1
Vraag
2
Reacties
Thijman

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Smartcard op ander adres te gebruiken ?

Beste community,

Ik heb een Ziggo-abonnement met een mediabox Next. Daarnaast hebben mijn zoons op hun kamer een Humaxkastje met smartcard en gebruik ik zelf op de slaapkamer nog een CI-module met smartcard.mikmheb dus drie actieve smartcards. Nu is een van mijn zoons tijdelijk verhuisd naar Amsterdam (ik woon in Hoorn) en heeft zijn Humax met smartcard meegenomen, maar hij krijgt alleen de zenders 1, 2, 3 en 14 te zien. De smartcard is gewoon actief. Kun je uberhaupt een Humax met actieve smartcard meenemen naar een ander adres ? Gr. Eric

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Hoorn is fZiggo gebied, de Humax gebruikt aldaar en smartcard zijn alleen voor irdeto codering geschikt. Een Nagravision smartcard (voor fUPC/Amsterdam) zal niet gaan werken in de Hoornse Humax. De Humax en irdeto smartcards hebben het gedaan in Hoorn en zullen dat nog steeds doen. De Humax kan in Amsterdam wel gewoon de ongecodeerde kanalen laten zien en gebruik daarvoor netwerk ID (0)4444 bij het zoeken van de kanalen.

 

Voor alle drie de smartcard geabonneerde kanalen ophalen en pincode resetten kan altijd gedaan worden. M.a.w. als je het serienummer niet ziet doe het dan gewoon voor alle drie. Kanalen ophalen op de smartcard klopt eigenlijk niet, je haalt alleen maar je actuele abonnement gegevens op voor welke kanalen gedecodeerd mogen worden.

 

Een alternatief als tijdelijk kan ook de nieuwste Chromecast met GoogleTV en en Ziggo Go gebruikt worden. Voorwaarde is dan dat van de aansluiting en een redelijk Internet verbinding van Ziggo gebruikt wordt gemaakt.

Bekijk in context

38 Reacties 38
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat gaat niet werken, ziggo producten werken in principe alleen op je eigen adres.

Gebruik netwerk id 4444 dan zijn alle vrije zenders te ontvangen en is de smartcard niet nodig.

 

Een smartcard kan wel eens werken in de zelfde regio, maar dat is niet volgens de gebruiksvoorwaarden.

 

 

 

https://cdn.vodafoneziggo.nl/content/dam/ziggo/products/prijswijzigingen/prijswijziging21/05042022%2...

 

Artikel 8

4. De Klant mag de Apparatuur niet met (beperkte)
rechten bezwaren, vervreemden, verhuren, of
anderszins aan derden ter beschikking stellen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Amsterdam is voormalig UPC-gebied en gebruikt Nagravision, Hoorn is voormalig Ziggo-gebied en gebruikt Irdeto.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Gewoon proberen en dan weet je het.

 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Wat hij wel kan proberen is voorlopig in de Humax opnieuw kanalen zoeken maar dan met netwerk ID (0)4444 ipv van (0)5555 op 474.000 MHz. Dan krijgt hij alle FTC (Free to Cable) kanalen, ook de NL’se commerciële kanalen maar dan niet in HD maar slechts in SD. Daar is de smartcard namelijk niet voor nodig.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Dit werkt , dus er was al iets mis met de smartcard of hij zit niet goed in de kaartlezer.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

@tobiastheebe  schreef:

Amsterdam is voormalig UPC-gebied en gebruikt Nagravision, Hoorn is voormalig Ziggo-gebied en gebruikt Irdeto.


Dat is al 7,5 jaar niet meer zo.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

@youriy Hoe bedoel je dat precies? In beide gebieden worden nog altijd verschillende CAM's + smartcards toegestuurd.

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Wat is al 7,5 jaar niet zo?

Thijman
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo youriy, dank voor je reactie. Begrijp ik nu dat het volgens jouw wel moet werken ? De smartcard is actief volgens Ziggo. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Het gaat niet werken, je smartcard werkt alleen op je eigen adres.

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik heb nog nooit mee gemaakt dat een smartcard maar op 1 adres werkt. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@wewanl Zoals ik in een eerdere reactie al meldde.

 

''Dat gaat niet werken, ziggo producten werken in principe alleen op je eigen adres.

Gebruik netwerk id 4444 dan zijn alle vrije zenders te ontvangen en is de smartcard niet nodig.

 

Een smartcard kan wel eens werken in de zelfde regio, maar dat is niet volgens de gebruiksvoorwaarden.''

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

@Thijman Je kan met je topic ook het risico lopen dat Ziggo een van je drie smartcards kan gaan blokkeren. Tenslotte lezen de Ziggo moderators hier ook mee. 

Thijman
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor je reactie, Jocola. Daar heb je een punt en goed dat je het aangeeft. Zou in dit geval wel erg triest zijn. Ik heb gewoon voor de smartcard betaald en deze werd gebruikt door mijn zoon bij mij thuis. Nu kan hij voor een tijdelijke periode in een appartement van iemand zitten dus dacht ik dat hij gewoon de Humax met smartcard tijdelijk kon meenemen. Maar het lijkt er dus op dat dit niet kan.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Wat voor melding komt er als je bv rtl4 kiest?

Zo herstel je de smartcard:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/doet-het-niet/smartcard-bijwerken#/tv-standard/n...

Thijman
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

E100-4. Ziggo had de zenders weer klaargezet, maar deze melding blijft en alleen 1,2,3 en 14 doen het.

Thijman
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het grappige is dat als ik inlog in Mijn Ziggo en bij producten TV Standaard kies, ik de drie smartcards zie staan, maar daar staan GEEN smartcardnummers bij. Ziggo ziet de nummers wel, maar ik niet. En ze zijn alle drie actief. Ziggo weet zelf ook niet hoe dat kan. 

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

@Thijman  gewoon even op meer info  en details klikken voor de card en serie nummers …ik heb er zelf nog 2 maar gebruik ze niet meer (Heb nu 2 Next Mini) 

D15F634B-7322-4092-8D71-283D732BC835.png

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Plaats eens een screenshot dan?

Ik zie bij mij drie smartcardnummers.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic