Heruertje

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Smartcard ineens niet meer actief.

Vandaag in de winkel mijn abbo omgezet.

Binnenkort krijg ik de next en een een nieuwe modem. Momenteel kijk ik in de woonkamer met een horizonbox. 1 slaapkamer met een humax decorder met smartcard en 1 kinderkamer met ci module met smartcard. Probleem vanaf vanavond werken de beiden smartcards niet meer. Beiden tv geven de foutmelding E16-4.  In mijn ziggo zijn ineens beiden smartcards en decorder niet meer zichtbaar.

Hopelijk heeft iemand de oplossing?

Groetjes Wendy 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de Ziggo Community, @Heruertje

Wat super leuk dat je jouw abonnement geupdate hebt. Wel stom dat jouw eigen smartkaarten het vervolgens niet meer doen. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Ik heb de bestelling bekeken en zie dat de smartkaarten beëindigd zijn. Dit moet dan ook hersteld worden. Ik zie dat je vanmorgen hierover gebeld hebt en volg mijn collega hierin. Laten we eerst afwachten tot het nieuwe pakket binnen en geïnstalleerd is. Daarna kunnen wij de smartcards weer voor je toevoegen. Geef je ons een seintje wanneer het zover is?

Excuses voor het ongemak.

Bekijk in context

8 Reacties 8
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

hoi

 

een moderator kan dit vast en zeker voor je nakijken

zorg ervoor dat je postcode en huisnummer hier ingevuld staan https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

 

die info is prive en dan kan een moderator je gegevens erbij pakken zodra ze langskomen, meestal binnen 1-2 dagen 😉

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Welkom op de Ziggo Community, @Heruertje

Wat super leuk dat je jouw abonnement geupdate hebt. Wel stom dat jouw eigen smartkaarten het vervolgens niet meer doen. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Ik heb de bestelling bekeken en zie dat de smartkaarten beëindigd zijn. Dit moet dan ook hersteld worden. Ik zie dat je vanmorgen hierover gebeld hebt en volg mijn collega hierin. Laten we eerst afwachten tot het nieuwe pakket binnen en geïnstalleerd is. Daarna kunnen wij de smartcards weer voor je toevoegen. Geef je ons een seintje wanneer het zover is?

Excuses voor het ongemak.

Heruertje
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Jiri, dank u wel voor uw bericht. 

Ik heb idd vanmorgen vroeg gebeld met ziggo.

Bij het omzetten van de nieuwe abbo zit blijkbaar ook een nieuwe modem. Het serienummer van de nieuwe modem is helaas nodig om de  smartcards weer terug te activeren. Groetjes Wendy 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dat klopt inderdaad, @Heruertje Je krijgt een andere mediabox. Wanneer je de nieuwe mediabox aangesloten hebt, laat je hem maar weten, dan gaan we daarna de smartkaarten weer toevoegen. 

Heruertje
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Pff nog steeds niet opgelost.

Voor de 3e keer gebeld met ziggo.

Gisteren de mediabox next binnengekregen, maar zonder modem. Geen idee wanneer deze geleverd gaat worden. Smartcards slaapkamers nog steeds niet teruggezet. Ze beloven dat wel maar na 3 dagen nog geen beeld. Dus nog geen tv kijken boven. Vanaf vanmorgen werkt nu de ineens de horizonbox ook niet meer.

Onbegrijpelijk, ze vertellen dat het goed gaat komen, maar wanneer weten ze niet. Wat gaat er nu mis?

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @Heruertje

Jeetje, wat heeft dit lang nodig gehad zeg. Als ik je gegevens erbij pak zie ik dat er tot een weekje geleden nog een hoop aan de hand was, klopt het dat inmiddels alles voor je geactiveerd is? 
Kan ik nog iets voor je doen? 

 

Heruertje
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemorgen,

 

Inmiddels zijn sinds vrijdag allebei de smarcards weer geactiveerd.

Ook de next weer perfect, lekker snel.

Het heeft even geduurd, maar ik ben weer blij.
De nieuwe modem had ik ook neergezet, maar deze gaf ineens geen signaal neer. Nu staat de oude modem er. Kunt u mijn vertellen wanneer ik de nieuwe modem kan gebruiken. 

 

Groetjes Wendy

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hmm, nog niet helemaal rond dus Wendy! 

Wil je het serienummer van het nieuwe modem in de gegevens van jouw community profiel invoegen? Het handigst is tussenhaakjes achter je postcode 🙂  ik zorg er dan voor dat het nieuwe modem geactiveerd wordt 😄 

Uitgelicht topic