1
Vraag
2
Reacties
W.Paternotte

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Smartcard-onduidelijkheid

Mijn ouders hebben al jaren een Humax iHDR-5200C HD-recorder die ook functioneert als STB.

Verder hebben zij een Samsung 32F6400 TV en een Philips Home Theater System (radio/DVD/versterker). (Deze laatste vertoont nu kuren, maar dat valt buiten deze vraag.)

 

In de Humax zit een smartcard en daarmee functioneert het goed.

Nu vond ik in een la nóg Ziggo smartcard en een CI+ module. 

Ik denk: Die zijn voor in de TV. Waarom zitten ze daar niet?

Bij de online abonnementsgegevens zie ik deze twee smartcards ook netjes vermeld staan. Ik neem aan dat ze allebei geactiveerd zijn.

 

De TV zou er geschikt voor moeten zijn, dus ik heb de CI+ module met Smartcard in de TV geplaatst om eens te kijken of deze ook zonder de Humax STB TV en radio kan ontvangen. 

- De CI+ module is van het merk (at)Smit en ik heb gevonden dat deze de instellingen '8888' en '51400' nodig heeft. Zo stond het standaard al ingesteld.

- Maar het zoeken naar kanalen levert vervolgens 0 resultaten op.

 

Nu heb ik een paar vragen:

- Moet een TV met smartcard per se een coax-kabel direct uit de muur hebben, of zou het ook moeten werken met de doorlus-coax die vanuit de Humax STB komt?

- Hoe kan ik (laten) verifiëren of beide smartcards inderdaad (nog) geactiveerd zijn?

- Heb ik te weinig geduld gehad na het insteken van de PCMCIA en de smartcard? 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Hoi,

Je hebt de zenders niet gevonden, omdat de verkeerde instellingen ingevoerd zijn. Als netwerk ID heb je 5555 nodig en bij frequentie 47400.

Doe dit zoeken trouwens zonder de CI+ module in de TV. Het beste kun je deze stappen doornemen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/televisie-opnieuw-instellen#/@smit/

Nadat je deze stappen gevolgd hebt, kan de CI+ module in de TV. Ik vermoed dat de smartcard in standby staat, aangezien die voor lange tijd niet gebruikt is. Om deze weer actief te krijgen, moet je de volgende stappen volgen. Doe dit pas nadat de zenders gezocht zijn op de tv.

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/zender-niet-toegankelijk#/verder/

 

Omdat beide smartcards in Mijn Ziggo staan, zijn ze beide geactiveerd. Echter, als een smartcard langer dan 3 maanden niet gebruikt is, gaat die in slaapstand. Je kunt hem dan weer wakker schudden zoals in de tweede link.

Edit: Het doorlussen zou gewoon moeten werken, de coax kabel naar de TV hoeft niet direct uit de muur te komen.

Bekijk in context

W.Paternotte
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Gisteren was ik weer bij mijn ouders en het is gelukt om de tv-smartcard weer actief te krijgen.

0. Human-decoder uitgezet

1. Ci+ Module uit TV genomen. TV opnieuw ingesteld 

2. Ci+ Module met smartcard weer in TV geplaatst. Foutcodes bij gecodeerde kanalen

3. Op Mijn Ziggo - Producten de smartcard opnieuw ingesteld (jawel, de twee smartcards werden gisteren getoond)

4. Na enkele minuten werkte het.

 

De gegeven instructies waren wel correct, maar op cruciale momenten liet Mijn Ziggo - Producten mij in de steek. 

Bekijk in context

20 Reacties 20
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Gebruik dit stappenplan om te installeren, dan krijg je de juiste instelgegevens .

TV installeren | Klantenservice | Ziggo

 

 

Hier een lijstje wat meestal wel werkt.

 

Instelgegevens DVB-c oud ziggo
Frequentie 47400
Netwerk-ID 5555
Symbol rate 6875
Modulatie 64 QAM

Instelgegevens DVB-c oud UPC
Frequentie 16400
Netwerk-ID (0)5555 *
Symbol rate 6900
Modulatie 64 QAM

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Hoi,

Je hebt de zenders niet gevonden, omdat de verkeerde instellingen ingevoerd zijn. Als netwerk ID heb je 5555 nodig en bij frequentie 47400.

Doe dit zoeken trouwens zonder de CI+ module in de TV. Het beste kun je deze stappen doornemen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/televisie-opnieuw-instellen#/@smit/

Nadat je deze stappen gevolgd hebt, kan de CI+ module in de TV. Ik vermoed dat de smartcard in standby staat, aangezien die voor lange tijd niet gebruikt is. Om deze weer actief te krijgen, moet je de volgende stappen volgen. Doe dit pas nadat de zenders gezocht zijn op de tv.

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/zender-niet-toegankelijk#/verder/

 

Omdat beide smartcards in Mijn Ziggo staan, zijn ze beide geactiveerd. Echter, als een smartcard langer dan 3 maanden niet gebruikt is, gaat die in slaapstand. Je kunt hem dan weer wakker schudden zoals in de tweede link.

Edit: Het doorlussen zou gewoon moeten werken, de coax kabel naar de TV hoeft niet direct uit de muur te komen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@W.Paternotte gaat de smartcard in een extra TV? In principe hoeft deze niet in de tv waar de Humax wordt gebruikt.

W.Paternotte
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je reactie , Evert.

Het ziet er compleet en duidelijk uit. 

Ik probeer het dit weekend. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @W.Paternotte

 

Wat mooi om te zien dat je de Community hebt gevonden om de onduidelijkheid over de smartcards op te klaren. Daarmee ben je hier geloof ik helemaal op de juiste plek 😉 
 

Ga met de adviezen die gegeven zijn dit weekend rustig aan de slag. Kom je ergens niet uit, dan staat het topic hier voor je open om weer te reageren. 

Als het wel is gelukt, lees ik dat hier ook graag terug! 

Ik wens je vast een goed weekend toe. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Even hardop gedacht:

1 Met de Humax iHDR-5200C HD-recorder kun je programma's opnemen, dat zal op de TV niet gaan.

2 Heb je het Philips Home Theater System al een keer aangesloten aan de Humax?

W.Paternotte
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hallo Evert,

Ik heb het eerste deel van je stappenplan kunnen uitvoeren.

- IR-module zonder smartcard in de TV geplaatst

- instellingen geverifieerd

- Zenders gezocht en gevonden

- NPO-zenders zijn te bekijken, commerciële zenders niet

 

Vervolgens heb ik de smartcard geplaatst (eerst verkeerdom 🙂

- De TV 'ziet' de smartcard. Ik heb het serienummer etc ervan via het TV-menu kunnen uitlezen

 

Maar je tweede deel over het weer activeren van de smartcard loopt spaak.

In Mijn Ziggo vertoont de tab Producten geen Smartcards meer. Afgelopen week nog wel.

"Wat nu? zei Pichecru.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@W.Paternotte Een Ziggo moderator kan kijken wat er in de achtergrond is gebeurd met die smartcards.

Stonden deze 2 smartcards vorige week nog beiden in Mijn Ziggo?

 
mlouage

Level 5
  • 51Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

De smartcards worden na een tijd niet gebruikt te zijn inactief. Ik heb het kunnen oplossen door een reset via de Mijn Ziggo pagina te doen. Ik denk een nieuwe PIN code kiezen lost het probleem ook op. Kan wel ruim 15min duren vooraleer dat doorwerkt.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@W.Paternotte Wat gek dat deze kaarten niet meer te zien zijn in je Mijn Ziggo account. Ik ben net als @Bert benieuwd wat hiermee gebeurd is en/of deze überhaupt actief hebben gestaan. Wil je de kaartnummers in een privébericht delen? Dan duik ik er voor je in!

W.Paternotte
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Twee smartcardnummers in privébericht toegezonden

W.Paternotte
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De Smartcard-reset-webpagina bestaat niet meer. Het moet tegenwoordig op een andere manier?

W.Paternotte
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik was vandaag weer bij mijn ouders en als ik de TV (met eigen CI+ module en smartcard) afstem op RTL4 krijg ik de foutmelding: Dit kanaal is gecodeerd. E30-4.

Voor deze foutcode is een Hulppagina beschikbaar, maar als ik volgens het stappenplan bij Mijn Ziggo Mijn Producten bekijk, wordt geen enkele smartcard getoond. Foetsie, weg. Stappenplan loopt dood.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In Mijn Ziggo onder Televisie:

 

1111.png

 

Klik op Zenders en pincode herstellen

 

2222.png

 

mlouage

Level 5
  • 51Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Yes, klopt helemaal. Zo heb ik een smart card weer actief gekregen die ik lange tijd niet had gebruikt.

W.Paternotte
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ha!
Die TV-productenpagina is bij ons dus een weekje 'leeg' geweest. 
Misschien heeft Vincent iets gedaan, want nu zijn er wel weer twee smartcards te zien en kan ik de procedure "Opnieuw ophalen" uitvoeren.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey @W.Paternotte

Ik durf je niet te zeggen of Vincent hiermee bezig is geweest maar ook ik zie dat je smartcards juist actief staan. Super om te lezen dat jij de smart cards ook weer ziet via Mijn Ziggo 🙂 

W.Paternotte
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Vandaag weer bij mijn ouders merk ik dat tv-ontvangst met de CI+Module en smartcard niet werkt. Vanaf kanaal 4 (rtl4) is het E30-4.

Op Mijn Ziggo - Producten zijn beide smartcards weer verdwenen en ik kan de smartcard dus niet opnieuw de zenders laten ophalen.

Zucht. 

W.Paternotte
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Gisteren was ik weer bij mijn ouders en het is gelukt om de tv-smartcard weer actief te krijgen.

0. Human-decoder uitgezet

1. Ci+ Module uit TV genomen. TV opnieuw ingesteld 

2. Ci+ Module met smartcard weer in TV geplaatst. Foutcodes bij gecodeerde kanalen

3. Op Mijn Ziggo - Producten de smartcard opnieuw ingesteld (jawel, de twee smartcards werden gisteren getoond)

4. Na enkele minuten werkte het.

 

De gegeven instructies waren wel correct, maar op cruciale momenten liet Mijn Ziggo - Producten mij in de steek. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic