1
Vraag
2
Reacties
JWMV

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Smartcard niet meer te activeren na een verhuizing.

Mijn ouders zijn verhuisd naar een nieuwbouwwoning. Waar je bij een normale verhuizing je spullen van Ziggo meeneemt, stellen ze in dit geval dat er een nieuw pakket komt met modem, mediabox XL en de nodige verdere aansluitspullen.
Als dit dan allemaal werkt blijkt dat je zelfs een nieuw account moet aanmaken om in mijn Ziggo de nodige info te kunnen zien zoals factuur, mijn producten etc etc. ( Jammer genoeg vindt je hierover niets op de website naar mijn idee.)
Op het vorige woonadres waar men al zeer lange tijd Ziggo klant was, was destijds ook een 2e TV en Humax 5200C aangeschaft incl. een smartcard bij een lokale elektrozaak zoals dit toen mogelijk was.
Deze smartcard en bijbehorend nummer is altijd te zien geweest in mijn producten op het vorige adres met bijbehorende account en nu lukt het niet meer om bij Ziggo deze kaart te activeren in MijnZiggo en deze weer te gaan gebruiken.

Dat e.e.a.niet meer zal werken heb ik ook nergens gevonden op de website.

Ziggo geeft aan een extra media box te nemen voor 4 euro per mnd in het abonnement.

Klopt dit, waarom kan Ziggo die niet meer activeren.
Er werd ook nog verteld dat het te maken kon hebben wet een voormalige UPC regio, maar zowel het oude en nieuwe adres zijn al jaren een ( eerst Casema) Ziggo regio.

Moet hiervoor echt een uitbreiding komen van het abonnement of zijn er nog andere opties.

Mvgr, Jack
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey all,

Inmiddels is er meer duidelijkheid in het verhaal. Het abonnement op het oude adres is nog een tijdje actief gebleven voor een ander familielid. Hierdoor is het abonnement dus niet verhuisd (je kunt geen abonnement op 2 adressen hebben) en is er een nieuw abonnement op het nieuwe adres aangevraagd.

JWMV en ik zijn samen aan het kijken naar de beste manier om dit op te lossen. Gaat vast en zeker goed komen!

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Staat hij nog wel in Mijn Ziggo?

Zo ja, dan kan morgen een Ziggo moderator meekijken wat er nu precies gebeurd is in de achtergrond.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators iedere werkdag langskomen in ieder topic.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hebben ze bij ziggo wel een verhuizing doorgegeven naar het nieuwe adres of heeft men zich gewoon aangemeld voor het nieuwe adres?? Ik denk het laatste, anders krijg je namelijk ook geen nieuw account en nieuwe spullen.

Teun.
JWMV
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Er is doorgegeven dat ze gingen verhuizen, en naar welk adres.
Toen Ziggo dit adres checkte zeiden ze dit is nieuwbouw dus krijg je een geheel nieuw pakket.
Je krijgt dan een bevestiging van dit alles met een compleet nieuw klantnummer.
echter de naam en betalingsgegevens blijfven natuurlijk gewoon hetzelfde.

Nummerbehoud was mogelijk en er is dan even een tijdelijk nummer beschikbaar in de periode dat je het oude adres verlaat en op het nieuwe adres gaat wonen.
Tot zover gaat het goed. Maar als je dan in mijn Ziggo gaat kijken met het account wat je altijd gehad hebt zie je alleen de apparatuur van het oude adres.
Na contact met Ziggo blijkt dan dat er voor het nieuwe adres een nieuw account aangemaakt moet worden. (dat verwacht je toch helemaal niet)

Vervolgens zegt Ziggo dat het overzetten en activeren van de oude zelf aangeschafte smartcard naar het nieuwe adres niet meer mogelijk is.

Ikzelf heb hetzelfde gedaan een aantal jaren geleden, een Humax 5050C aangeschaft bij BCC en vlgs mij € 32,00 betaald voor de smartcard zodat je TV kon kijken in HD. (dit hebben waarschijnlijk veel mensen destijds zo gedaan)
Nu heb ik inmiddels een Horizon box van Ziggo, en een smartcard.
Beiden zijn in mijn Ziggo te zien, maar stel dat ik zelf ga verhuizen naar een nieuwbouwwijk
dan zou de smartcard gewoon vervallen.

Dat klanten op een nieuw adres nieuwe spullen krijgen van Ziggo is prima, maar dat apparatuur vanaf het vorige adres dan ineens niet meer te activeren is vind ik raar.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Dat is vreemd, was diegene van Ziggo niet bekend met de verhuisservice?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/verhuizen

Binnen 3 dagen geregeld

Geef je verhuizing uiterlijk drie dagen voor je verhuisdatum door en geniet direct weer van tv en internet in je nieuwe huis. Wij werken de administratie bij en checken het signaal. Jij hoeft alleen maar je spullen in te pakken. Je modem, mediabox en kabels plug je zo weer in op je nieuwe adres. Zo voelt je nieuwe huis meteen weer thuis.

Hier zal een Ziggo moderator zich morgen zeker over gaan buigen.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Dan heeft de medewerker van Ziggo in mijn ogen een behoorlijke fout gemaakt. Moet dus hersteld worden. Zoals Bert zegt zal een moderator zich hierover moeten buigen. Dus even wachten tot een van de heren of dames reageert.

Teun
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Teun wrote:
Dan heeft de medewerker van Ziggo in mijn ogen een behoorlijke fout gemaakt. Moet dus hersteld worden.


Ik wacht het met grote belangstelling af!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey JWMV . Welkom hier!
Wat een raar verhaal, zeg. Mijn eerste gedachte is ook; waarom is hier niet gewoon een verhuizing verwerkt?

Nu wil ik heel graag kijken wat er precies gedaan en gebeurd is, maar heb natuurlijk geen gegevens van je ouders zo. Zou je mij in een privebericht de oude en nieuwe postcode/huisnummer van je ouders willen sturen? Dan ga ik voor je op speurtocht en kom ik zo snel mogelijk met de uitleg/oplossing!
(Daar noem ik dan wel meteen bij dat ik dit weekend en maandag vrij ben, dus het kan een paar dagen duren voor ik me hierin ga verdiepen).

Goed weekend!
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Zucht.....ik zeg niks.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik dacht ook nog even aan een verhuizing naar fUPC gebied... Maar dat is dus helemaal niet aan de orde. Nu word het echt wel weer opgelost, want de moderators gaan ver, maar natuurlijk zit je niet te wachten op deze overlast.

Veel succes dus JWMV ! En ondanks dit toch een goed weekeinde gewenst.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey all,

Inmiddels is er meer duidelijkheid in het verhaal. Het abonnement op het oude adres is nog een tijdje actief gebleven voor een ander familielid. Hierdoor is het abonnement dus niet verhuisd (je kunt geen abonnement op 2 adressen hebben) en is er een nieuw abonnement op het nieuwe adres aangevraagd.

JWMV en ik zijn samen aan het kijken naar de beste manier om dit op te lossen. Gaat vast en zeker goed komen!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Het zat dus weer iets anders in elkaar... Dat is altijd moeilijk in te schatten voor ons, maar ik ga uit van een, toch, goede afloop.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic