1
Vraag
2
Reacties
Thijman

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Smartcard op ander adres te gebruiken ?

Beste community,

Ik heb een Ziggo-abonnement met een mediabox Next. Daarnaast hebben mijn zoons op hun kamer een Humaxkastje met smartcard en gebruik ik zelf op de slaapkamer nog een CI-module met smartcard.mikmheb dus drie actieve smartcards. Nu is een van mijn zoons tijdelijk verhuisd naar Amsterdam (ik woon in Hoorn) en heeft zijn Humax met smartcard meegenomen, maar hij krijgt alleen de zenders 1, 2, 3 en 14 te zien. De smartcard is gewoon actief. Kun je uberhaupt een Humax met actieve smartcard meenemen naar een ander adres ? Gr. Eric

38 Reacties 38
Thijman
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

13229B6C-2B2D-4C1E-85BC-3B34CB0E2083.jpeg

Thijman
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

En als ik op Instellingen klik kan ik alleen de zenders opnieuw ophalen en de pincode resetten, maar daar zie ik ook nog steeds niet het smartcardnummer. Hoe weet ik dus welke ik moet kiezen. Heel apart.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Hoorn is fZiggo gebied, de Humax gebruikt aldaar en smartcard zijn alleen voor irdeto codering geschikt. Een Nagravision smartcard (voor fUPC/Amsterdam) zal niet gaan werken in de Hoornse Humax. De Humax en irdeto smartcards hebben het gedaan in Hoorn en zullen dat nog steeds doen. De Humax kan in Amsterdam wel gewoon de ongecodeerde kanalen laten zien en gebruik daarvoor netwerk ID (0)4444 bij het zoeken van de kanalen.

 

Voor alle drie de smartcard geabonneerde kanalen ophalen en pincode resetten kan altijd gedaan worden. M.a.w. als je het serienummer niet ziet doe het dan gewoon voor alle drie. Kanalen ophalen op de smartcard klopt eigenlijk niet, je haalt alleen maar je actuele abonnement gegevens op voor welke kanalen gedecodeerd mogen worden.

 

Een alternatief als tijdelijk kan ook de nieuwste Chromecast met GoogleTV en en Ziggo Go gebruikt worden. Voorwaarde is dan dat van de aansluiting en een redelijk Internet verbinding van Ziggo gebruikt wordt gemaakt.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

@Thijman  schreef:

En als ik op Instellingen klik kan ik alleen de zenders opnieuw ophalen en de pincode resetten, maar daar zie ik ook nog steeds niet het smartcardnummer. Hoe weet ik dus welke ik moet kiezen. Heel apart.


Is het nog gelukt?

Thijman
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Youriy, helaas niet. Sterker nog; op netwerk-ID 4444 krijgt hij ook helemaal geen zenders. Maar wellicht dat dat met de frequentie te maken heeft ? Welke frequentie moet je instellen voor netwerk 4444 ? Het probleem is dat ik op afstand zit en niet makkelijk bij hem langs kan. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Thijman  schreef:

Hallo Youriy, helaas niet. Sterker nog; op netwerk-ID 4444 krijgt hij ook helemaal geen zenders. Maar wellicht dat dat met de frequentie te maken heeft ?

TV installeren | Klantenservice | Ziggo

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Als er met de juiste installatieparameters geen zenders worden gevonden is er geen (goed) signaal.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Gezien het eerste bericht is dat niet het geval ( wel ontvangst 1,2,3,14 )

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Probeer de volgende mogelijkheden om de lijst met ongecodeerde kanalen in te lezen: 

 

Standaard :

Frequentie: 474.00(0)
Modulatie: QAM64
Symbol Rate: 6875
Netwerk-ID: 4444

 

Werd/Wordt in voormalig UPC gebied gebruikt

Frequentie: 164.00(0)
Modulatie: QAM64
Symbool Rate: 6900 of 6875

Netwerk-ID: 4444

Thijman
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ga ik proberen ! Dankjewel ! 

Thijman
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Karel, mijn zoon heeft dit geprobeerd, maar is niet gelukt. Enig idee waar het dan aan zou kunnen liggen ?

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Wellicht is het dan op dat adres geen Ziggo aansluiting.

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Als er wel coaxkabel ligt maar geen Ziggo is er misschien sprake van Caiway? Daar is trouwens voor het basispakket geen smartcard nodig. 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Misschien heeft ziggo het signaal eraf gehaald. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Thijman, ik heb het topic even snel doorgelezen en er zijn een aantal dingen waar het fout kan gaan. Zoals al is aangegeven moet je zoon zonder smartcard gewoon tv kunnen kijken met de juiste instellingen. Een vereiste is wel dat er een Ziggo pakket aanwezig is op het adres van je zoon. Wil je het adres van je zoon toevoegen aan je Ziggo Community profiel? Dan kan ik meekijken of er signaal binnenkomt. 

Thijman
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Lotte, heb ik in mijn profiel onder persoonlijke opmerkingen gezet.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Thijman Dankjewel! Ik heb even gekeken en hij moet los van de smartcard tv kunnen kijken na het instellen van de tv: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/zenders-zoeken#/ik-wil-kijken-zonder-kastje/digi... Zijn TV moet dit wel ondersteunen. 

Thijman
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hij heeft mijn oude TV die ik heb gebruikt met een CI-module. Die CI-module gebruik ik nu in mijn slaapkamer-TV en mijn zoon heeft dus zijn Humax-kastje meegenomen met zijn smartcard. De TV zou het mijns inziens wel aan moeten kunnen.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Thijman De CI+ module/ Humax gaat helaas niet werken op dit adres. Het moet wel lukken wanneer hij de coax kabel direct op de tv aansluit en hem op de juiste manier instelt. Heeft je zoon dat al getest? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic