en alleen nog huren met een CI+ module die interactief geschikt is ( de 1e modules versie 1.0 , 1.1 en 1.2 zijn dat niet en vanaf 1.3 wel )
Er is wel een overgangs periode geweest maar die is ook al klaar.

Dus huren is de enige mogelijkheid !

Als voorbeeld wat er ook nog voor ellende plaatsvind en wat ik 5 jaar na de fusie vooral technisch niet begrijp is dit.
Je woont in voormalig Ziggo gebied vooral het oude Casema gebied en je hebt 4 smartcards op naam en een horizon allemaal werkend in Humax decoders en bestaande CI + modules.
En dan ga je verhuizen ( ik dus ) naar een voormalig UPC gebied ( Haarlem ) en dan blijkt dat je de modules en de 4 kaarten daar niet kan gebruiken !! en je moet dan minimaal 2 nieuwe smartcards met modules gaan huren........de horizon blijft wel bruikbaar.
Dus tja...........
0 Kudos
Teun
Level 17
Welk abonnementsnaam heb je nu?? nog de oude bv alles in 1 basis of al de nieuwe benaming??

Teun
0 Kudos
Nick999
Level 17
Volgens mij werd de apparatuur die je cadeau kreeg (en dus ook de smartcard die daarbij hoorde) sowieso nooit gratis vervangen tenzij het binnen de garantie was.
Als de Cisco 8685 DVR die je gratis kreeg bij een abbo, na anderhalf jaar defect raakte, moest je ook gewoon een nieuwe kopen.
Dat is nou eenmaal het verschil tussen gehuurd en eigendom.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Ik heb onlangs via de chat begrepen dat uitsluitend een fysiek aanwezige defecte smartcard omgeruild wordt voor een nieuwe. Nick999
Ik heb alleen maar gekregen smartcards van Ziggo.
0 Kudos
Nick999
Level 17
Dat klopt Be rt
In overige gevallen kon je wel een nieuwe smartcard kopen (ik meen iets van 14,95).
Das war einmal helaas:sunglasses:
Ik heb hier ook nog redelijk wat gloednieuwe kaarten liggen die ik destijds zelf heb ingekocht voor mijn werk. Kan er niets meer mee behalve een (smart)kaartenhuis maken. :grin:
Verwijderd account
Niet van toepassing
Het zou ook wel makkelijk zijn om je smartcard als gestolen op te geven, kan je de nieuwe eventueel nog weggeven aan een kennis, ik heb er eentje gekregen van een vriend en aangezien de (geactiveerde) card niet adres gebonden is werkt dit prima (als extra card)
0 Kudos
GDen
Level 1
Ook vandaag gebeld ivm E melding. Oude Casema card wordt niet vervangen, de Libery Global maffia wil je een abonnement met CI+ module aansmeren. Maar alleen de Smartcard werkt niet meer of willen ze met dit leuke verdienmodel niet activeren. Koppelverkoop en volgens mij is dat niet toegestaan. Onthoud goed het heet Ziggo maar het is de ellende van UPC die met je kabel je huis is binnengekomen. En ja idd Ik ben kwaad.....
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
GDen Staat de oude kaart in je Mijn Ziggo?
Zo ja, dan kun je hem zelf daar activeren.
Zo nee, dan ben ik bang dat dit niet meer mogelijk is.
0 Kudos
GDen
Level 1
Dank voor de suggestie. Kaart was een tijdje niet gebruikt. Staat idd in mijn ziggo maar het activeren daar vanuit werkte niet.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Zat de kaart in de Mediabox of CI+ toen je hem activeerde met het apparaat aan?
Daarna kan het 15 minuten duren voor de Ziggo servers een verbinding hebben gemaakt met de smartcard, het is even wachten, maar misschien met goed resultaat.
0 Kudos
GDen
Level 1
Ja heb ik gedaan, zonder resultaat. Wel 1,2 en 3 kanaal 999 en Ziggo sport kanaal. Ook on demand is te benaderen. Alleen gecodeerde zenders niet.
0 Kudos
Teun
Level 17
GDen

wil je mij even een pm sturen?

Teun.
GDen
Level 1
De smartcard is weer tot leven gekomen. Dank voor de hulp en inzet!
youriy
Level 17
GDen wrote:
Dank voor de suggestie. Kaart was een tijdje niet gebruikt. Staat idd in mijn ziggo maar het activeren daar vanuit werkte niet.

Dan zou ziggo 'm gewoon moeten heractiveren. Leuk dat dat nu via een omweg is gelukt. Zou niet moeten hoeven.
Maar ook geen reactie van ziggo hier. Het wordt een steeds onaangenamer bedrijf.
0 Kudos
Teun
Level 17
Hallo youriy.

Niet helemaal met je eens. Neem van mij aan dat iedereen zijn best doet! Alleen soms duurt het wat langer als dat men wil. Maar we willen ook alles steeds sneller en soms lukt dat dus helaas niet.:wink:

Teun.
0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
youriy wrote:
Maar ook geen reactie van ziggo hier. Het wordt een steeds onaangenamer bedrijf.
Teun was mij in dit geval al voor, ik weet dat hij ook de mogelijkheid heeft om smartcards te herstellen zoals wij dat intern ook doen. Dus reactie was niet nodig tenzij GDen er niet uit zou komen samen met Teun.
youriy
Level 17
GDen wrote:
Ook vandaag gebeld ivm E melding. Oude Casema card wordt niet vervangen, de Libery Global maffia wil je een abonnement met CI+ module aansmeren. Maar alleen de Smartcard werkt niet meer of willen ze met dit leuke verdienmodel niet activeren.

Ik ga van deze info uit Teun, ziggo wilde deze kaart dus niet reactiveren, tenminste zo begrijp ik het.
Heeft niet te maken met iets sneller willen.

Maar zeer vriendelijk van jou dat jij het heb opgelost.