1
Vraag
2
Reacties
Mark56

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Smartcard geblokkeerd na 6 mnd next mini

Beste, 

in januari heb ik mijn abonnement gewijzigd en kregen we de next mini. De 2 smartcards zouden blijven werken. Nu zijn we ongeveer 6 maanden verder en ineens werken beide smartcards niet meer. Op mijn ziggo staan ook andere nummers dan degene die ik al meer dan 10 jaar in gebruik heb. Na bellen zou ziggo de cards laten wijzigen naar de juiste. Super gedaan dacht ik, binnen 1 dag weer beeld via de humax. 
maar nu krijg ik een mail dat ik een abonnementswijziging heb en een 2e mini heb aangevraagd. Na bellen met de helpdesk is dit geannuleerd. En per direct blokkeren ze de smartcards. 
Op welke manier krijg ik de juiste smartcards weer aan de praat zonder dat het extra geld kost? Of heeft ziggo mij nu klem gezet en moet ik een 2e mini aanschaffen? Het is echt een kwestie van willen, want een andere abonnement afsluiten en de cards werken gewoon. Echter krijg je niemand aan de lijn die iets voor je kan betekenen.

14 Reacties 14
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78244Posts
  • 5291Oplossingen
  • 23316Likes

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan met de juiste serienummers van je smartcards in Persoonlijke opmerkingen (privé), deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Na klik op onderstaande link kom je in je profiel, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10290Posts
  • 597Oplossingen
  • 2924Likes

TS typte:

Het is echt een kwestie van willen, want een andere abonnement afsluiten en de cards werken gewoon. 

eigen gekochte smartcards kunnen niet geactiveerd worden op een nieuw abonnement 

gekochte smartcards worden niet meer op verzoek geactiveerd,

natuurlijk als de smartcards door een fout vanuit Ziggo zijn gedeactiveerd kan dat wel hersteld worden op het abonnement waarop ze waren geactiveerd 

Kameleon1987

Level 11
  • 524Posts
  • 13Oplossingen
  • 622Likes

Een abonnement wijziging is geen nieuw abonnement. Persoonlijk denk ik dat klant dit bedoeld.

Zo niet dan heeft klant namelijk ook nieuw modem, klantnummer etc ontvangen 

Mark56
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Het zijn 2 originele smartcards van ziggo die ik zelf ooit van hun heb ontvangen en dus niet via een tussenpersoon.

Mark56
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Mijn klantnummer etc is idd al jaren hetzelfde. Betreft idd een wijziging. Waarbij ik expliciet heb gevraagd of de kaarten die ik heb blijven werken. Daarop was het antwoord ‘ja’.

Kameleon1987

Level 11
  • 524Posts
  • 13Oplossingen
  • 622Likes

Hoeveel smartcards heb je normaal gesproken en hoeveel ervan zijn er dan 'geblokkeerd'? 🙂

MR_CHIP

Level 19
  • 12819Posts
  • 138Oplossingen
  • 4336Likes

heb je ergens op schrift staan dat de smartcards blijven werken

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78244Posts
  • 5291Oplossingen
  • 23316Likes

@MR_CHIP Alle smartcards in eigendom blijven altijd werken zolang je hetzelfde klantnummer blijft gebruiken.

Ik heb er nog steeds werkend van voor het VodafoneZiggo (2015) tijdperk, dus uit het Ziggo tijdperk 2008-2015 en als ze er per ongeluk uitvallen door een abonnement storing of per ongeluk verwijdering, werden en worden ze door Ziggo terug gezet in Mijn Ziggo en zijn ze weer bruikbaar.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1454Posts
  • 150Oplossingen
  • 711Likes

Hi @Mark56 wat een tegenvaller dat jouw smartcards opeens niet meer blijken te werken terwijl is afgesproken dat er niets mee zou gebeuren. Goed dat je dit met ons deelt op de Ziggo Community, welkom hier! Komen de smartcard nummers die zichtbaar zijn in jouw Mijn Ziggo omgeving niet overeen met de eigenlijke smartcard nummers? Kun je in je Ziggo Community profiel eens de nummers van de beide smartcards toevoegen, dan ga ik op onderzoek uit en uiteraard mijn best doen om dit op te lossen! 

Mark56
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb de nummers van de 2 smartcards die ik in bezit heb in het tekstvak persoonlijke informatie neergezet.

Dit zijn de nummers die sinds deze week ineens geblokkeerd zijn en daarvoor altijd hebben gewerkt.

Dave

Level 20
T.E.A.M.
  • 24580Posts
  • 1067Oplossingen
  • 7976Likes

@Bert  schreef:

@MR_CHIP Alle smartcards in eigendom blijven altijd werken zolang je hetzelfde klantnummer blijft gebruiken.

Ik heb er nog steeds werkend van voor het VodafoneZiggo (2015) tijdperk, dus uit het Ziggo tijdperk 2008-2015 en als ze er per ongeluk uitvallen door een abonnement storing of per ongeluk verwijdering, werden en worden ze door Ziggo terug gezet in Mijn Ziggo en zijn ze weer bruikbaar.

Mijn Smartcard die ik bij Saturn heb gekocht in 2014 nu Media Markt werkt nog steeds en 1 smartcard hebben we via verkregen decoder in 2014 de Samsung SMT-c7140 Ik heb zelf eigen module gekocht voor de tv's want de decoder is helaas niet meer, en werken nog steeds en staan ook nog in mijn Ziggo. En mijn Kaart die ik niet gebruikte heeft ruim half jaar niet online geweest maar doet het gewoon. Alleen ben ik wel aan het Limiet want omdat ik ook nog een Mini bezit kan ik nog 1 Mini of Next dan is het klaar, je mag toen was het 5 Smart Cards en nu meen ik 3 per huishouden of over naar de Media Box Next of Next Mini.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1454Posts
  • 150Oplossingen
  • 711Likes

Dankjewel @Mark56 , ik heb een opdracht gemaakt om deze smartcards te herstellen. Gek dat er in jouw Mijn Ziggo account 2 geheel andere smartcards staan. We houden je op de hoogte van het verloop van deze case, heb je ondertussen vragen dan weet je ons hier te vinden. 

Mark56
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Super dat er weer een poging wordt gedaan. Echter krijg ik nu een mail dat ik een abonnementswijziging heb gedaan en dat ik een extra next mini heb besteld voor €4 per maand. Positief is dat er nu wel in de samenvatting staat dat de oude smartcards nummers worden gestopt. Tenminste ik ga ervan uit dat ik daarna de andere (juiste) nummers kan toevoegen en dan binnen de opzegtermijn de extra mini kan annuleren…

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8249Posts
  • 2431Oplossingen
  • 4090Likes

Hi @Mark56

Even een update. De case is inmiddels gesloten en het viel mij op dat nog niet alles zo was verwerkt zoals wij het voor ogen hadden. Om die reden heb ik aanvullende informatie opgevraagd. 

Je gaf aan dat beide smartcards (serienummers welke in je profiel staan) tot afgelopen week hebben gewerkt. Vanaf dat moment zag je in Mijn Ziggo twee andere smartcardnummers staan die je niet kon plaatsen. Het verzoek was om dit te herstellen naar de smartcardnummers zoals vermeld in je profiel. 

Naar aanleiding van de case is het smartcardnummer 1024731**** geactiveerd als extra mediabox voor € 4,- per maand. Deze is dus niet geheractiveerd als koopkaart. De reden hiervoor is dat deze smartcard gekoppeld is geweest aan een Humax 5300C mediabox welke je in bruikleen hebt gekregen toen je in het verleden (september 2019)  jouw abonnement hebt aangepast naar Internet Start en TV Start. Deze smartcard en mediabox waren in bruikleen bij jouw vorige abonnement. Ondanks dat deze niet geretourneerd hoefden te worden, kunnen we deze niet kosteloos heractiveren. Dit is dus alleen mogelijk als aanvullende dienst voor € 4.- per maand. Om die reden is dit nu dus ook gebeurd. Ik laat aan jouw de keuze over of je dit dan zo wilt houden of dat je deze dan alsnog wenst stop te zetten, want dan maak ik dat in orde. 

De smartcard 4290058**** is een smartcard die nooit onder jouw klantnummer actief heeft gestaan. Deze smartcard staat al ontzettend lang actief onder een ander klantnummer. Ik vermoed dat het familie betreft, aangezien de achternaam gelijk is. Vanuit dat Mijn Ziggo account kunnen de zenders opnieuw worden ingesteld, zodat de rechten van de smartcard weer hersteld worden. Om deze reden is het verzoek om deze smartcard bij jou uit te voeren niet verwerkt en is dit ook niet mogelijk. 

De twee smartcardnummers die jou niet bekend zijn, zijn nu verwijderd. Deze stonden alleen al ontzettend lang onder jouw gegevens geregistreerd als koopkaarten. Mocht je deze niet meer in je bezit hebben, dan ben ik bang dat we daar weinig aan kunnen veranderen. We kunnen ze in ieder geval niet aanpassen naar bovengenoemde smartcardnummers.