1
Vraag
2
Reacties
Kilroy

Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Smartcard Verlopen

Aangezien mijn oude Samsung decoder niet meer werkte en ik daar nog wel een smartcard in had zitten, heb ik voor mijn tv een Quantis Ci+ 1.3 module gekocht.

In mijn abonnement staan 3 smartcards geregistreerd waarvan ik er dus nu dus 1 over had. Helaas krijg ik te zien dat mijn smartcard niet geactiveerd is met code E 100-4.

Ik heb alle stappen op de juiste manier doorlopen, want als ik de smartcard uit de andere tv trek en die in de nieuwe module plaats werkt het wel. Ook als ik de ongeactiveerde smartcard in de andere tv stop, krijg ik de melding dat de smartcard niet geactiveerd is.

Ik heb bij producten/tv in mijn ziggo al de zenders en pincode hersteld en hierna minstens een half uur gewacht, maar hij blijft niet geactiveerd.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Heb je 'm ook al geheractiveerd terwijl ie in de humax zit?

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ga naar Mijn Ziggo -> Producten -> Televisie , scrol naar beneden tot je de smartcard ziet staan met het juiste nummer -> klik op Zenders ophalen en op de volgende pagina op Opnieuw ophalen met de TV aan.

Binnen 15 minuten zou die het moeten doen.

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Bedankt voor je reactie @Bert , maar dat had ik al geprobeerd en werkt dus niet. Ook niet na een half uur wachten.

De andere 2 smartcards werken op alle apparaten die ik wil gebruiken, maar deze ene smartcard werkt niet en geeft op alle apparaten E100-4 smartcard niet geactiveerd. Hij staat dus wel gewoon in het overzicht op mijn ziggo/producten/televisie.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijk kan een Ziggo moderator iets zien in de achtergrond of de smartcard een digitale schop geven.

 

Plaats het serienummer van de smartcard achter je postcode en huisnummer.

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Heb het betreffende smartcardnr. achter de postcode gezet in mijn profiel, dus hoop dat een Ziggo moderator iets kan betekenen.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @Kilroy, ik heb even gekeken maar ik zie deze kaart netjes onder jouw producten staan. Jammer dat de refresh niet heeft geholpen. Heb je de tv zelf ook al eens opnieuw ingesteld en de kaart schoongemaakt? Ik ben bang dat ik op afstand anders niet heel veel meer kan betekenen en dat ik je een nieuwe kaart op huurbasis moet opsturen. 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Het is al diverse keren gebleken dat online heractiveren niet goed werkt en dat wanneer het vanuit ziggo gebeurd het wel werkt.

Ook al gelezen dat wanneer een card in een module zit het niet werkt en wanneer in een ziggo-ontvanger bv. Humax wel.

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Ik heb de smartcard in 2 tv's, een Samsung 7401 en een Humax 5300 geprobeerd. Alle apparaten opnieuw ingesteld en de smartcard schoongemaakt, maar nergens werkt deze card. Met de andere 2 smartcards werkt het meteen, dus het ligt echt aan deze smartcard.

Jammer dat de enige oplossing weer extra maandlasten oplevert. Dat ben ik zeker niet van plan, want ik vind de maandelijkse kosten al te hoog.

De Humax heb ik nu ingesteld op netwerk id 4444 i.p.v. 5555 en dat werkt, dus laat ik het hier maar bij. Betalen kan altijd nog....

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Heb je 'm ook al geheractiveerd terwijl ie in de humax zit?

Kilroy
Topicstarter
Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

@youriy Dat was het enige dat ik nog niet geprobeerd had.

Zojuist toch maar geprobeerd en dat werkte! Hartelijk Bedankt voor deze tip!

Waar zo'n oude Humax toch nog goed voor is. Sterker nog, in de tv had ik weer de oude ci+ 1.1 gemonteerd om de nieuwe ci+ 1.3 terug te gaan sturen. Nu werkt de smartcard dus in de oude ci+ 1.1 module met netwerk id 5555 en ontvang ik weer alle zenders.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic