Regelmatig verschijnt de mededeling “smartcard fout” (zie bijlage)
Dan schakel ik de mediabox uit en vervolgens opnieuw in. Dit gebeurt helaas te vaak, dus vermoed ik dat de mediabox niet goed werkt, want een smartcard heb ik niet. Alleen de UPC mediabox HD.
Graag reactie wat er aangedaan kan worden.
Vriendelijke groet
Wouter Jacobs
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Even om alles uit te sluiten..Niet de mute toets per abuis ingedrukt?
Alles ontkoppeld en weer aangesloten, en ….. het doet ‘t. Weer geluid en goed beeld.
Nogmaals dank.
Groet
Wouter
Top ! Veel kijk en luister plezier dan maar weer!
@WOUTERJACOBS als de smartcard nou weer eens dienst weigert, kan dat ook aan de lezer in de mediabox liggen. Soms ontstaat het al door wat aanslag en dan is het vaak voldoende gewoon de smartcard een paar keer te plaatsen, en te verwijderen, en uiteraard weer terug te plaatsen…
Anders een keer je bankpas erin. Dan zie je geen zenders, maar kun je wel een keer je banksaldo in het groot zien …. ….
Mits saldo dat toe staat @Willem-A krijg een rood scherm.. betekend dat ik in de rood sta?
robbo wrote:
Mits saldo dat toe staat @Willem-A krijg een rood scherm.. betekend dat ik in de rood sta?
Ja, maar als je dat altijd staat, went het ook weer hoor. “Vandaag is rood… tralala".
Verder heb ik nog wel een tip voor @WOUTERJACOBS .
Ik zou wel even de conectorren vervangen. Inz de coax kabels. Nav fotoDeze zijn echt verouderd en zeer gevoelig voor instraling storingen. Nu gaat het goed , maar dat gaat zeker een keer fout.
Smartcard fout. Voer een geldige smartcard in.
Waarom meldt Ziggo geen oplossing. Stappenplan op de site loopt dood naar Mijn Ziggo.
Wat heeft Ziggo gedaan met software waardoor deze melding optreedt?
@BJMV een foutcode is altijd irritant, mee eens. Sorry daarvoor. Het naar Mijn Ziggo leiden komt omdat je aldaar een soort reset kunt uitvoeren op je smartcard.
Heb je dat al gedaan? Vanuit ons is er geen aanpassing in de software gedaan, als je het nu over een losse smartcard (met CI+ module) hebt. Zou je anders eens willen nagaan en/of uitleggen of
- deze smartcard altijd op jouw naam heeft gestaan
- of het op een andere tv wel werkt
- of je tv toestel wel de juiste software heeft, die zal je soms moeten updaten. Hoe dat moet, lees je in de handleiding van je toestel.
Houd je ons op de hoogte?
Dank voor je reactie. Misschien is het goed de letterlijke foutmelding met oplossing op de website te zetten. Nu staan er alleen codes. De melding kwam spontaan. Jaren geen last gehad. Is nu verholpen. Via reset door klantenservice.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.