Wie kan mij helpen.
Ik wil graag mijn ouders naar Ziggo omzetten.
Maar belangrijk is dat eigen hardware gebruikt kan worden.
Krijg je in FZiggo gebied bij een mediabox XL of een CI+ een smartcard erbij?
Zou het heel fijn vinden als iemand me kan helpen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
PS: de helpdesk heeft het wel vaker mis. Iets té vaak. Maar dat is een beetje inherent aan ingehuurde krachten. Heb je echt iemand van Ziggo aan de lijn, merk je vaak wel dat er kennis is.
Hoi Willem-A1,
Super bedankt voor je reactie hier heb ik veel aan.
Nou die help desk medewerker deed het echt voorkomen dat er een soort van boxkey ( als ik het goed uitdruk) tussen de module en smarcard zit.
Hij ging niet voor niks zogenaamd even vragen en ziedaar voor mij een exclusieve aanbieding ha ha.
Hij ging zelfs zo ver_ omdat ik niet meteen de beslissing kon nemen want ik moest nog met mijn ouders overleggen_ dat als ik zelf terug zou bellen ik hem er niet meer aan zou krijgen en ik die actie met grote kans niet meer zou kunnen krijgen. Kans 1 op de 1000 dat ik hem met zijn exclusieve actie nog een keer zou kunnen krijgen. Ik heb maar gezegd dat hij me zaterdag terug kan bellen( morgen is hij er niet). Maar ik neem niet meer op ik regel het zelf wel. Ook omdat ik boos ben omdat je wederom verkeerd ingelicht wordt waarbij ik het de eerste helpdeskmedwerkster( met de info dat internet only zonder kabel tv is wat niet klopte) dan de laatste. Ook omdat ik sterk het vermoeden heb hij me over de streep wilde trekken met verkeerde informatie. Echt niet prettig dat er medewerkster zijn die niet meteen adequate en duidelijke info kunnen geven op bepaalde vragen. Waarbij ik me ook toe sta om boos te zijn omdat deze man ook eigenwijs deed en zij dat hij al jaren bij Ziggo werkte..prima maar ik neem zaterdag absoluut niet op!
Maar ik denk dat je gelijk hebt dat het aan de ingehuurde krachten ligt waarbij je ook zou kunnen zeggen dat deze mensen ook op ander vlak fouten maken en ik vindt dat Ziggo deze mensen beter zou moeten inlichten voordat ze dit werk gaan doen.
Ook ben ik met je eens dat er zeer zeker ook mensen bij zullen zitten( iemand van Ziggo zelf) die weet waar ze over praten.
Ben zo blij met jullie want op deze manier kan ik mijn keuze maken en zal ik ook de stap maken om internet alles in een bij Ziggo voor mijn ouders af te sluiten.
Super bedankt!
Dat beide coderingen in upc gebied aanwezig zijn komt op mij vreemd over, dan zouden de Irdeto kaarten gewoon moeten werken in mijn beleving verder moet in fZiggo gebied ook Nagravision codering worden mee gestuurd dat wordt namelijk voor de UHD kanalen gebruikt volgens de beschikbare informatie.
@Noel Jouw hele beleving ademt het willen verkopen van het abonnement.
Ik weet toevallig dat je bij de externe helpdesks als uitzendkracht wel een basis training krijgt, het zal verder puur aan de intresse liggen wil je echt iemand helpen of werk je daar (webhelp) enkel voor de schamele 10 euro nogwat bruto.
De functie omschrijving bevat letterlijk deze tekst.
Na een mooie flextraining door lopen te hebben ga je van start als klantadviseur. Je bent gemotiveerd en enthousiast om verschillende klantvragen over o.a. technische issues te beantwoorden. Je hebt te maken met verschillende klanttypes en kan omgaan met weerstand. Ook maak jij er een sport van om mooie Vodafone abonnementen, extra zenderpakketten en nog veel méér te verkopen, naast dat jij de klant een oplossing hebt aangedragen.
prima dat je je ouders Ziggo klant wil maken, ik ben zelf ook van KPN naar Ziggo gegaan, toch vraag ik me altijd af waarom? Bij mij was het door het opdoeken van het betere systeem wat Telfort leverde. Wat heeft Ziggo je ouders te bieden wat KPN niet kan bieden?
@RoWi. . geloof me, in fUPC gebied was er alleen het NAgravision signaal. Nu is er daarnaast ook echt het IRdeto signaal. Toen ik ben verhuist werkte mijn smartcards dan ook nog gewoon in de Humax. Maar dat veranderde op de dag van de overdracht van mijn oude woning, en alles hier dus opnieuw in ging. Ik had geen echte verhuisdatum, maar de dag van de overdracht stond natuurlijk wel vast. En die avond was het ineens over en kreeg ik een melding dat de smartcard niet meer actief was. Ook de andere smartcards werkten niet meer.
Daarom wordt ook wel genoemd dat men een werkende smartcard van iemand uit het fZiggo gebruikt in fUPC gebied. Maar dat mag uiteraard niet en is cardsharing.
Verhuis je dus van het fZiggo gebied naar het fUPC gebied worden de IRdeto smartcards inactief gemaakt. Zou dat niet gebeuren kan je deze dus gewoon gebruiken. Ik heb het zelf ondervonden, maar weet dit ook van heel veel anderen die een dergelijke verhuizing achter de rug hebben.
Jammer dat je zo vaak aan me twijfelt, maar goed, daar kan ik wel mee leven.
@Noel
graag gedaan. En laat je niet in de luren leggen, want zo een dienst verkopen gaat wat té ver. Er zal ook nog wel een moderator reageren, en geloof me, het komt goed. Je kan gewoon een module met smartcard huren en de smartcard voor iets anders gebruiken.
Zelfs moderators noemen dat al vaak, sinds wij (vooral ik voor de Humax-en) 😁 dat advies hebben gegeven.
Daar is ook best wel het e.e.a. over te vinden in dit forum (ik plaatste hier eerder als Willem-A) en heb heel veel geplaatst en gelezen. Ik hoop dat je twijfel nu wat weg is.
@Willem-A1 dan hebben ze bij Ziggo dus bewust je oude kaarten onnodig ge-deactiveerd wat het hele beleid met de smartcards in twijfel trekt. Deze ervarings aanvulling heb ik nooit eerder ergens gelezen, vandaar eerder verbazing en blijkbaar verouderde kijk op zaken.
@RoWi. dit gaat toch al heel lang zo inmiddels. Daarom heb ik vaker gezegd dat men in fUPC gebied ook wel IRdeto smartcards kan uitgeven. Maar dat is niet de praktijk. Maar goed, de verschillen tussen fUPC gebied en fZiggo, zijn al heel lang een punt van discussie.
Dankjewel Willem en ook anderen voor jullie reactie.
Ik geloof je volkomen ik ga Ziggo ook bellen om alles in orde te maken.
Ik zou wel uit nieuwsgierigheid_ voor mij geld het niet want zit in Fziggo gebied_ willen weten hoe dat dan werkt in Fupc gebied? Ook mbt de CI+ module.
Ik ga mijn kaart overigens niet in een Humax gebruiken maar in een Linux Reciever.
graag gedaan. In fUPC gebied krijg je een andere module, bv. niet een van Quantis, met een NAgravision smartcard. Ook dan is de smartcard niet gekoppeld aan de module, maar daar kan je dan bv. ook geen gebruik maken van Interactieve Tv, terwijl dat in fZiggo gebied wel kan. Ik woon nu sinds een aantal maande zelf ook in fUPC gebied. Vandaar dus ook de ervaring zoals ik deze eerder postte.
Super bedankt weer.
Nog een vraag ..wellicht had ik er niet zoveel over moeten lezen maar vooraf informeren lijkt me niet zo verkeerd toch?
Nou mijn vraag is ..ik lees op sommige fora dat sommige mensen die een linux box gebruiken in de softcam iets moeten gaan aanpassen. Wellicht dat het gewoon meteen werkt bij anderen maar ik vond het zo vreemd het woord box,rsa key aanpassen te zien. Boxkey aanpassen? Ze kunnen het na de aanpassing( wel wat geknutsel om het voor mekaar te krijgen) de boel kennelijk wel werkend krijgen maar het woord boxkey deed mij vermoeden dat Ziggo gepoogd heeft toch te pairen? Let wel we hebben het hier over de Irdeto kaart.
Ik lees zelf dat ze uit moeten gaan zoeken wat voor soort kaart ze hebben enz.
Maar goed ik hoop dat je mijn vragen kunt begrijpen het gaat gewoon werken misschien dat ik wat meer moeite moet doen maar als je tijd hebt zou jij me kunnen zeggen hoe dat zit mbt boxkey,rsa key aanpassen?
Update ik heb me al wat ingelezen mbt deze materie..best een complex verhaal met verschillende vormen van pairing vandaar ook dat ik het zo vreemd vond om te zien dat mensen aanpassingen in de softcam door moeten voeren.
Maar goed je kan het werkende krijgen het is niet op zo,n manier gepaired dat de module aan de CI+ module zit.
Dag @Noel
dan zou dat al te maken moeten hebben met de Linux box, maar echt niet met het pairen van de smartcard met... Maar ja, op het Internet gaat van alles rond. Maar ik had zelfs nog een smartcard van Multikabel, welke voordat Ziggo de boel overnam, mijn provider was. En ook die smartcard werkte altijd nog, totdat ik in fUPC gebied terecht kwam, en dat dus, zoals eerder geschreven, tot mijn vorige woning werd overgedragen aan de nieuwe kopers. Sterker nog; je kon voorheen overal aan smartcards komen en na activeren gebruiken. Ik heb er ook weleens een paar gekocht op marktplaats. Gaat nu niet meer werken, maar eerder was dat geen probleem, rekening houdend met de IRdeto- of NAgravision smartcard.
Ik begrijp zeker je vragen, maar ik moet dat gebeuren met de boxkey/rsa key aanpassen ook even uitzoeken. Zoals je weet werk ik al zeer lang met de Humax boxen/PVR's en daarbij speelt dat nooit.
Maar als er dus aanpassingen gedaan moeten worden, ligt dit aan de gebruikte box, maar, en ik zie een klein foutje in je tekst, een smartcard is echt niet gepaird aan een module, of een mediabox. Je kon bij Ziggo bv. ook een Humax 5300c huren incl. smartcard. Ook toen dacht men wel dat deze 2 aan elkaar gekoppeld waren, maar als men dan bv. een Humax 5200c kocht, omdat deze veel uitgebreider is, plaatste men ook gewoon de smartcard uit de 5300c in de 5200c en dat was/is geen enkel probleem. Als men meerdere smartcards heeft, worden deze vaak uitgewisseld tussen de apparaten die men heeft, bv. om bij een issue te zien of een andere smartcard dan wel werkt, of als een smartcard defect is geraakt.
Nu komen hier niet zoveel reacties langs, maar je kan dit echt wel terug vinden in dit forum. Er is dan ook al veel over geschreven. Maar ik denk dat ik wat dit betreft je twijfel helaas niet kan wegnemen. Daarom zal ik @Mariska vragen dit te bevestigen. Zij werkt bij Ziggo.
Hoi Willem,
Jij hebt mijn twijfel echt al weg genomen ik heb de hulp van een van de helpdesk medewerker(ster) niet meer nodig.
Ben je zo dankbaar voor de moeite en je hulp, deskundigheid. Zo fijn dat er mensen zijn de even de tijd nemen om iemand te helpen! Dankjewel!
Ik zal het gewoon werkend krijgen het heeft niks te maken met de smartcard maar als ik iets zou moeten aanpassen ligt het aan de linux box. Laat ik zeggen soms moet daar het een en ander aan geknutseld worden( als dat al nodig is in dit geval) maar dat neem ik op de koop toe je weet dat je met zulke decoders soms wat meer moeite moet doen ..stel dat iets niet werkt.
Ik gebruik deze decoders( heb er meerdere) al jaren zonder problemen ..nog nooit issues mee gehad en het gemak wat je erbij krijgt is geweldig. Al het geld dat ik er jaren terug ingestoken heb is het nog altijd meer dan waard geweest daarom vind ik het ook zo belangrijk dat een klant eigen hardware keuze heeft of dat nu een modem of een Set top box is.
Overigens nog eens puur uit interesse mbt FZiggo, FUPC gebied...het heeft dus niet met mijn twijfel te maken want jij hebt me overtuigd dat de koppeling in FZiggo gebied er niet is maar weet je zeker dat in FUpc de koppeling tussen de module en smartcard niet is? Of heb ik je niet goed begrepen dat je wel aan al aangegeven had dat die er is?
Want met de Nagra kaart kan je vanuit de CI+ module toch niet meer naar je Humax.? Is het niet zo dat de Nagra versleuteling ook meteen de koppeling tussen module en smartcard legt?
Of is het zo dat de Humax alleen op Irdeto werkt? Dus iemand in Fupc gebied heeft met een CI+ module ook een kaart die niet gekoppeld is maar je kan de Humax niet gebruiken omdat deze enkel Irdeto ondersteund?
Of dat daar geen CI+ slot in zit?
Als de koppeling er daar wel is zal men in FUPC gebied dan enkel de CI+ module in een Linux decoder kunnen gebruiken als ik het goed heb met alle beperkingen die daarbij horen.
Sorry dat ik niet op jouw reactie reageerde is zag net dat ik er per abuis overheen gelezen had omdat bepaalde reactie mekaar gekruisd hebben.
IK zal zometeen graag ook op jouw reactie en vragen reageren.
@Noel er zijn CI modules in waar de Smartcard zit ingebakken, zover ik weet gebruikt Canal Digital deze nu. De enige koppeling die Ziggo toepast is administratief smartcard xxxx is geleverd met module yyyy meer niet.
Hoi Rowi,
Zeer bedankt voor je reactie. Ik zal zometeen ook graag op je andere vraag reageren en je uitleggen waarom ik denk ik de keuze vanuit KPN naar Ziggo zal nemen. Ben benieuwd of je me dan kan begrijpen ook benieuwd naar jouw visie hierop.
Maar dan heeft Ziggo dit dus in Nagra gebied anders gedaan? Want_ Willem heeft gelijk je vindt van alles in het internet het is vaak moeilijk om de juise info te vinden_ik lees op verschillende fora,s dat in Nagra gebied( ik noem het maar even zo) de koppeling tusssen module en de Nagra smarcard aanwezig is. Je kan de kaart dan niet meer los van de module koppelen want er is dan een unieke pairing gelegd.
Corrigeer me maar als ik het verkeerd heb maar verdorie wat is het een gedoe om dit uit te zoeken ha ha wat hebben ze het complex gemaakt allemaal maar wil je uit bepaalde ketenen uit breken zal je je er toch in moeten verdiepen nog even afgezien dat het heel goed is om je vooraf bij een keuze zeer goed te informeren.
Ik bedoel als je een VU+ koopt en je kan er weinig mee daar schiet je ook niks mee op. In Fupc gebied is dat toch wel het geval als ik juist concludeer.
IN Fupc kan je dan wel nog een linux box gebruiken maar dan enkel alleen in combi met de CI+ met alle beperkingen die daarmee gepaard gaan. En ook dan weer ..je hebt geen zin om een geweldige decoder te hebben met allen vrijheden en gemak en daar dan opeens zwaar de kettingen aan gelegd worden.Daar koop je zo,n box niet voor.
Keuze eigen hardware is voor mij heel belangrijk.
Hoe dat in Fupc gebied zit weet ik niet maar het zou prima kunnen dat daar geen uitwisseling mogelijk is. Wat feitelijk een dikke minpunt is voor Ziggo om aan deze ongelijkheid vast te blijven houden, terwijl dat blijkbaar niet meer noodzakelijk is.
Ik zie een VU+ ook wel zitten echter heeft dat weinig meerwaarde ten opzichte van de Humax die Ziggo mij heeft geleverd.
Voorlopig moeten we het doen met het huidige beleid mogelijk gaat er vanaf januari 2022 iets veranderen, maar zover is het nog niet.
Ik ben benieuwd Noel, gebaseerd op dit topic vermoed ik dat je vanwege je hobby wil dat je ouders overstappen. Dat is hardop gedacht, excuses als ik dit verkeerd heb.
Hoi Rowi,
Klopt het was een verkoop gesprek. Ik vraag me ook af hoe het zit als zo,n medewerker{ster) iets verkoopt..krijgt men daar dan commissie op? Het lijkt er wel een beetje op eerlijk gezegd. Je moet klanten niet zomaar iets willen verkopen als je niet weet waar je over praat want dat zorgt er alleen maar voor dat klanten niet de juiste keuze maken met alle gevolgen van dien.
Ik weet nog een tijd terug dat men bij Tele2 mensen gewoon het tv product verkocht terwijl de snelheid voor internet en tv echt niet voldoende was en mensen dan gingen klagen dat het tv gedeelte weer eens vastliep.
Zoiets moet je nooit aan een klant willen verkopen maar goed als je daar extra voor krijgt dan is de prikkel om het toch te doen vaak wel aanwezig.
Aan de andere kant kan ik me zeer zeker ook in de helpdesk medewerker verplaatsen dat ook zij vaak niet de juiste info hebben of krijgen en wat kan je hen kwalijk nemen voor het schamele loontje wat ze krijgen terwijl ze misschien toch hun best doen kan je beter naar de verantwoordelijkheden van bovenop kijken. Maar goed daar heb je dan weinig aan wat die kan je er dan niet persoonlijk op aan spreken of aan de lijn krijgen.
Positief gezien zijn er genoeg mensen daar die wel hun best doen en wellicht wel juist geïnformeerd zijn.
Enfin waarom wil ik de overstap maken. Vind ik een hele goed vraag.
De reden is eigenlijk dat we eigen hardware willen gebruiken dan geld voor mijzelf maar ook voor mijn ouders. Als dat helemaal weg valt dan zou ik ook andere keuzes maken gelukkig is er in FZiggo gebied nog vrijheid wat dat betreft. Voor Tv betalen prima maar wel met keuze van mijn eigen apparatuur. Dat sommige oud Ziggo klanten voor tv minder betalen tsja daar kan je wat over zeggen maar veranderen kan ik het helaas toch niet want nieuwe klanten zitten dan meteen in de huur constructie.
Mijn ouders hebben nu KPN. Ze hebben die keuze gemaakt( je weet KPN is best duur) omdat ze een flinke actie hebben voor nieuwe klanten. Namelijk de eerste 6 maanden 50% korting.
Daarna zou je dus met KPN moeten gaan overleggen want dan moet je dus de volle prijs betalen. Je kan wel wat profiteren van entertainment korting( bijv 5 Euro korting op Spotify). Maar goed kan ik spotify met iemand delen scheelt dat ook niet zoveel. Want als er over gestapt wordt valt die korting weg.
In ieder geval moeten mijn ouders dus nu de volle prijs betalen voor 100/100 bij KPN da,s niet mis.
De vraag is of KPN overstag zal gaan als je zegt dat je over wilt stappen en welke korting krijg je dan?
Op het KPN forum zitten er dan mensen die stellen dat de bestaande klanten dan de kortingen moet betalen die KPN dan wederom moet geven aan bestaande klanten maar goed daar kan je uiteraard niks mee. KPN kan bij hun niks fout doen zeg maar. Waarbij ik moet zeggen dat wij met het internet echt nul komma nul problemen hebben gehad daar kan ik niks verkeerd over zeggen.
Maar daar komt dan toch het feit bij dat je met T mobile zeg maar een vaste korting kan krijgen.
Dan zit je voor relatief weinig geld met vrij hoge snelheden die je kan krijgen. Even afgezien of je die snelheden in een specifieke situatie ook nodig hebt. Een groot gezin met mensen die gamen,veel uploaden is toch weer anders dan bij mijn ouders of iemand die alleenstaand is.
In ieder geval spreek je bij T- mobile als je 100,100 wilt krijgen over 30 Euro in de maand. Tsja dat is niet vekeerd en ja je 5 Euro meer betalen krijg je 10 keer zoveel snelheid! Kijk dat zijn me nog een prijzen..
In principe zou ik wel naar T mobile willen gaan ware het niet dat ik vindt dat het hele tv concept bij de glasvezel ISP,s voor mij totaal niet interessant is.
Ik ken het gemak van een goede Linux decoder die ik ook nog altijd graag in zet en dat gedeelte valt dus volkomen weg bij hun. Afgezien dat je dan als je meerdere tv,s hebt ook je kabels zal moeten aanpassen of met wifi,home plugs zal moeten werken en wellicht ook weer voor de 2de tv zal moeten betalen.
Ik wil dat allemaal niet. Geen interesse in dwang decoders( da,s mijn mening) en ook totaal geen interesse in het opnemen in de cloud en het interactieve gedeelte). Ik wil eigen controle houden dat is voor mij heel belangrijk ik sta daar niet alleen in.
Besef me ook wel dat er gezinnen zijn die er allemaal geen weet van hebben en gewoon hun dure rekening betalen maar wat heb je daaraan als er mensen zijn die er volledig anders in staan. Wat anderen doen moeten zij weten je moet toch je eigen keuze maken op jouw behoeften afgezien dat ik heel goed kan begrijpen dat er discussie is gekomen in de hele huurconstructie die ISP,s opgezet hebben en waarin het ACM nu ook een beslissing heeft genomen. Want ook nu heb je doordat iemand wel in actie kwam je keuze om je eigen modem in te zetten.
Qua internet kan glasvezel mij voldoende bieden dat is duidelijk want bij T mobile kan ik zelfs voor 40 Euro dus 1 Gbps up en down krijgen.
Op de coax en SAT zijn doorontwikkelde decoders met alle gebruikersgemak die dat met zich meebrengt. Een SAT box kan ik ook mijn eigen tuners gebruiken zodat je meerder platformen kan gebruiken. Op IPTV ben ik afhankelijk waarbij wel me een goede mediaspeler zaken wel degelijk mogelijk zijn maar toch nog niet op dat niveau wat op zeg maar het Sat platform te vinden is.
Kijk.. je kan echt wel tv kijken zonder dat ik daar maar een ISP voor nodig heb dat is het probleem helemaal niet. Ik hoop ook dat Ziggo dat gaat inzien dat ze zich moeten onderscheiden en zich eens achter de oren moeten krabben mbt de huurkooi constructie. De F1 zijn ze ook al kwijt op Ziggo sport ook dat gaat naar een streamingsdienst wat onafhankelijk van een ISP.
Maar dat geld ook voor de glasvezel boeren ook daar heb ik hun niet voor nodig beter gezegd data zou ik dus helemaal niet willen omdat je keuze voor eigen hardware dan volledig weg is.
Mensen zijn ook niet dom je betaald bijv voor de commerciële zenders al extra bij de boodschappen en nu zou je dus weer extra moeten gaan betalen om HD te zien? Alle meuk die ze dagelijks uitzendend dat zijn mensen al langer beu. In de vakantie periode gaan ze je ook nog een volop opzadelen met de ene herhaling na de ander. Dan vult Ziggo wel wat extra zendertjes toe aan zeg maar het tv start gedeelte maar daar moet je dan ook weer reclame gaan kijken of de ene na de andere reclame gaan kijken.
Ziggo mag eens in gaan zien dat het steeds meer de kant op gaat dat de burgers de ISP,s met het tv gedeelte hen niet meer nodig hebben waarom dan nog op deze manier vasthouden aan een constructie waar een keer klant na klant zijn conclusies op zal trekken zeker nu ze zien dat alles duurder en duurder wordt.
De jongere generatie die zal het niet meer pikken die is goed ingelicht heeft een mediaspeler,smart tv enz.
Kijk eens naar de stappen die Discovery+ gemaakt heeft..neem daarbij NLZiet of alle andere streamingsdiensten apps die er te vinden zijn..die overigens ook te delen zijn wat wat velen ook doen.
Dan mogen zowel Ziggo en alle glasvezel ISP,s zich eens sterk achter de oren krabben.
Ik ga ook niet extra betalen voor opnamen want ook die constructie hebben ze zich weer bedacht terwijl je gewoon zelf met een mediaspeler of Linux box zelf controle houdt wat je opneemt en wanneer je dat wenst te bekijken.
De reden is dus het coax gedeelte en de keuze voor eigen hardware die daar is.
Jij zegt het betere systeem bij Telfort maar dan kan je je net zo goed een goede mediaspeler kopen je daarin verdiepen wat er mogelijk is dan heb je zoals ik al aangaf een ISP niet meer nodig voor je tv gedeelte.
Hoi Rowi,
Dankjewel voor jou reactie.
Klopt het heeft duidelijk te maken met mijn eigen hobby,keuze voor eigen hardware dat heb je goed gezien. Zie ook vrij lange reactie eerder hierboven😀.
Klopt in Fupc lijkt geen uitwisseling mogelijk te zijn.
Ik ben het ook met je eens dat dit niet fijn is voor de Fupc klant. Dan kan je begrijpen dat klanten alternatieven gaan zoeken. Dan kan Ziggo dat wel onder een bepaalde noemer willen zetten maar voor hun beleid zou je dat ook kunnen stellen. Inderdaad er lijkt nu iets te veranderen maar je weet nooit wat Ziggo gaat doen laten we dat eerst maar eens afwachten. Ben het met je eens dat deze hele constructie wel iets over valt te zeggen maar nu de beslissing van het ACM er is zal Ziggo er iets mee moeten. In hoger beroep is niet mogelijk.
De Vu+ geeft denk ik toch wel nog meer mogelijkheden dat wel. Gelukkig kan je er nog altijd over nadenken of als de Humax er de brui aan zou geven. Hardware en software die er in zit brengt veel genoegen en gebruikersgemak kan ik je vertellen. Ik heb er jaren plezier van ook beeldkwaliteit is heel goed.
Kijk en je gaat zo,n ding niet op de coax zetten voor een paar HD zenders of dat je met CI+( Fupc) wederom de ketenen aangelegd krijgt daar geef je geen honderden Euro,s voor uit.
Als dat zo door gaat dan komt dat zowel bij Ziggo als de glasvezel ISP,s een keer als een boemerang bij hun terug zeker omdat ze zeer duidelijk mogen beseffen dat de jongere generatie minder tv kijkt en qua mogelijkheden ook veel beter ingelicht is dan de oudere generatie.
Niet dat de oudere generatie niet wijzer kan worden maar die moeten dan zeg maar een beetje op weg geholpen worden.
Ik bedoel het is gewoon zo dat je niet meer voor het tv gedeelte echt afhankelijk bent van een ISP. Dat is zo geregeld met een mediaspeler..geen probleem dat heb je een Telfort, KPN, Ziggo meer nodig absoluut niet.
Ook qua beeldkwaliteit ook niet eigenlijk want dat moet je ook meenemen. Neem eens de kwaliteit die Tele2 eerder leverde dan kan je wel zeggen dat het goedkoper is maar je moet ook kijken naar je 2de tv de beeldkwaliteit en voor mij persoonlijk de keuze van eigen hardware en gebruikersgemak.
Beeldkwaliteit is ook afhankelijk_ als we het toch over beeldkwaliteit hebben _op de hardware die je in zet. Dat is zo met geluid maar ook met beeld waarbij je tv ook weer een factor is.
Ik zal het je nog sterker vertellen mijn ouders kijken al heel lang perfect tv zonder daar een ISP voor nodig te hebben . Ze zijn er zo tevreden mee!
Heb daar laatst ook andere mensen mee geholpen zij waren zo blij dat ze mij meegenomen hadden en een etentje voor me betaald hebben. De mensen zijn dolbij en gaan zelfs afscheid nemen van het tv gedeelte en stappen over op glasvezel only.
Dat is wel zo dat dit bij Ziggo niet mogelijk is( internet only echt zonder tv) maar zoals gezegd voor eenieder liggen zaken anders.
Een gezin zal makkelijk voor Ziggo kiezen en hier allemaal niet bij stil staan ze willen gewoon plug and play zodat alles werkt. Voor een 2de tv zou je in principe ook voor een mediaspeler kunnen kiezen waarbij je ook daar weer onafhankelijk bent.
HBO komt er ook onafhankelijk bij, je hebt je Disney+,Netflix, Viaplay, Discovery enz..
Enfin qua internet heb ik niets te klagen over Ziggo maar ik hoop echt dat ZIggo en de glasvezel boeren gaan beseffen dat het op deze manier ook een keer anders kan lopen, mensen zeker in deze tijd niet iedere keer de hoofdprijs voor de meuk wat op tv te zien is willen betalen.
Kan me bijv ook voorstellen dat mensen bij Ziggo alleen kabel tv nemen ..deze mogelijkheid om je vrijheid voor het kiezen heb je bij glasvezel helemaal niet.
Duidelijk verhaal, prima als je ouders vanwege je hobby overwillen stappen, dat is tussen jouw en hun. Uiteindelijk wie betaald bepaald, dat was wat mij intrigeerde in dit topic, wie er nu werkelijk wil overstappen.
Je vergeet toch een belangrijk punt of ik heb het verkeerd gelezen hoe wil je een mediaspeler gebruiken zonder Internet provider? Voor TV heb je inderdaad geen ISP nodig dan zal je genoegen moeten nemen met de DVB-T2 kanalen via de ether, NPO 1,2,3 en een regionaal kanaal.
Wat zie je als de oudere generatie, velen daarvan zoals ik hebben aan de wieg gestaan van wat er nu mogelijk is.
Mede door de eerste generatie hobbyisten zijn de DRM mogelijkheden, de kopieerbeveiliging steeds verder ontwikkeld en dichtgespijkerd.
Hoi @RoWi. ,
Klopt zonder ISP is niet mogelijk.Ik doel eigenlijk op OTT waar het ook steeds maar naartoe gaat.
Let wel je hebt dan wel een mediaspeler nodig en heb je kinderen boven zal je ook daar een mediaspeler kunnen zetten.
Zo duur zijn die niet meer ..verre van.
Apps zijn te delen. Er zijn legio mogelijkheden om niet meer afhankelijk te zijn.
Een daarvan zou bijv NLZiet kunnen zijn wat je ook kan delen dan heb je het over 4 Euro in de maand.
Geen ID geen Canvas bijv maar wel genoeg te zien en voor het grootste gedeelte reclame vrij.
Ook het gemaak qua EPG,suggesties voor kijkgedrag, of hoe de hele app algeheel te gebruiken is dat ziet er prima uit.
Dan mogen we niet vergeten dat HBO,Netflix, Viaplay enz ook afhankelijk is ( en wordt ..HBO bijv) van de provider. Voor deze diensten heb ik Ziggo niet nodig.
In principe als je er een beetje in verdiept is er nog meer mogelijk waarbij het nog meer duidelijk wordt dat je niet perse Ziggo nodig hebt of een glasvezel provider met hun dwangboxen. Sorry als ik het zo benoem maar zo zie ik het nou eenmaal.
Daarbij moet ik zeggen dat de beeldkwaliteit ook prima is. Eenieder heeft zo zijn eigen wensen ik wil mijn eigen linux boxen( doorontwikkelde box) gebruik maken maar als je puur kijkt naar de prijs en je wilt Nederlandse tv kijken, films kijken heb je Ziggo niet nodig.
T mobile kunnen mijn ouders hier krijgen voor een vaste prijs van 40 Euro voor 1 Gbps up,down.
Neem daar alleen al NLZiet gedeelte bij zit ik aan 4 Euro in de maand. De andere apps kan je ook delen.
Ik hoop dat dit Ziggo ook eens aan het denken zet ..vrije hardware keuze is belangrijk en als providers zo door gaan mbt het tv gedeelte komt het ze nog een keer duur te staan.
Jongeren zijn goed ingelicht zo kijken steeds minder tv en als ze kijken dan zonder reclame en niet zoals Ziggo Go met die strontvervelende reclame.
Ik vindt het ook goed dat er een klant is gaan klagen mbt de vrije modem keuze. Nu gaan we zien wat Ziggo doet mbt vrije keuze hardware.
Ook de glasvezel ISP,s moeten niet denken dat het zo door kan gaan want zoals gezegd je kan gewoon OTT gaan.
Laat Ziggo zich dan onderscheiden door andere keuzes te maken. Ik bedoel bij glasvezel heb je ook al helemaal geen keuze ook niet voor een CI+.
En ook voor het hele on demand gebeuren heb ik geen provider voor nodig. Ja mijn internet dat wel.
@Noel schreef:
"....weet je zeker dat in FUpc de koppeling tussen de module en smartcard niet is?"
Naar mijn weten is het ook daar niet zo. Maar die veronderstelling is er, net als in fZiggo gebied nogal eens omdat je geen losse smartcards meer kan kopen. Bij een defecte smartcard huur je dus een nieuwe, mét module, maar dat geld dus ook andersom, en daarom word er al snel gedacht dat deze 2 bij elkaar horen.
"Want met de Nagra kaart kan je vanuit de CI+ module toch niet meer naar je Humax.? Is het niet zo dat de Nagra versleuteling ook meteen de koppeling tussen module en smartcard legt?".
Nee, dat ligt niet aan de koppeling tussen die 2, maar aan het gegeven dat de Humax niet kan omgaan met het NAgravision signaal, en dus ook met die smartcard. Daarom kun je de Humax in fUPC gebied alleen gebruiken voor de vrije zenders. Zie hiervoor mijn topic hier.
"Dus iemand in Fupc gebied heeft met een CI+ module ook een kaart die niet gekoppeld is maar je kan de Humax niet gebruiken omdat deze enkel Irdeto ondersteund?"
Ja, men krijgt daar een andere module met NAgravision smartcard, die dus niet kan worden gebruikt in de Humax. Deze kan niets met dat signaal, maar er zijn ook vrije zenders, welke je ontvangt zonder smartcard, en dat kan uiteraard wel. Vandaar de eerdere verwijzing naar mijn inmiddels al oude topic.
@RoWi. schreef:
"Hoe dat in Fupc gebied zit weet ik niet maar het zou prima kunnen dat daar geen uitwisseling mogelijk is. Wat feitelijk een dikke minpunt is voor Ziggo om aan deze ongelijkheid vast te blijven houden, terwijl dat blijkbaar niet meer noodzakelijk is".
Er valt ook nog weinig uit te wisselen want niet veel apparaten werken met het NAgravision signaal, zeker nu bij Ziggo niet meer, nu zij daar boxen uitgeven met een virtuele smartcard.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.