1
Vraag
2
Reageer en help mee
Goofthewise

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Smartcard na verhuizing niet meer te activeren en nieuwe account gekregen en daarna weer heel gedoe

Goedemorgen,

 

Vorige maand heb ik tijdig mijn verhuizing doorgegeven aan Ziggo. Ik verhuisde van Vries (Drenthe) naar Bennekom. Daarbij zeiden zij dat ik bij de verhuizing nu een mediabox zou krijgen. Nu recent lees ik ook dat ik een totaal nieuwe abonnement en account heb gekregen van Ziggo. En dat mijn abonnement vanaf 2012 is verdwenen.  Nou is voor mij totaal geen prettige box na het enkele weken gebruikt te hebben. Ik wil gewoon mijn humax blijven gebruiken die ik in vries al lang gebruikte. Nadeel hiervan is dat ik nu geen toegang heb tot de kanalen 19, 22, 27 en 50 (iets met gecodeerde zeners). Vorige week kreeg ik na telefonisch contact daarvoor daarom een CI module met een smartcard toegezonden. De smartcard moest dan ingestoken worden in de humax en gewoon werken. Ook dit werkt voor geen meter. En vanaf maandag ben ik hiermee bezig.
 
Ik lees hier en daar dat mijn smartcard dat ik sinds 2011 gebruik het gewoon moet doen in Bennekom. 
Ja, de service medewerkers zijn erg aardig en hulpvaardig maar geven weinig en ook onjuiste informatie die elkaar ook nog tegenspreken.

Wat zijn eigenlijk mijn mogelijkheden en rechten?

17 Reacties 17
Goofthewise
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

P.S. In Vries had ik een smartcard die na verhuizing naar Bennekom werd gedeactiveerd. Is dit eigenlijk wel correct?

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Kan het niet zo zijn dat Bennekom oud UPC gebied is en je een Nagravision CI plus module hebt ontvangen waardoor deze smartcard niet werkt in je Humax? 

Goofthewise
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat kan ik hier niet zien. Ik weet dit niet. 

Mag ik nu vragen om de juiste smartcard? Hoe? Wat? Welke argumentatie?

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Staat er op je recente CI plus module Irdeto vermeld?

Goofthewise
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee de nieuwe smartcard wordt niet gezien

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Praktisch gezien zijn er nog 2 ziggo's. Je abonnement bij het ene ziggo is beëindigd en je hebt een nieuw abonnement bij het andere ziggo. De humax kun je alleen nog gebruiken voor de vrij te ontvangen zenders.

Goofthewise
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2 ziggo's? Da's nieuw voor mij... Dit wist ik niet... Is dit een normale en correcte gang van zaken?

(Bij een ander onderneming wordt het gewoon meegenomen)

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Kan je foto maken van voor en achterkant van je nieuwe ci plus module en deze hier plaatsen?

Goofthewise
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Omdat intussen ziggo vrijdag aangaf dat zij morgen een monteur langs stuurt.. w8 ik eerst even deze ontwikkeling af.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Goofthewise je zegt een module te hebben ontvangen met smartcard. Als je die smartcard uit d module haalt, moet daarop IRdeto staat. (IR is een afkorting). Staat er op de smartcard echter NAgravision waarbij NA dus de afkorting is, woon je nu in oud UPC gebied, en zal die smartcard niet werken in de Humax. Een Humax werkt alleen met het IRdeto signaal, en dus ook die smartcard. 

In het geval je in oud UPC gebied woont kan je de Humax wel gebruiken, maar dan alleen voor de vrije zenders. Zie mijn oude topic hierover:

 

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Wat-je-moet-weten-als-je-de-Humax-gebruikt-in-oud-ofwel-fUPC/...

Woon je nog wel in oud Ziggo gebied zou de IRdeto smartcard moeten werken. 

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics



Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

Hoe is de monteursafspraak gegaan @Goofthewise? 🙂

Goofthewise
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn humax 5200C werkt niet met de geleverde smartcard. De monteur gaf aan dat ik een andere humax moet aanvragen samen met een werkende smartcard. Ziggo zal dit nu gaan leveren maar nu met een hoofdbox een  media box XL en als een box meer/erbij een Humax 5300C. Zij gaven aan dat de humax niet los = direct de hoofdbox kan. Als beloning mag ik ook maandelijks 4 euro extra ophoesten.  Ik wacht nu op deze apparatuur.

Goofthewise
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Net lees ik dat de procedure ook vrij omslachtig is. Ik moet eerst wachten op ontvangst van de media box xl en dit hier thuis in werking zijnde, daarna pas wordt de humax 5300C door ziggo besteld en duurt het weer enkele dagen daarbovenop voordat ik dit thuis zal ontvangen... 

Geduld is een schone zaak, zullen wij maar zeggen. Maar wij zijn intussen ruim 3 weken verder.

Ik vertrouw maar op dat dit de laatste perikelen is en dat ik binnenkort ervan kan gaan genieten. Anders moeten wij maar kijken hoe verder. Ik blijf niet aan een dode paard trekken..

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

"Mijn humax 5200C werkt niet met de geleverde smartcard. De monteur gaf aan dat ik een andere humax moet aanvragen samen met een werkende smartcard".

 

-->In de Humax werkt alleen een IRdeto smartcard die je kan bestellen als je in oud Ziggo gebied woont. Maar losse smartcards levert men niet meer en elders gekochte worden niet meer geactiveerd. Echter kan je wel een CI module huren voor 2 euro per maand, en daarvan de smartcard gebruiken in je Humax. 

 

"Ziggo zal dit nu gaan leveren maar nu met een hoofdbox een  media box XL en als een box meer/erbij een Humax 5300C. Zij gaven aan dat de humax niet los = direct de hoofdbox kan. Als beloning mag ik ook maandelijks 4 euro extra ophoesten.  Ik wacht nu op deze apparatuur".

-->Vraag is dan, waarom je dit niet eerder benoemd. Dan was je ook 2 euro per maand kwijt geweest, maar had je dus de Humax die je hebt kunnen blijven gebruiken. Ik hoop verder maar dat je nog een Humax 5300c kan verkrijgen, want normaal gesproken levert Ziggo deze niet meer. Maar de 5300c is ook wel heel wat anders als de 5200c. Dus je kan de smartcard van de 5300c, als je deze wel ontvangt, ook gebruiken in de 5200c, en de 5300c bv. inzetten voor alleen de vrije zenders. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Goofthewise ik weet niet hoe Ziggo dat regelt, maar ik weet dus wel dat de Humax 5300c eruit is, net als de Humax 5500c. Ziggo levert dus eigenlijk geen Humax boxen meer, op eventueel een nieuwe Next na, van dit merk, wat buiten Humax Nederland omloopt. Omruil kan nog wel dacht ik, maar ik weet natuurlijk niet wat men allemaal nog in voorraad heeft. 

Goofthewise
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat ik had aangegeven hoorde ik dinsdag van de monteur en daarna van de Ziggo medewerker vandaag.

 Dus jouw verwijt dat ik dit niet eerder had aangegeven vind ik niet op zijn plaats. Ik weet nu zelf ook niet meer wat er precies aan de hand is (twee verschillende verhalen van twee kanten). Zoals eerder gemeld volg ik nu de versie van ziggo nu.  Want ik weet en ervaar: Ziggo medewerkers doen hun best om dit op te lossen. 

Gelet op de verwijt: het lijkt mij raadzaam om niet meer op deze topic te gaan reageren, want verkeerde woorden en conclusies kunnen best nu sneller worden gemaakt. En dit is totaal niet de intentie van deze forum. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Ik snap niet de opmerking over een verwijt, maar ik had maandag nog wat gevraagd, juist om je te helpen. Dat is mijn/onze intentie dan ook. Ik benoemde het alleen, en Ziggo zal ook zeker zijn best doen, maar je legt hier de vraag neer, en dan zijn er mensen die je graag verder helpen. Ik draai ook al even mee en ken de situatie rond de Humax boxen best goed, maar helaas ga je niet in op de eerder gestelde vraag, maar ook niet op wat nu is geopperd, en dat is jammer. De ervaring hier is nl. ook heel vaak heel goed, en vaak stuurt de helpdesk dan ook juist mensen met bepaalde issues hier naartoe. En het is geen commentaar, maar ook de moderators geven regelmatig aan het bij één aanspreekpunt te houden, omdat er anders allemaal zaken door elkaar heen gaan lopen. En we zien helaas dat dit vaker misgaat, wat natuurlijk zonde is, want wij steken onze tijd toch vrijwillig in zaken om deze op te lossen. 

Ik weet na ruim 14000 plaatsingen hier wel waar het forum voor dient. Om hulp te vragen, én te krijgen. En ik sta dus ook klaar je die hulp te verlenen. Daar wil je kennelijk geen gebruik van maken en dan komt het helaas ook op me over dat je aan mijn antwoorden twijfelt. Maar dat is dan niet anders. @Mariska wilde graag weten wat de uitkomst was van het monteursbezoek, en ook dat doet ze juist zodat we je verder kunnen helpen. 

Uiteraard hoop ik dat je eruit gaat komen met Ziggo. 

Groet, Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic